فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:
سخنگوی کمیسیون آموزشوتحقیقات مجلس با بیان اینکه باید دید فارغالتحصیلان دانشگاه فرهنگیان با ورود به کلاسهای درس چقدر میتوانند تواناییهای خود را نشان دهند، گفت: طبق بررسی کارشناسان اما واگرهای در میزان موفقیت این دانشگاه وجود دارد.
دانشگاه فرهنگیان؛ تلاشی ناکام برای تداوم مسیر مراکز تربیت معلم
عبدالوحید فیاضی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به عملکرد دانشگاه فرهنگیان در نحوه آموزش علمی و تربیتی دانشجویان این دانشگاه، گفت: این دانشگاه در ادامه مراکز تربیت معلم تاسیس شد؛ در حالی که این مراکز در گذشته علاوه بر کارآمدی بسیار، توانست بسیاری از معلمان فرهیخته، کاردان و با تجربه امروز آموزش و پرورش را تربیت کنند و دانشگاه فرهنگیان با هدف تکامل مراکز تربیت معلم تشکیل شد تا ضعفهای آن مرکز را از بین ببرد، اگرچه هنوز اما و اگرهایی در زمینه میزان موفقیت دانشگاه فرهنگیان وجود دارد.
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کیفیت دانشگاه فرهنگیان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بررسی قرار گرفته است تا ضعفهای این دانشگاه برطرف و مدلی آرمانی برای تربیت معلمان ایجاد شود چراکه طبق اهداف دانشجویان این دانشگاه باید براساس سند تحول بنیادین و نقشه جامع کشور تربیت شوند.
وی با بیان اینکه این دانشگاه ضعفهای نیز دارد، افزود: مختصات مراکز تربیت معلم در گذشته از حیث تعهد، تخصص و دقت در اجرا باید در دانشگاه فرهنگیان گامی به جلو را تجربه میکردند، اما به گفته بسیاری از کارشناسان بسیاری از استعدادها و توانمندیهای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هنوز بالفعل نشدهاند.
عبدالوحید فیاضی
فیاضی با بیان اینکه اگرچه میتوان با مطالعه فرایندهای این دانشگاه پیشبینیهایی از روند کیفی آن داشت، گفت: باید دید فارغالتحصیلان این دانشگاه با ورود به آموزش و پرورش و کلاسهای درس چقدر میتوانند تواناییهای خود را نشان دهند که این موضوع در تجربه یک الی دو سال آموزشی قابل بررسی است.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه تمامی این دانشجویان باید از طریق کنکور وارد دانشگاه شوند، گفت: نباید راه دیگری برای ورود دانشجویان به این دانشگاه اضافه کرد چراکه این تفتیک اعتراضها و عوارضی به همراه خواهد داشت./
|