RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 23:19   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27953صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجییکشنبه، 8 آذر 1394 - 15:06
معلمان کره جنوبی به تحریف تاریخ در کتاب های درسی اعتراض کردند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

  
معلمان کره جنوبی در اعتراض به تحریف تاریخ در کتاب های درسی این کشور تظاهرات کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، معلمان کره جنوبی در اعتراض به انتشار کتاب تاریخ جدید که سئول آن را برای تدریس در مدارس تألیف کرده است، تظاهرات کردند.
هری فاوست خبرنگار شبکه از سئول گزارش داد معلمان کره جنوبی به خیابان ها ریختند تا به طرح دولت برای تدوین کتاب واحد برای درس تاریخ اعتراض کنند. معلمان معترض با تهدید پیگرد قانونی روبرو هستند. سانگ جی هیوک Song Jea Hyeok یکی از هشتاد و چهار کارمند اتحادیه معلمان کره جنوبی است که پلیس، آنها را برای بازجویی در خصوص برگزاری تظاهرات ضد دولتی، احضار کرده است. او می گوید: «مخالفت با کتاب درسی جدید، بدون انتقاد از دولت امکان پذیر نیست. رژیم کنونی برای پیشبرد منافع خود این طرح را اجرا کرده است تا برای همیشه در قدرت بماند».
جناح مخالف دولت کره جنوبی نیز کتاب های تاریخ کنونی را در معرض دید عموم قرار داده است. دولت کره جنوبی معتقد است کتاب های تاریخی کنونی به سیاست های چپ گرایش دارند؛ در خصوص ایدئولوژی کره شمالی و مسئولیت این کشور در آغاز جنگ کره سهل انگاری می کنند و مواضع آنها در قبال حاکمان مستبد کره جنوبی که زمینه بهبود اقتصاد این کشور را فراهم کردند، بیش از حد انتقادی است.
پارک گیون هی، رئیس جمهور کره جنوبی، تلاش برای اصلاح شیوه تدریس تاریخ را نبرد برای حفظ روح ملت این کشور توصیف کرد.
«کانگ یون هی»، نماینده حزب حاکم در پارلمان کره جنوبی نیز گفت: «برای دانش آموزانی که کتاب های درسی کنونی را می خوانند، دشوار است که به کره جنوبی افتخار کنند. آنها می‌پرسند چرا عملکرد ما بهتر نبوده است؟ همین مسئله به دیدگاه های انتقادی بیشتر از خودمان منجر می شود».
منتقدان رئیس جمهور کره جنوبی می گویند او رویه پدرش را در پیش گرفته است و مخالفان سیاسی را سرکوب می کند. پارک گیون هی اوایل این ماه، ممنوعیت استفاده از نقاب را هنگام شرکت در تظاهرات خیابانی خواستار شد و گفت این باعث می شود ستیزه جویان داعش نیز در جمع معترضان نفوذ کنند.
یانگ جی یئول Yang Ji-Yeol ، وکیل و تحلیلگر سیاسی می گوید: «امروز در کره جنوبی، حتی دولت نیز باید مسائل را از راه قانونی حل کند. بنابراین، اوضاع دیگر مانند گذشته نیست. با وجود این، دولت کره جنوبی با منتقدان گفتگو نمی کند و این مسئله نگران کننده است».

تعداد بازدید: 1956 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING