پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 22:22   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29682صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیپنجشنبه، 9 اردیبهشت 1395 - 13:20
نجفی :خاوری ها و بابک زنجانی ها محصول پدیده دور زدن تحریم ها بود
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


شیراز -ایرنا - محمدعلی نجفی مشاور رئیس جمهوری گفت : پدیده دور زدن تحریم ها در گذشته سبب پیدا شدن افرادی مثل خاوری ها و بابک زنجانی ها شد.
[نجفی :خاوری ها و بابک زنجانی ها محصول پدیده دور زدن تحریم ها بود]

به گزارش ایرنا ،دکتر محمد علی نجفی عصر سه شنبه درهمایش بزرگ فرهنگیان در شیراز خطاب به کسانی که می گفتند تحریم نعمت است و قدر این نعمت را ندانستیم و حالا که برداشته شده ناراحت هستند افزود: باید بررسی شود که چقدر از سرمایه دولت تحت عنوان دور زدن تحریم ها به افرادی در داخل و خارج داده و برده شد و در حقیقت غارت شد و برگردانده نشد.
وی با بیان اینکه این تحریم ها چه هزینه های مالی سنگینی را بر کشور تحمیل کرد اظهار داشت : کار بجایی رسیده بود که کارهای نقل انتقالات مالی این کشور را یک صرافی انجام می داده و در حقیقت به لحاظ جایگاه مالی به قرن 19نزول کرده بودیم .
نجفی ادامه داد: یا یک عده ای خیلی کج فهم هستند که این مسائل را نمی فهمند و یا اینکه بخاطر مخالفت سیاسی با دولت و زمین خوردن این دولت بر واقعیت ها چشم می بندند و با نادیده گرفتن هر حقیقتی منافع و مصالح ملی برایشان کوچکترین ارزشی ندارد.
وی از اسرائیل ، عربستان ، لابی صهیونیست ها در آمریکا و حزب افراطی جمهوری خواه آمریکا که شرورترین گروههای عالم بشریت محسوب می شوند بعنوان مخالفان برجام یاد کرد که چه هزینه های هنگفتی در این را خرج کردند ولی موفق نشدند.
نجفی افزود: و در داخل مسائل سیاسی بقدری برخی ها را کور کرده که بدون توجه به منافع و مصالح ملی و با کج اندیشی و کج فهمی بطور ناخواسته با این چهار گروه شرور در قبال رفع تحریم ها و موفقیت برجام هم موضع شده اند.
وی از برجام به عنوان یک موفقیت بزرگ تاریخی یاد کرد و افزود: بدون شک با حضور حماسی مردم در دور دوم انتخابات پیش رو مجلسی توانمند و کارگشا و در عین حال هماهنگ با دولت شکل خواهد گرفت که از تغییر نگاه و فضای بین المللی ایجاد شده به کشورمان نهایت استفاده را در راستای رفع مشکلات و آبادانی مملکت خواهند کرد.
وی ادامه داد: با همتی که مردم بخصوص اقشار فرهنگی جامعه که ضریب نفوذ بالایی در آرای مردم دارند ،مجلسی هماهنگ با دولت را در هشتم خردادماه سالجاری خواهیم داشت و لذا می طلبد در شهرهایی که انتخابات به مرحله دوم کشیده شد مردم با حضور حماسی خود کار را در جهت تکمیل یک مجلس معتدل و با اقتدار به سرانجام رسانند.
عضو حزب کارگزاران سازندگی دور نمای آینده کشور را برغم مواجه بودن با مشکلات موجود امیدوار کنننده خواند و اظهار داشت : این بالا و پائین شدن و حالت عصبی کشورهایی چون عربستان ناشی از شکستی است که این کشور برغم هزینه کردن های زیاد در جهت منزوی کردن کشورمان به جایی نرسید.
** دولت علاقمند به حل مشکلات فرهنگیان است
مشاور رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت : دولت علاقه دارد برای حل مشکلات فرهنگیان کشور اقدام کند ولی با توجه به عمق مشکلات وگرفتاریها که بخشی به فشارهای خارجی و بخشی به بی تدبیری های برخی مدیران گذشته از ابتدای انقلاب تاکنون بر می گردد تاکنون نتوانسته اقدام عاجلی انجام دهد.
نجفی با اشاره به جایگاه رفیع فرهنگیان و تعلیم و تربیت در جامعه افزود: بهرحال مجموعه مشکلات و معضلاتی که برای اداره کشور وجود دارد اجازه نداده دولت ان چیزی که می خواهد و در نظر دارد در رابطه با آموزش و پرورش اجرا کند.
وی گفت: امید است که مجلسی شکل بگیرد مفیدتر و متخصص تر از مجلس قبلی تا دولت با یاری و همراهی این مجلس بتواند همه برنامه های خود بخصوص در بخش آموزش و پرورش را به نتیجه برساند.

تعداد بازدید: 574 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی