RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    آموزشی خارجی    اجتماعی، سیاسی    گیشه روزنامه    مقالات    بخشنامه ها    خدمات    برگزیدگان    کاریابی  
یکشنبه، 4 تیر 1396 - 08:04   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  نتایج گزینش پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدام پیمانی سال 1395 اعلام شد


  کدام کشورها یکشنبه عید فطر است؟


  واکنش معنادار روحانی به هتاکی ها در روز قدس


  سیر مطالعاتی دانش‌آموزان در مدارس تدوین می‌شود


  360 هزار دانش آموز افغانستانی حمایت تحصیلی می شوند


  ابلاغ آیین‌نامه حمایت قضایی «آمران به معروف و ناهیان از منکر» در آموزش و پرورش به استان‌ها


  آموزش 250 هزار معلم پایه یازدهم از طریق دوره‌های الکترونیکی


  🔹مبحث تکامل از دروس مدارس ترکیه حذف شد


  مطهری خطاب به دادستان تهران: شعار علیه رییس‌جمهور مصداق جرم است


  سهم‌خواهی سیاسی از آموزش‌وپرورش


- اندازه متن: + -  کد خبر: 29363صفحه نخست » اخبار فرهنگیشنبه، 14 فروردین 1395 - 07:14
سیاستهای هدایت تحصیلی دانش آموزان در سال ۹۵ تشریح شد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش: باید شرایطی فراهم شود تا ۴۸ درصد دانش آموزان در رشته فنی و حرفه‌ای تحصیل کنند که اکنون این آمار ۳۸ درصد است. باید به سمتی برویم که سیاست‌های برنامه پنجم را اجرا کنیم./ اگر دانش آموزی شرایط لازم را داشته باشد می‌تواند رشته ای را انتخاب کند، اما اگر به عنوان مثال در درس ریاضی ضعیف باشد قطعا نمی تواند این رشته را انتخاب کند.

به گزارش عیارآنلاین، مهدی نوید ادهم با اشاره به تصویب آیین نامه هدایت تحصیلی دانش آموزان در آخرین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در سال گذشته اظهار کرد: بر اساس این مصوبه دانش آموزان پایه نهم در پایان سال تحصیلی با شش ملاک و شاخص شناسایی و شاخه و رشته تحصیلی خود را انتخاب خواهند کرد.

وی افزود: نظر دانش‌آموز، نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای، نتایج عملکرد تحصیلی ونمرات درسی، نظر والدین، نظر معلمان و نظر مشاور شش عامل موثر در انتخاب شاخه و رشته تحصیلی دانش‌آموزان خواهد بود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که جایگاه سیاست‌های توزیع متوازن دانش آموزان در شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی دانش آموزان در آیین نامه هدایت تحصیلی کجاست گفت: تاسیس رشته‌ها، ارائه خدمات آموزشی و توزیع متوازن دانش‌آموزان در شاخه‌ها و رشته‌ها با رعایت چهار اصل پاسخگویی به استعدادهای دانش آموزان، پاسخگویی به علایق دانش آموزان، توجه به نیازهای حال و آینده جامعه و توجه به امکانات آموزش و پرورش در ارائه خدمات آموزشی تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: اگر دانش آموزی شرایط لازم را داشته باشد می‌تواند رشته ای را انتخاب کند، اما اگر به عنوان مثال در درس ریاضی ضعیف باشد قطعا نمی تواند این رشته را انتخاب کند. یا اگر قصد داشت رشته‌ای در شاخه فنی و حرفه‌ای و کارودانش را برگزیند باید حتما امکانات و اقتضائات محل سکونتش و مدارس موجود در آن منطقه را در نظر گرفت.

نوید ادهم درباره محدودیت‌های انتخاب رشته‌ای دانش آموزان با توجه به سیاست‌های آموزش و پرورش و وضعیت بازار کار گفت: محدودیت‌هایی وجود دارد، بر اساس سیاست‌های کلی نظام و قوانین برنامه پنجم توسعه موظف هستیم دانش آموزان را به صورت متوازن در شاخه‌ها توزیع کنیم. به عنوان مثال باید شرایطی فراهم شود تا ۴۸ درصد دانش آموزان در رشته فنی و حرفه‌ای تحصیل کنند که اکنون این آمار ۳۸ درصد است. باید به سمتی برویم که سیاست‌های برنامه پنجم را اجرا کنیم.

تعداد بازدید: 1662 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  

  🔹مبحث تکامل از دروس مدارس ترکیه حذف شد


  مطهری خطاب به دادستان تهران: شعار علیه رییس‌جمهور مصداق جرم است


  کدام کشورها یکشنبه عید فطر است؟


  واکنش معنادار روحانی به هتاکی ها در روز قدس


  آموزش 250 هزار معلم پایه یازدهم از طریق دوره‌های الکترونیکی


  سیر مطالعاتی دانش‌آموزان در مدارس تدوین می‌شود


  360 هزار دانش آموز افغانستانی حمایت تحصیلی می شوند


  نتایج گزینش پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدام پیمانی سال 1395 اعلام شد


  ابلاغ آیین‌نامه حمایت قضایی «آمران به معروف و ناهیان از منکر» در آموزش و پرورش به استان‌ها


 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: ⬅برنامه گروه مدیران،دانشگاهیان:شنبه #ارزیابی #سازمان‌های_نوآور اقای#چیتگرها/#اموزش و#توانمندسازی🎓خانم #اعتدالی_فرد/3ش#مربی_ناپذیر🎓اقای #سلطانی/4ش#اموزش #اثر_بخش 🎓خانم دکتر #حقیقی/5ش#مدل #توسعه_فردی برمبنای مدل توسعه #کسب_و_کار Canvas# 🎓خانم دکتر #مقیمی😀جنبش