RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 02:59   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28737صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیپنجشنبه، 8 بهمن 1394 - 04:35
اجباری شدن مصرف گوشت خوک در یکی از شهر های دانمارک!
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


شهری در دانمارک در راستای تلاش برای محدود کردن ورود مهاجران به کشور مصرف گوشت خوک در مدارس و مراکز نگهداری کودکان و مهاجران را اجباری اعلام کرد.
به گزارش ادیان نیوز، به نقل از پرس تی وی، شهر «رندرز» در دانمارک در راستای تلاش برای محدود کردن ورود مهاجران به کشور مصرف گوشت خوک در مدارس و مراکز نگهداری کودکان و مهاجران را اجباری اعلام کرد.

فرانک نورگارد یکی از اعضای شورای شهر «رندرز» دانمارک گفت این تصمیم به منظور تضمین بقای گوشت خوک به عنوان «بخش اصلی فرهنگ غذایی دانمارک» اتخاذ شده است.

دانمارک یکی از مهمترین تولید کنندگان گوشت خوک در جهان به شمار می‌آید اما گوشت خوک در ادیان آسمانی اسلام و یهودیت ممنوع است.

به گزارش اسوشیتد پرس، تصمیم به اجباری شدن استفاده از گوشت خوک بی ارتباط به موضوع ورود پناهجویان عمدتا مسلمان به دانمارک نیست؛ در ماه‌های اخیر با وجود مخالفت گروه‌های عمدتا راست گرای افراطی، شمار زیادی از پناهجویان کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا وارد دانمارک شده‌اند.

نورگارد که یکی از اعضای حزب مردم دانمارک و از مخالفان سرسخت ورود پناهجویان به این کشور اروپایی به شمار می‌آید، روز پنج شنبه مدعی شد این تصمیم با هدف «آزار و اذیت مسلمانان» اتخاذ نشده است.

وی گفت پیام این تصمیم این است که اگر شما مسلمان هستید و قصد دارید به رندرز بیایید، انتظار نداشته باشید که عادت غذایی خود را به دیگران تحمیل کنید.

این سیاستمدار افراطی دانمارکی همچنین گفت گوشت حلال، بشقاب سبزیجات و … هنوز در این شهر موجود خواهد بود.

این اولین بار نیست که دانمارک تصمیمی خلاف عادتهای غذایی مسلمانان اتخاذ می کند. در سال 2013 نیز هله تورنینگ اشمیت نخست وزیر وقت دانمارک از برخی از پرورشگاه‌های دانمارک به خاطر استفاده از گوشت حلال به جای گوشت خوک به شدت انتقاد کرده بود.

تصمیم شورای شهر رندرز که در 210 کیلومتری شمال غرب کپنهاگ، پایتخت دانمارک واقع شده است، یک هفته پس از آن اتخاذ شد که دولت اعلام کرد مقررات برای ورود پناهجویان به این کشور را تشدید می‌کند.

به نقل از تسنیم، گفتنی است در سال 2015 حدود 20 هزار پناهجوی در دانمارک ثبت نام و درخواست پناهندگی کردند؛ این کشور 5.6 میلیون نفر جمعیت دارد.

بیشتر پناهجویانی که وارد دانمارک می شوند را مسلمانانی از کشورهای خاورمیانه و آفریقا تشکیل می دهند.
منبع: شفقنا

 

تعداد بازدید: 647 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING