پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 23:38   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27937صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیشنبه، 7 آذر 1394 - 12:57
خانواده‌ها به آموزش به عنوان یک وسیله لوکس نگاه می‌کنند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

میثم هاشم‌خانی، در دومین کنفرانس توسعه و عدالت آموزشی: زمانی که اقتصاد کشور دچار رکود شد هزینه آموزش در سبد خانوار کاهش یافته است و این نشان می‌دهد که خانواده‌ها به آموزش به عنوان یک وسیله لوکس نگاه می‌کنند. همچنین 70 درصد خانوارها ماهانه زیر هزار تومان برای هر فرزند دانش‌آموز هزینه می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا،هاشم‌خانی در این مراسم، با بیان اینکه باید به بحث محرومیت‌زدایی در کیفیت آموزشی بپردازیم، اظهار داشت: افزایش سواد منجر به افزایش 7.5 درصدی درآمد در تهران و 2.5 درصدی درآمد در سیستان و بلوچستان می‌شود.

وی با بیان اینکه  آمار بالا نشان می‌دهد که آموزش باید از حالت تمرکز خارج شده و از اینکه ساختارهای آموزشی پایتخت‌محور چیده شود باید پرهیز شود، افزود: سهم بودجه سیاستگذارانه از کل بودجه آموزش و پرورش ماهانه 2300 تومان به ازای هر دانش‌آموز در مدارس دولتی است و این موضوع موجب شده است که آموزش و پرورش از نهاد سیاستگذار به حسابدار تبدیل شود.

هاشم‌خانی با اشاره به پرداخت یارانه نقدی به خانوارها و سهم آن در افزایش سطح تحصیلات گفت: زمانی که دو دهک کم‌درآمدتر جامعه را بررسی کردیم، متوجه شدیم فقط ماهانه 850 تومان از یارانه را صرف آموزش کرده‌اند و این نشان می‌دهد فقرزدایی آموزشی صرفا با اختصاص پول نقد میسر نمی‌شود.

وی افزود: زمانی که اقتصاد کشور دچار رکود شد هزینه آموزش در سبد خانوار کاهش یافته است و این نشان می‌دهد که خانواده‌ها به آموزش به عنوان یک وسیله لوکس نگاه می‌کنند. همچنین 70 درصد خانوارها ماهانه زیر هزار تومان برای هر فرزند دانش‌آموز هزینه می‌کنند.

 

تعداد بازدید: 891 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی