چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 05:12   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29475صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسییکشنبه، 22 فروردین 1395 - 12:16
افزایش آمار طلاق در کشور/6 طلاق به ازای 10 ازدواج
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

 
خیانت ،مسایل جنسی ،اعتیاد ،تغییر ارزش و نگرش ها ،فاصله طبقاتی ، فاصله سنی ،بیکاری و خشنونت از مهمترین عواملی است که جامعه شناسان از آن به عنوان دلایل افزایش طلاق در جامعه یاد می کنند. اپیدمی موضوع طلاق در کشور چالشی است که دغدغه بسیاری از مسوولان و صاحبنظران علوم اجتماعی شده است .ثبت 60طلاق به ازای 100ازدواج آمار تکان دهنده ای از بحران طلاق در برخی از استان های کشور به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا،بر همین اساس معاون فرهنگی اجتماعی وزیر کشوردرباره رشد طلاق گفت: نسبت طلاق و ازدواج به گونه‌ای است که در قبال هر ۱۰۰ ازدواج ۲۲ طلاق ثبت می‌شود. البته این آمار میانگین است. ما در برخی استان‌ها به ازای هر ۱۰۰ ازدواج، ۳۷ طلاق داریم. در برخی شهرستان‌ها به ازای هر ۱۰۰ ازدواج، بیش از ۵۰ طلاق ثبت می‌شود و متاسفانه در برخی از شهرها به ازای هر ۱۰۰ ازدواج، ۶۰ مورد طلاق داریم.
به گفته مجید ابهری جامعه شناس برای طلاق دو گروه از عوامل وجود دارد؛ دلایل محیطی و دلایل رفتاری و مرتبط با سبک زندگی.
وی به مهمترین دلایل محیطی و رفتاری در خصوص وقوع پدیده طلاق اشاره می کند و می گوید: مهمترین دلایل محیطی ایجاد کننده طلاق را می توان بیکاری، تورم، گرانی، آلودگی های تنفسی و صوتی و محیط زیست و همچنین مهمترین دلایل رفتاری مؤثر در ایجاد طلاق را همسرگزینی نامناسب و عدم تفاهم اخلاقی و ضعف مهارت بر قراری تفاهم مطرح کرد.
بر اساس پژوهشی که در این باره بیش از پنج کلانشهر ایران از جمله تهران مورد بررسی قرار گرفته است، بیش از ۶۰ درصد طلاق ها به دلیل عدم تفاهم جنسی بوده است. این موضوعی است که باید مسوولان مربوطه در این خصوص فرهنگی سازی و آموزش های لازم را به زوج ها ارایه دهند.
موضوع طلاق و رشد بی رویه نمودار جدایی زوجین در ایران بحرانی است که باید پیش از این آنها توسط مسوولان و دولتمردان به آن پرداخته می شد. به هر حال در حال حاضر با بالا بردن آگاهی های اجتماعی ، آموزش چگونگی روابط میان زوجین در سالهای ابتدایی زندگی ، کاهش بیکاری و درمان اعتیاد می توان با بخش قابل توجهی از طلاق مقابله و آتش خانسوز این فاجعه را خاموش کرد.

 

 

تعداد بازدید: 1614 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی