RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 05:15   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28867صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیدوشنبه، 19 بهمن 1394 - 11:31
قاسمی: نهاد آموزش و پرورش نباید از دیدگاه نمایندگان یک نهاد ابزاری تلقی شود
تبعیض‌های نمایندگان، بین آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها از بین برود!
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

اختصاصی مازند مجلس: قاسمی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مازندمجلس، راجع به برنامه‌های صنفی فرهنگیان برای انتخابات مجلس، اظهار کرد: ما به عنوان مدیر دستگاه وارد این مسائل نمی‌شویم همکاران ما اگر چنانچه تشکل‌های صنفی، اجتماعی معلمان وارد شوند توصیه ما این است که متناسب با شان نمایندگی وارد شوند و در صورت راهیابی به مجلس تلاش کنند به جایگاه آموزش و پرورش توجه شود البته نیازی نیست افراد منتخب ما حتما معلم باشند بلکه افرادی باشند که قدر معلمان را بدانند

اختصاصی مازند مجلس:  نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با هدف شیوه‌های گسترش رشته‌های مهارتی در آموزش و پرورش در دفتر روزنامه بشیر در حالی با تاخیر نیم‌ساعته برگزار شد که هوای بارانی و سرد ساری در وقوع آن بی‌تاثیر نبود. سید علی قاسمی که با پوششی زمستانه در این جلسه حضور یافته بود پس از ورود به استقبال خبرنگاران آمد و پس از خش‌و بشی دوستانه، شال و کلاه خود را آویخت و با شروع رسمی مراسم، با اشاره به بیم و امیدهای دوران پیروزی انقلاب در بهمن 57 ، گریزی به سال پیروزی انقلاب زد و گفت: در زمان پیروزی انقلاب، دانش‌آموز سال دوم دبیرستان بودم و آن ایام، چون نقطه سفیدی بود که تاریکی شب را می‌شکافت و سرانجام با پیروزی انقلاب صبح پدید آمد.

قاسمی، در ادامه گزارشی کوتاه از فعالیت‌های این نهاد ارائه داد و آموزش و پرورش را متولی آموزش عمومی جامعه (در 3 دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم) دانست و خاطرنشان کرد: توجه ما در استان این است که متناسب با امکانات و تجهییزات خود و رشته‌های درون استانی، به مهارت افزایی دانش‌آموزان (در شاخه‌های کاردانش و فنی‌و‌حرفه‌ای) نیز توجه شود تا پس از دوره دبیرستان توانایی انجام کار یا تولید اشتغال را داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، همچنین به پروژه‌های این اداره در دهه ‌فجر اشاره کرد و افزود: کارهای عمرانی آموزش و پرورش را سازمان تجهییزات و نوسازی مدارس انجام می‌دهد که 39 پروژه – با مشارکت خیرین، بنیاد برکت، اعتبارات ملی و اعتبارات استانی-  برای بهره برداری در دهه فجر داریم.

گفتنی است؛ ازدواج زودهنگام دانش‌آموزان، مدارس غیر انتفاعی، موضوع بی‌سوادی در استان، معوقات پاداش بازنشستگان، توسعه سیستم گرمایشی مدارس و دیگر موضوعات دانش‌آموزی از جمله مسائلی بود که در این نشست مطرح شد اما به جهت تخصصی بودن پایگاه خبری مازندمجلس، در ادامه به بخش‌های انتخاباتی این نشست و پاسخ مدیرکل‌آموزش و پرورش مازندران به سوالات خبرنگار مازندمجلس می‌پردازیم:

قاسمی، انتخابات را مظهر اراده و تجلی مشارکت مردم دانست و گفت: همه موظفند بسترهای حضور گسترده را فراهم کنند. تلاش آموزش و پرورش نیز این است که فرهنگ پذیرش اراده مردم و حضور گسترده در پای صندوق‌ها را فراهم کند.

وی، افزود: ما در آموزش و پرورش به هیچ‌وجه اجازه نداریم از منابع و امکانات این اداره بر نفع یا ضرر نامزدی استفاده کنیم و تاکنون نیز در استان گزارشی مستند در این باره گزارش نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، درباره انتظارات این نهاد از قوه مقننه و نمایندگان مجلس، بیان کرد: عزیزانی که در مجلس حضور دارند یا کسانی که خود را به عنوان نامزد‌های انتخابات مجلس معرفی کردند به حرف‌های من به عنوان یک معلم توجه داشته باشند تقاضای ما این است که دیدگاه‌های خود را نسبت به تعلیم وتربیت، به طور شفاف بیان کنند و اینکه واقعا نقش تعلیم و تربیت را در توسعه جامعه چه می‌بینند؟

قاسمی، ادامه داد: تمام نمایندگان برآمده از مدرسه و حاصل تلاش و درد و رنج مدرسه هستند و اگر در سایه تعلیمات مدرسه نبود آنها به این جایگاه نمی‌رسیدند بنابراین سوال من از نمایندگان مجلس این است به سبب بهایی که از مدرسه کسب کردند چه چیز پرداخت کردند؟ انتظار ما از نمایندگان این است که در صحن علنی مجلس نسبت به نهاد تعلیم و تربیت، و معلم به عنوان یک شخصیت تاثیرگزار در فرهنگ جامعه که که اصلی‌ترین پایگاه توسعه جامعه است قوانینی را تصویب کنند که آموزش و پرورش را از شرایط فعلی برهانند.

وی، با اعلام اینکه توزیع اعتبارات با نمایندگان است، گفت: اگر نمایندگان به تعلیم و تربیت به عنوان پایه و اساس توسعه معتقدند نیاز است هزینه‌های آن را نیز درنظر بگیرند و نهاد آموزش و پرورش نباید از دیدگاه نمایندگان یک نهاد ابزای تلقی شود بلکه باید به آن به عنوان پایه‌گذار توسعه کشور نگاه کنند که به تربیت نیروی انسانی می‌پردازد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، اضافه کرد: متاسفانه اعتبارات در مجلس احساسی در نظر گرفته می‌شود این ضعف باید از بین برود واقعا سرانه‌ای که برای پرسنل دستگاه آموزش و پرورش درنظر گرفته می‌شود آیا با سرانه سایر دستگاه‌ها تناسب دارد؟ تقاضای ما این است تبعیض‌های میان آموزش وپرورش و سایر دستگاه‌ها از بین برود. در 2 سال گذشته در قانون اساسی ماده 180 برای توجه به این نهاد در نظر گرفته شد واقعا نمایندگان محترم چند درصد اعتبارات را به آموزش پرورش اختصاص دادند؟

وی، در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار مازندمجلس، راجع به برنامه‌های صنفی فرهنگیان برای انتخابات مجلس، اظهار کرد: ما به عنوان مدیر دستگاه وارد این مسائل نمی‌شویم همکاران ما اگر چنانچه تشکل‌های صنفی، اجتماعی معلمان وارد شوند توصیه ما این است که متناسب با شان نمایندگی وارد شوند و در صورت راهیابی به مجلس تلاش کنند به جایگاه آموزش و پرورش توجه شود البته نیازی نیست افراد منتخب ما حتما معلم باشند بلکه افرادی باشند که قدر معلمان را بدانند.

تعداد بازدید: 622 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING