RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 14:50   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29753صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیسه شنبه، 14 اردیبهشت 1395 - 11:35
معلمی که ۱۰۰ کیلومتر مسافت را برای یک دانش‌آموز طی می‌کند/ معلمی شغل نیست!
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

حسن وجدی، معلم فداکار بخش ارشق مشگین‌شهر برای تدریس به تنها دانش‌آموز دبستان شهید یدالله نوروزوند روستای خان ببلو هر روز صد کیلومتر مسافت را طی می‌کند.

معلمی که ۱۰۰ کیلومتر مسافت را برای یک دانش‌آموز طی می‌کند/ معلمی شغل نیست!    

به گزارش عمارنامه، حسن وجدی معلم دلسوز و فداکار بخش ارشق مشگین‌شهر برای تدریس به تک دانش‌آموز کلاس خود در  روستای خان ببلو بخش ارشق مشگین‌شهر صد کیلومتر مسافت را به بهانه تدریس و به حقیقت پیوستن آرزوهای امیررضا طی می‌کند و این اقدام نشان از فداکاری، عشق و نمود یک انسان کامل بوده و در نتیجه درس بزرگ ایثار و فداکاری را جلوه می‌دهد.

آری؛ معلمی شغل نیست، معلمی عشق است.

معلم دلسوز مشگین‌شهری که با شور و عشق خاصی هر صبح مسافت طولانی را برای حضور در کلاس تک دانش‌آموز خود طی می‌کند تا با تعلیم و تربیت امیررضا او را از سایر دانش‌آموز کشور متمایز نکند برای ما از آرزوهای امیررضاو شور و اشتیاق این کودک گفته و هدف خود را از چنین اقدامی شجاعانه جلوگیری از بی‌بهره ماندن امیررضا از تحصیل همچون دانش‌آموزان دیگر عنوان کرد.

خبرنگاران خبرگزاری تسنیم برای انعکاس خبری فداکاری‌های این معلم دلسوز مسافتی طولانی را طی کرده و با حضور در مدرسه تک دانش‌آموزی شهید یدالله نوروزوند بخش ارشق جویای احوال این روزهای تک معلم و تک دانش‌آموز روستای خان ببلو شدند.

به راستی که دیدن یک معلم و یک دانش‌آموز در کلاس درس حس و حال غریب و در عین حال زیبا و عجیب به انسان دست می‌دهد و در حالی که مدارس شهرها و بسیاری از روستاها پر از دانش‌آموزان و هیاهوی آن‌هاست اما حال و هوای دبستان شهید یدالله نوروزوند خان ببلو بخش ارشق حاکی از این فضا نیست.

دست‌بوس و قدردان معلم خود هستم!

امیررضاشیرزاد، تک دانش‌آموز دبستان شهیدیدالله نوروزوند روستای خان ببلو با اشاره به اینکه هر روز معلمم آقای وجدی مسافت‌های طولانی را برای آموزش و تعلیم من طی می‌کند، افزود: من قدردان و دست‌بوس معلم خود هستم و فداکاری‌ها و بزرگواری‌های این معلم را هیچ وقت فراموش نخواهم کرد و سعی خواهم داشت تا روزی با تلاش‌های وافر خود این زحمات را بی‌پاسخ رها نکنم.

این دانش‌آموز دبستان شهید یدالله نوروزوند خان ببلو اظهار کرد: من هر صبح زود از خواب بیدار شده و با شور وشوق خاصی به انتظار دیدن معلم خود بر سر کلاس درس حاضر می‌شوم و با آمدن وی حس عجیبی به من دست می‌دهد و احساس می‌کنم که من همانند دانش‌آموزان دیگر کشور مورد لطف قرار گرفته‌ام.

این دانش‌آموز ارشقی که به گفته معلمش یک دانش‌آموز نمونه و موفق بر سر کلاس درس است تصریح کرد: که من هیچگاه به دلیل تنها بودن بر سر کلاس درس و حیاط مدرسه احساس تنهایی و دلتنگی نمی‌کنم چرا که با داشتن معلمی همچون آقای وجدی تمام دلتنگی‌های من به فراموشی سپرده می‌شود و در کنار او میل و اشتیاقم برای رسیدن به آینده‌ای روشن دوچندان می‌شود.

