RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    بخشنامه ها    خدمات    برگزیدگان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
دوشنبه، 8 خرداد 1402 - 10:24   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  📣 ادامه ... هدایای سازمانی شکیل و نفیس ، لاکچری


  📣 هدیه سازمانی عطر و ادکلن .... به مناسبت های مختلف


  📣 خدمات تخصصی مدیران حرفه ای منابع انسانی | انجمن صنفی مدیران و مشاورین منابع انسانی


  📣 نشست 1138 مدیریت فرهنگ و مهندسی مجدد با هدف ایجاد مکانیزم های نوآوری با رویکردی کاربردی و یکپارچه


  ثبت نام جلسات کوچینگ


  🔥آغاز ثبت‌ نام سومین دوره جامع مدیریت منابع انسانی دانشکار (ویژه کارشناسان)🔥


  استخدام مدیر بازرگانی + مدیر منابع انسانی ، فرودگاه امام


  ثبت نام پرمحتوا ترین و کاربردی ترین دوره PHRi آغاز شد.


  International HR Day


  ثبت نام MBA ، DBA ، POST DBA دانشگاه علامه طباطبائی ، حضوری + انلاین


- اندازه متن: + -  کد خبر: 29363صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیشنبه، 14 فروردین 1395 - 11:44
سیاستهای هدایت تحصیلی دانش آموزان در سال ۹۵ تشریح شد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش: باید شرایطی فراهم شود تا ۴۸ درصد دانش آموزان در رشته فنی و حرفه‌ای تحصیل کنند که اکنون این آمار ۳۸ درصد است. باید به سمتی برویم که سیاست‌های برنامه پنجم را اجرا کنیم./ اگر دانش آموزی شرایط لازم را داشته باشد می‌تواند رشته ای را انتخاب کند، اما اگر به عنوان مثال در درس ریاضی ضعیف باشد قطعا نمی تواند این رشته را انتخاب کند.

به گزارش عیارآنلاین، مهدی نوید ادهم با اشاره به تصویب آیین نامه هدایت تحصیلی دانش آموزان در آخرین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در سال گذشته اظهار کرد: بر اساس این مصوبه دانش آموزان پایه نهم در پایان سال تحصیلی با شش ملاک و شاخص شناسایی و شاخه و رشته تحصیلی خود را انتخاب خواهند کرد.

وی افزود: نظر دانش‌آموز، نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای، نتایج عملکرد تحصیلی ونمرات درسی، نظر والدین، نظر معلمان و نظر مشاور شش عامل موثر در انتخاب شاخه و رشته تحصیلی دانش‌آموزان خواهد بود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که جایگاه سیاست‌های توزیع متوازن دانش آموزان در شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی دانش آموزان در آیین نامه هدایت تحصیلی کجاست گفت: تاسیس رشته‌ها، ارائه خدمات آموزشی و توزیع متوازن دانش‌آموزان در شاخه‌ها و رشته‌ها با رعایت چهار اصل پاسخگویی به استعدادهای دانش آموزان، پاسخگویی به علایق دانش آموزان، توجه به نیازهای حال و آینده جامعه و توجه به امکانات آموزش و پرورش در ارائه خدمات آموزشی تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: اگر دانش آموزی شرایط لازم را داشته باشد می‌تواند رشته ای را انتخاب کند، اما اگر به عنوان مثال در درس ریاضی ضعیف باشد قطعا نمی تواند این رشته را انتخاب کند. یا اگر قصد داشت رشته‌ای در شاخه فنی و حرفه‌ای و کارودانش را برگزیند باید حتما امکانات و اقتضائات محل سکونتش و مدارس موجود در آن منطقه را در نظر گرفت.

نوید ادهم درباره محدودیت‌های انتخاب رشته‌ای دانش آموزان با توجه به سیاست‌های آموزش و پرورش و وضعیت بازار کار گفت: محدودیت‌هایی وجود دارد، بر اساس سیاست‌های کلی نظام و قوانین برنامه پنجم توسعه موظف هستیم دانش آموزان را به صورت متوازن در شاخه‌ها توزیع کنیم. به عنوان مثال باید شرایطی فراهم شود تا ۴۸ درصد دانش آموزان در رشته فنی و حرفه‌ای تحصیل کنند که اکنون این آمار ۳۸ درصد است. باید به سمتی برویم که سیاست‌های برنامه پنجم را اجرا کنیم.

تعداد بازدید: 3342 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  

  📣 ادامه ... هدایای سازمانی شکیل و نفیس ، لاکچری


  📣 نشست 1138 مدیریت فرهنگ و مهندسی مجدد با هدف ایجاد مکانیزم های نوآوری با رویکردی کاربردی و یکپارچه


 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: ثبت نام MBA ، DBA ، POST DBA دانشگاه علامه طباطبائی ، حضوری + انلاین