RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 08:38   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28479صفحه نخست » خدماتیکشنبه، 20 دی 1394 - 02:09
ارسال خبر ، دیدگاه و....
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

ارسال خبر ، دیدگاه و....
با سلام خدمت همکاران عزیز که در بخش خبرنگاران افتخاری ابراز تمایل به همکاری کرده اند می توانند خبر ، دیدگاه ها ، نقد و....را از طریق گزینه ارسال مطلب (سمت چپ نیم صفحه اول ) ارسال فرمایید در ضمن اگر متن مورد نظر حاوی عکس می باشد می توانید از این طریق ارسال نمایید.
برای درج خبر می بایست نام ارسال کننده خبر به همراه ایمیل خبرنگار افتخاری در انتها خبر اورده شود.

 

تعداد بازدید: 3128 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
عبدالغفور کردی تمندانی
|    | 1394/12/22 - 18:18 |     0     0     |
داس دوربین های موبایل بر گردن انسانیت
یکی از نعمات و برکات پیشرفت تکنولوژی و ابداع و اختراع انواع روشهای ارتباطی بین انسانها این بوده و است که اخبار بطور سریع و در کسری از ثانیه در اختیار سایرین قرار می گیرد و چه بسا گاهی اگر حادثه ای در گوشه ای اتفاق بیافتد قبل از پلیس، اورژانس و هلال احمر سایر مردم به یمن واتساپ و تلگرام و... زودتر باخبر شده و متأسفانه آنهایی هم که خبردار می شوند بجای اینکه کمک و یا مساعدتی بکنند سعی می کنند تا در سرعت انتشار آن خبر پیشتاز باشند که این امر در بسیاری از موارد پسندیده و مورد ستایش است اما در بسیاری دیگر نه تنها کاری زشت و ناپسند بلکه دور از شأن انسانیت است.
امروزه اگر در مرورگرهای اینترنت سرچ کنیم خواهیم دید که در بسیاری از موارد و خصوصاً حوادث و تصادفات عده کثیری دوربین به دست در حال فیلم گرفتن از آن حادثه هستند و چه بسا کسی در آن جمع به فکر کمک به مصدوم یا مصدومان نباشد و گاهی ازدحام چنان است که دسترسی نیروهای امدادی و پزشکی به مصدومان با مشکلاتی مواجه می شود.
غم انگیزتر اینکه شرف، حیا و انسانیت گاهی چنان در قاب دوربین های موبایل له می شود و وجدانها چنان به خواب می روند که زیباترین فیلم ها و عکس ها از لحظه جان دادن انسانی گرفته می شود که این لحظه و این فیلم برای بسیاری از انسان نماها زیباترین و پرمخاطب ترین سوژه می شود.
به راستی که تغییر در محتوای کتب درسی و حذف نکات و موارد اخلاقی از کتب درسی نمود عینی پیدا کرده و انسانیت را خدشه دار کرده است. هنوز نسل دهه های اول انقلاب به یاد دارند اشعار بسیار زیبایی را که در درس فارسی بود و باید حفظ می کردیم و این حفظ کردن ها روح و روان ما را صیقل می داد و قطعا در زندگی روزمره ما اثر می گذاشت. هنوز معنای انسانیت برای ما از این بیت سعدی استناد می شود که در کتاب درس فارسی بود: «تن آدمی شریف است به جان آدمیت، نه همین لباس زیباست نشان آدمیت - اگر آدمی به چشم است و دهان و گوش و بینی، چه میان نقش دیوار و میان آدمیت - خور و خواب و خشم و شهوت شغب است و جهل و ظلمت، حیوان خبر ندارد ز جهان آدمیت».
در جایی خواندم که کودکی التماس کرده بود که: شما را به خدا از مرگ پدرم و از جنازه اش بعد از تصادف عکس و فیلم نگیرید بگذارید آخرین خاطره من از پدرم لبخند صبح موقع خداحافظی اش باشد و بوسه ای که تا ابد گرمایش را بر پیشانی ام حس می کنم.
صحنه های فجیع از جان دادن یک دختر، یک زن، یک مرد، یک بچه و یا عکس جنازه فلان مرد یا فلان زن در سرتیتر سایت ها و کانال های تلگرام و یا گروه ها جا خوش کرده اند؛ صحنه هایی دردناک که جزتأثیر مخرب روانی هیچ لذتی ندارند و قطعاً احساسات بستگان آن حادثه دیده را جریحه دار می کند و نارضایتی خداوند را به دنبال خواهد داشت.
روزهای گذشته هم تصاویری از جنازه برخی از هموطنان در واتساپ دست به دست می شد که واقعاً مایه تأسف و دردمندی است قطعاً انتشار این تصویر تأثیرات مخرب روانی بر خانواده محروم و سایر عزیزان دارد و انتشار آن خواسته یا ناخواسته به دور از انسانیت و وجدان است. کاش اجازه می دادید آخرین تصویر برجای مانده از مرحومین در اذهان همان برخوردی صمیمی و لبان پرخنده این بزرگواران باشد نه این تصویری که منتشر شده است.
نکته دیگر اینکه نوروز نزدیک است و قطعاً نوروز همچون سالهای گذشته فراز و نشیب های زیادی خواهد داشت و اتفاقات و تصادفات ناگواری را در نوروز هرسال شاهد بوده ایم. بیایید عهد کنیم اگر جایی اتفاق ناگواری برای یک انسان پیش آمد سریع دوربین گوشی را روشن نکنیم و عکس و فیلم از لحظه جان دان و یا جنازه نگیریم و در یاری رساندن و امداد وی بکوشیم گوشی خویش را در آورده و به اورژانس، هلال احمر و پلیس زنگ بزنیم تا اگر کاری از دست ما برنمی آید حداقل آنها خوشان را برسانند و جان آن انسان را نجات دهند.
خداوند از سر تقصیرات همه ما درگذرد و انشاءا.. خطاهای ما را بپوشاند استدعا می شود سایر عزیزان اگر عکس یا فیلمی از این دست دارند از گوشی و یا واتساپ و تلگرام خود حذف کنند تا فرزندان و خانواده این انسان ها بیش از این رنج نکشند و خداوند متعال از همه ما راضی باشد.
عبدالغفور کردی تمندانی - شهرستان خاش



نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی