پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 20:54   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29668صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیپنجشنبه، 9 اردیبهشت 1395 - 12:57
هر 15 دانش آموز، یک ساعت مشاوره
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


شفا آنلاین>اجتماعی>معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به ازای هر 15 دانش آموز یک ساعت نیروی مشاور به مدارس تعلق می گیرد گفت : 43 درصد مدارس کشور ظرفیت کمتر از 50 دانش آموز دارند.

به گزارش شفا آنلاین، علی زرافشان درگردهمایی معاونان آموزش متوسطه سراسر کشور و روسای ادارات مشاوره با بیان اینکه بخش عمده فعالیت های دوره متوسطه صرف برنامه ریزی برای پایه دهم شده است گفت : ستادی بر این اساس برای استقرار پایه دهم و تقسیم کار براساس برنامه های زمان بندی و پیگیری امور در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است و بخش های مختلف آموزش و پرورش بسته به ماموریت اصلی خود بخشی از این کارها را پیگیری و مدیریت می کنند

وی افزود : میزگردهای تخصصی وکارگاه های آموزشی در حوزه هدایت تحصیلی و همچنین استقرار پایه دهم تشکیل شده و گزارش آن در این گردهمایی دو روزه به مدیران کل ارائه شده که می تواند چراغ راهی برای ادامه فعالیت ها باشد .

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش ادامه داد : یکی از مهم ترین بخش های کمیته استقرار پایه دهم ساماندهی نیروی انسانی براساس سرفصل های برنامه ی درسی این پایه و آموزش معلمان آن می باشد که انجام آن نیاز به اعتبار لازم و برگزاری آموزش های کوتاه مدت دارد .

زرافشان اضافه کرد : یکی از نکات مهم در ساماندهی نیروی انسانی تمرکز و چالش هدایت تحصیلی براساس چهار عامل استعداد، علاقه ، نیاز جامعه و امکانات آموزش و پرورش است که برای هر استان این چهارعامل متفاوت است. و بنابراین باید مدیران مدارس و کارشناسان آموزشی و مشاوره مناطق استانها نسبت به این عوامل در توزیع متوازن شاخه ها و رشته های تحصیلی اقدام کنند .

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش اجرای هدایت تحصیلی را نیاز به فراهم بودن ابزارها و افراد عنوان کرد و افزود : برای تامین این نیازها حمایت بخش های مختلف آموزش و پرورش مورد انتظار است و برای بررسی عوامل دخیل درهدایت تحصیلی نیازمند نرم افزار جامع در این حوزه هستیم .

زرافشان دغدغه جدی امسال آموزش و پرورش را انتقال هدایت تحصیلی از پایه دهم به نهم عنوان کرد و گفت : رشد متوازن شاخه ها و رشته های تحصیلی متناسب با نیاز جامعه وامکانات آموزش و پرورش به توجیه اولیا دانش آموزان و مدیران بستگی دارد .

براساس گزارش سایت آموزش و پرورش،وی افزود : آماده سازی نیروی انسانی براساس سرفصل ها متناسب با برنامه های درسی این پایه نیازمند منابع ویژه ای دارد که آموزش های کوتاه مدت و دوره های آموزشی مجازی بخشی از راهکارهای پیش بینی شده در این مسیر است .

 

تعداد بازدید: 493 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی