پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 20:04   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28888صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیسه شنبه، 20 بهمن 1394 - 12:34
میزان ساعات دروس رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش تصویب شد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از حضور ۴۰ ساعته دانش‌آموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در طول هفته در مدرسه خبر داد و گفت: این دانش‌آموزان ۷۸ ساعت دروس تخصصی طی خواهند کرد.

به گزارش «نسیم آنلاین»، مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه نهصد و بیست و چهارم شورای عالی آموزش و پرورش با حضورعلی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، اظهار داشت: در ابتدای این جلسه، گزارشی در خصوص برگزاری همایش خیرین و حامیان مدارس شبانه‌روزی و نیز جشن تکلیف ۱۲ هزار دانش‌آموز دخترارائه شد.

وی تصریح کرد: ضمن تقدیر اعضای شورای عالی آموزش و پرورش از برگزاری چنین جلساتی و استمرار آنها، بر توجه بیشتر رسانه‌ها و خصوصا صدا و سیما و انعکاس مطلوب آن با توجه به کارکردهای مثبت و نیز پیوند خانه و مدرسه تأکید شد.

نوید ادهم با بیان اینکه در ادامه این جلسه، عناوین دروس دوره دوم متوسطه در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش مورد بررسی قرار گرفت، افزود: با توجه به اسناد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برنامه درسی ملی و سایر اسنادی که بر برنامه‌ریزی‌ها و محتوای این رشته‌ها تاثیر می‌گذارد و در راستای اینکه این دروس باید متناسب بازار کار و اشتغال و اقتصاد مقاومتی باشد، مقرر شد که در این دو شاخه تحصیلی، دانش‌آموزان در هفته حداکثر ۴۰ ساعت در مدرسه حضور داشته باشند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: این دانش‌آموزان ۱۲۰ ساعت در طی ۳ سال دروس عمومی و تخصصی را طی خواهند کرد که ۴۲ ساعت به آموزش‌های عمومی مانند تربیت دینی و قرآن، آموزش عربی، تربیت‌بدنی، ادبیات فارسی، زبان خارجه، انسان و محیط زیست، سلامت و بهداشت و درس تفکر و سواد رسانه‌ای که این دروس اصطلاحا درس‌های هویت بخش بوده و نیز مهارت های شهروندی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می دهد، اختصاص می‌یابد.

وی از اختصاص حداکثر ۷۸ ساعت دروس فنی و تخصصی به این ۲ رشته خبر داد و گفت: این دروس به دلیل تنوع و تکثر رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مقرر شد در کمیسیون برنامه درسی شورای عالی آموزش و پرورش مورد بررسی و تصویب قرار گیرند.

 

تعداد بازدید: 1066 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی