جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 00:38   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29658صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیچهارشنبه، 8 اردیبهشت 1395 - 12:46
صرف هزینه 2.5 میلیون تومانی برای ارائه خدمات حمایتی از دانش‌آموزان استثنایی
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

 

معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی از پرداخت 2.5 میلیارد تومان هزینه بابت خدمات حمایتی به دانش‌آموزان استثنایی در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: قصد داریم امسال سامانه‌ای را طراحی کنیم تا بازگشت هزینه‌هایی چون خرید دارو و تجهیزات به خانواده‌ها سریع‌تر انجام شود.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدحسن عظیم عراقی در نشست خبری با بیان اینکه براساس طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال گذشته 7866 دانش‌آموز با کوتاهی قد شدید داریم، اظهار کرد: همچنین 80 دانش‌آموز مبتلا به چاقی و لاغری شدید داریم و مشخص شد که 46 هزار و 624 نفر از دانش‌آموزان مبتلا به شپش سر بودند.
وی در ادامه به طرح خدمات حمایتی ویژه کودکان و دانش‌آموزان استثنایی که از سال گذشته به اجرا درآمد اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح، خدماتی در راستای ایجاد عدالت اجتماعی ارائه کردیم و برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، خدماتی چون کمک هزینه تهیه سمعک، ویلچر، عصا، عینک و همچنین دارو، ارائه شد.
معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه 3800 پرونده در این خصوص مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: از این میزان 3600 پرونده قابل پرداخت بود و ما هزینه‌های آن را طی 2 تا 3 ماه به خانواده‌ها عودت دادیم. پرداخت هزینه‌هایی چون داروهای مستمر، خدمات بیمارستانی و هزینه جراحی‌های سنگین چون انحراف ستون فقرات و کاشت حلزون از این جمله است.
عظیم عراقی ادامه داد: برای 897 نفر کمک هزینه خرید سمعک به ارزش یک میلیون و 500 هزار تومان پرداخت کردیم و امسال قصد داریم سامانه‌ای طراحی کنیم تا روند بازگشت هزینه به خانواده‌ها سریع‌تر انجام شود.
به گفته معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مجموع هزینه‌های صرف شده برای ارائه این خدمات به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه 2.5 میلیارد تومان در سال گذشته بود.

🔗منبع:ایسنا

 

تعداد بازدید: 523 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی