جمعه، 31 فروردین 1403 - 01:27   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28826صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 16 بهمن 1394 - 12:50
حضور فعالانه "دانشجو معلمان" در تصمیم‌گیری‌ها را پیگیریم
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

دومین همایش کشوری دبیران شوراهای صنفی - رفاهی پردیس‎‎های دانشگاه فرهنگیان با شعار "همدلی، تدبیر و مسئولیت‌پذیری و مشارکت‎‎جویی" به میزبانی یزد آغاز بکار کرد.

به گزارش ذاکرنیوز) - منطقه یزد، عباس قنبری عدیوی، معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور در آیین آغازین این همایش که از صبح امروز و به مدت دو روز در پژوهشکده فرهنگیان یزد برگزار می‎‎شود، با تبریک ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی برخواسته از نظام اندیشه و آرمان‎‎های مردمی با محوریت اخلاق و دین پرستی است که به رهبری امام راحل(ره)، مشارکت مردم و تقدیم ده‌ها شهید از اقشار مختلف مردم شکل گرفته و باید قدردان این نعمت باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش کلمه "فرهنگ" را متشکل از دو واژه‎‎ "فر" به معنای بالا و "هنگ" به معنای کشیدن و در مجموع به معنای ارتقا بخشیدن و رشد دادن، خواند.

وی با بیان این که "فرهنگ " دارای دو رویه مادی و معنوی است، ادامه داد: شغل معلمی نیز دارای دو رویه از فرهنگ است که رویه معنوی آن شامل ادب، اخلاق، هنر و نگاه زیباشناسانه‎‎ معلم است.

وی با ذکر خاطره‎‎ای از یک معلم روستایی، شغل معلمی را هنر درس دادن و هنر شناسایی استعدادها دانست.

قنبری عدیوی همچنین به نگاه ظریف و دقیق دانش‎‎آموزان اشاره کرد و خواستار اهتمام ویژه معلمان به رویه معنوی فرهنگ در کنار توجه به رویه مادی آن در فعالیت‏‏‌هایشان شد.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در پیام خود به این همایش اظهار کرد که دانشگاه فرهنگیان به دنبال ایجاد و بسترسازی مطلوب حضور فعالانه دانشجو معلمان است که با رویکرد مسئولیت‌پذیری، همدلی و مشارکت‌جویی، زمینه را برای حضور اثرگذار دانشجویان در عرصه‎‎های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری اجتماعی و فرهنگی آن فراهم کند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا خراسانی، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان یزد هم در این مراسم با تاکید بر این که حزب و انجمن هیچ منافاتی با دین اسلام ندارد بلکه نوعی امر به معروف محسوب می‎‎شود، خاطرنشان کرد: این قبیل همایش‎‎ها نیز در واقع اجرای یکی از اصول مترقی دین یعنی امر به معروف است؛ چرا که شرکت‎‎کنندگان با انعکاس مشکلات دانشجویان به مسئولان می‎‎توانند مانع بسیاری از مشکلات آتی شوند. هر چه جوامع به پیش می‏‏‌روند و پیچیدگی‎‎های آنها بیشتر خواهد شد و به تبع نیاز بیشتری به این قبیل برنامه‎‎ها احساس خواهد شد.

دکتر فضل‌الله رضایی، رئیس پردیس دانشگاه فرهنگیان در استان یزد نیز اظهار کرد: برگزاری این همایش زمانی نمره خوب خواهد گرفت که نتایج و دستاوردهای خوبی از این همایش خارج شود و نتایج آن نیز به سایر دانشجویان منتقل شود.

وی همچنین گفت: اگر بخواهیم به اهداف بلند و متعالی دانشگاه فرهنگیان که تاکنون فراز و نشیب‎‎های متعددی را سپری کرده است، دست یابیم، باید روحیه مشارکت پذیری و تعامل را در خود تقویت کنیم و هدف اصلی این همایش نیز تدبیر و تعامل بیشتر است تا از این طریق، شوراهای صنفی با تعامل با مسئولان، دانشگاه را در رسیدن به اهداف خود کمک کنند.

این همایش با برگزاری کارگاه‎‎هایی در محورهای "مهارت‌های زندگی و حقوق شهروندی"، "مهارت‌های زندگی و فضای مجازی"، "مشارکت جویی و مسئولیت پذیری" و "آشنایی با فرق و مذاهب نوظهور" طی امروز و فردا دنبال خواهد شد.

تعداد بازدید: 878 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی