صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 08:23   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27951صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجییکشنبه، 8 آذر 1394 - 12:41
پلیس مکزیک با معلمان معترض به قانون ارزشیابی آموزشی درگیر شد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

 

خیابان‌های «اوآکساکا» در جنوب مکزیک به صحنه درگیری بین پلیس ضدشورش و معلمانی که به شیوه ارزشیابی آموزشی در این کشور معترض بودند، تبدیل شد.
خبرگزاری فارس: پلیس مکزیک با معلمان معترض به قانون ارزشیابی آموزشی درگیر شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، خیابان‌های «اوآکساکا» در جنوب مکزیک روز گذشته به صحنه درگیری بین پلیس ضدشورش و معلمانی که به ارزشیابی آموزشی در این کشور معترض بودند، تبدیل شد.

این درگیری اندکی پیش از آغاز امتحان ارزشیابی آموزشی معلمان در مؤسسه دولتی آموزش عمومی مکزیک آغاز شد؛ در آن هنگام مسئولان هماهنگ‌کننده ملی کارکنان آموزشی سعی داشتند که از حضور معلمان در امتحان ارزشیابی جلوگیری کنند که با برخود پلیس ضدشورش مواجه شدند.

در ادامه این درگیری، معلمان معترض مکزیکی شروع به پرتاب سنگ کردند و پلیس نیز برای مقابله با این اقدام، از گاز اشک‌آور استفاده کرد؛ گزارش‌ها حاکی از آن است که در جریان این کشمکش 3 نیروی پلیس زخمی شده‌اند.

بیش از 3 هزار نفر از معلمان مکزیکی متعلق به بخش 22 هماهنگ‌کننده ملی کارکنان آموزشی نیز در اعتراض سازوکار ارزشیابی آموزشی دولت مکزیک، دست به تظاهرات زدند؛ این معلمان معتقدند که «انریکه پنیا نیتو» رئیس‌جمهور مکزیک تصمیم دارد بدین روش معلمانی که با دولت وی سازگار نیستند را کنار بزند.

این تظاهرات با وجود حفاظت امنیتی شدید و حضور 10 هزار نیروی پلیس از مجموعه ساختمان‌های دولتی موسوم به «شهرک اداری» در نزدیکی مرکز «اوآکساکا» آغاز شد.

پس از شروع این تظاهرات، نیروهای پلیس فدرال مکزیک برای ادای احترام به تظاهرات آزاد معلمان، به داخل اتوبوس‌های خود بازگشتند اما در عین حال مراقب بودند که راهپیمایی مذکور از کنترل خارج نشود.

معلمان مکزیکی بارها در موقعیت‌های مختلف دست به تظاهرات زده‌اند؛ اعتراض این معلمان نه تنها به خاطر قانون ارزشیابی آموزشی دولت، بلکه به خاطر حقوق‌های عقب افتاده خود نیز بوده است.

در اواخر ماه اکتبر (آبان)، دولت مکزیک حقوق 72 هزار نفر از معلمان این کشور را به جرم شرکت در تظاهرات‌های ضددولتی قطع کرده بود.

تعداد بازدید: 762 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی