جمعه، 31 فروردین 1403 - 11:40   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28935صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگییکشنبه، 25 بهمن 1394 - 12:33
واکنش مجلس به شهریه دوره آموزشی معلمان
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به ارائه نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش در خصوص بازنگری در اخذ شهریه دوره آموزشی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی این وزارتخانه، گفت: مجلس با استفاده از ابزارهای قانونی در این خصوص واکنش نشان می‌دهد.
به گزارش ملیت به نقل از خبرگزاری فارس،مجتبی رحماندوست عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  از نگارش نامه‌ای به علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در خصوص رسیدگی مجدد به دریافت شهریه میلیونی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی این وزارتخانه خبر داد و افزود: متأسفانه شاهد هستیم که در برخی از دانشگاه‌های دولتی از دانشجویان به خاطر واحدهای پیش نیاز و نیز اینکه برخی رشته‌ها با یکدیگر همخوانی ندارند، مبالغی اخذ می‌شود.

وی تصریح کرد: همین رویه در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که دانشگاه‌های دولتی هستند نیز اتفاق افتاده و افرادی که در آزمون استخدامی و نیز فرآیندهای بعد از آن موفق بوده‌اند، به بهانه گذراندن دوره‌های آموزش معلمی و نیز دروس پیش نیاز مجبور به پرداخت هزینه‌های میلیونی هستند.

رحماندوست با بیان اینکه معمولاً افرادی که در آزمون‌های استخدامی شرکت می‌کنند از خانواده‌های متمول نیستند، گفت: مگر در دانشگاه دولتی هزینه‌ای اخذ می‌شود؟ فردی که وارد دانشگاه آزاد و یا غیر انتفاعی می‌شود، خودش را برای پرداخت شهریه آماده کرده است،‌ اما این پذیرفته شدگان آزمون استخدامی از اول به آنها اطلاع داده نشده بود و پرداخت هزینه‌ها برای آنها مشکل است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگارش نامه‌اش به وزیر آموزش و پرورش در خصوص بازنگری در اخذ شهریه از این افراد، تصریح کرد: این اقدام برای حمایت از این پذیرفته شدگان بوده است، البته کمیسیون آموزش مجلس این موضوع را در دست بررسی دارد و مجلس با استفاده از ابزارهای قانونی در این خصوص واکنش نشان خواهد داد.

 

تعداد بازدید: 791 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی