RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    آموزشی خارجی    اجتماعی، سیاسی    گیشه روزنامه    مقالات    بخشنامه ها    خدمات    برگزیدگان    کاریابی  
شنبه، 5 فروردین 1396 - 08:24   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  🌸🌸🌸نوروز 1396 مبارک🌸🌸🌸


  مدال برنز دانش آموز مرندی در نمایشگاه بین المللی اختراعات استانبول2017


  توضیحات یک مسوول درباره «حجم بالای کتب درسی»


  عامل تیراندازی در فرانسه قصد داشت دهها دانش آموز را بکشد


  مراکز اسکان نوروزی به تفکیک استان


  🗣درد دل قشر ضعیف سرباز معلم🗣


  جایزه جهانی بهترین معلم برای زنی که در قطب شمال درس می‌داد


  وزیر آموزش و پرورش :به گفتمان ملّی برای اعتلای آموزش و پرورش نیازمندیم


  محمدرضا عارف: برخورد با فعالان رسانه‌ای با منافع ملی سازگار نیست


  50 عضو کانون پرورش فکری در مسابقه نقاشی کشور بلاروس خوش درخشیدند


- اندازه متن: + -  کد خبر: 29363صفحه نخست » اخبار فرهنگیشنبه، 14 فروردین 1395 - 07:14
سیاستهای هدایت تحصیلی دانش آموزان در سال ۹۵ تشریح شد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش: باید شرایطی فراهم شود تا ۴۸ درصد دانش آموزان در رشته فنی و حرفه‌ای تحصیل کنند که اکنون این آمار ۳۸ درصد است. باید به سمتی برویم که سیاست‌های برنامه پنجم را اجرا کنیم./ اگر دانش آموزی شرایط لازم را داشته باشد می‌تواند رشته ای را انتخاب کند، اما اگر به عنوان مثال در درس ریاضی ضعیف باشد قطعا نمی تواند این رشته را انتخاب کند.

به گزارش عیارآنلاین، مهدی نوید ادهم با اشاره به تصویب آیین نامه هدایت تحصیلی دانش آموزان در آخرین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در سال گذشته اظهار کرد: بر اساس این مصوبه دانش آموزان پایه نهم در پایان سال تحصیلی با شش ملاک و شاخص شناسایی و شاخه و رشته تحصیلی خود را انتخاب خواهند کرد.

وی افزود: نظر دانش‌آموز، نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای، نتایج عملکرد تحصیلی ونمرات درسی، نظر والدین، نظر معلمان و نظر مشاور شش عامل موثر در انتخاب شاخه و رشته تحصیلی دانش‌آموزان خواهد بود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که جایگاه سیاست‌های توزیع متوازن دانش آموزان در شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی دانش آموزان در آیین نامه هدایت تحصیلی کجاست گفت: تاسیس رشته‌ها، ارائه خدمات آموزشی و توزیع متوازن دانش‌آموزان در شاخه‌ها و رشته‌ها با رعایت چهار اصل پاسخگویی به استعدادهای دانش آموزان، پاسخگویی به علایق دانش آموزان، توجه به نیازهای حال و آینده جامعه و توجه به امکانات آموزش و پرورش در ارائه خدمات آموزشی تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: اگر دانش آموزی شرایط لازم را داشته باشد می‌تواند رشته ای را انتخاب کند، اما اگر به عنوان مثال در درس ریاضی ضعیف باشد قطعا نمی تواند این رشته را انتخاب کند. یا اگر قصد داشت رشته‌ای در شاخه فنی و حرفه‌ای و کارودانش را برگزیند باید حتما امکانات و اقتضائات محل سکونتش و مدارس موجود در آن منطقه را در نظر گرفت.

نوید ادهم درباره محدودیت‌های انتخاب رشته‌ای دانش آموزان با توجه به سیاست‌های آموزش و پرورش و وضعیت بازار کار گفت: محدودیت‌هایی وجود دارد، بر اساس سیاست‌های کلی نظام و قوانین برنامه پنجم توسعه موظف هستیم دانش آموزان را به صورت متوازن در شاخه‌ها توزیع کنیم. به عنوان مثال باید شرایطی فراهم شود تا ۴۸ درصد دانش آموزان در رشته فنی و حرفه‌ای تحصیل کنند که اکنون این آمار ۳۸ درصد است. باید به سمتی برویم که سیاست‌های برنامه پنجم را اجرا کنیم.

تعداد بازدید: 1479 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  
 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: ⬅برنامه گروه مدیران،دانشگاهیان:شنبه #امنیت_شغلی و#اخراج حقوق کاراقای#ابوفاضلی/1ش رویکردهای#نوین #مدیریت_منابع_انسانی آقای دکتر #خاک_ره /3ش#عیدی #کارکنان مشمول #قانون_کار اقای دکتر🎓 #اثنی_عشری/4ش#مصاحبه #خروج، شیوه ها و راهکارها خانم#رضایی/5ش کیس استادی برای #مصاحبه #استخدامی بنابر سوالات باز و #رفتاری خانم🎓#حنطوش_زاده😀جنبش علمی هشیه نوروزی📚دانش وآگاهی هدیه بدهیم @HRMIR