امیررضا خواسته‌ها و گلایه‌هایی هم از مسئولان آموزش و پرورش استان داشت و در این باره، گفت: من از مدیرکل آموزش و پرورش استان خواستارم تا در تجهیز مدرسه و کلاس درس دبستان روستای ما اهتمام ویژه داشته باشد و همانند سایر دانش‌آموزان استان مرا نیز از امکانات درسی برخوردار سازد چرا که این امر به عنوان یک دانش‌آموز این منطقه حق من است.

وی ضمن تبریک روز معلم به تمام معلمان استان، تصریح کرد: معلمان همواره دانش‌آموزان خود را دوست داشته و برای تعلیم و تربیت آن‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند و همیشه در این مسیر پیشگام هستند که در این ایام وظیفه ماست تا تلاش‌های چندین و چند ساله این عزیزان را با تلاش خود پاسخ دهیم که من به نوبه خودم از معلمم آقای وجدی نهایت تشکر و تقدیر را دارم و این روز گرامی و میمون را به ایشان تبریک می‌گویم.

راه‌اندازی 4 مدرسه تک دانش‌آموزی در بخش ارشق

بخشدار ارشق گفت: در حال‌حاضر 4 مدرسه تک دانش‌آموزی و تک معلمی در بخش ارشق مشگین‌شهر راه‌اندازی شده است که معلمان دلسوز و فداکار برای تعلیم و تربیت این 4 دانش‌آموز مسافت‌های طولانی را طی می‌کنند تا آینده این دانش‌آموزان را تضمین کنند.

ظاهر نوری با اشاره به اینکه امیررضا شیرزاد یکی از دانش‌آموزان موفق بخش ارشق مشگین‌شهر است، افزود: این دانش‌آموز از ضریب هوشی بالایی برخوردار است و همیشه به موقع و با اشتیاق و شور خاصی برای دیدن معلم خود در سر کلاس درس حاضر می‌شود که به یقین آقای وجدی نیز به داشتن چنین دانش‌آموز مودب و بانظامی افتخار می‌کند و این امر رغبت و میل وی را برای طی مسیری طولانی به قصد تدریس برای امیررضا چندین برابر می‌کند.

وی بیان کرد: در حال‌حاضر 2 هزار 500 دانش‌آموز در بخش ارشق مشگین‌شهر مشغول تحصیل هستند و آموزش و پرورش بخش ارشق نیز برای فراهم کردن زیرساخت‌های تحصیل دانش‌آموزان اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

با وجود اینکه با دیدن مدرسه تک کلاس، تک معلمی و تک دانش‌آموزی روستای خان باباکندی بخش ارشق مشگین‌شهر حس غریبی دردل انسان لنگر می‌اندازد ولی این دانش‌آموز و معلم فداکار حرف‌های زیادی برای گفتن و پیامی به دانش‌آموزانی که به دور از هرگونه سختی مشغول تحصیل هستند دارند.

ساعتی با امیررضا و معلم فداکارش در کلاس درس نشستیم و به حرف‌ها و دلتنگی‌های این دو گوش دادیم و یک روز بسیار خوب و به یاد ماندنی در این سفر چند ساعته برای ما رقم خورد هرچند که غم پنهان شده در پشت خنده‌های این دو انسان را دل آزرده می‌کرد اما از سویی دیگر امید و آرزوهای شیرین آن‌ها نیز امیدبخش و خالی از لطف نبود.

مطالبات فرهنگیان به طور اساسی پیگیری شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه معلمان نقش بسیار اساسی در تریبت نیروهای فرهیخته و کاردان دارند، افزود: باید مطالبات فرهنگیان به طور اساسی توسط آموزش و پرورش و منتخبان مجلس دهم پیگیری شود تا هرچه سریعتر دغدغه و نگرانی این قشر فرهیخته در این زمینه برطرف گردد.

آیت‌الله سید حسن عاملی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه کشور در حوزه علمی در سایه تلاش معلمان و دانش‌آموزان نخبه است، تصریح کرد: امروزه کشور به تریبت دانش‌آموزان فرهیخته نیاز اساسی دارد و باید زیرساخت‌های تحصیل در مناطق محروم همانند مناطق شهری فراهم شود.

وی ضمن تبریک هفته معلم و سالروز شهید مرتضی مطهری معلم جاویدنام کشور به تمام معلمان دلسوز و تلاشگر، بیان کرد: باید شاخص توزیع امکانات در آموزش و پرورش نیز همانند سایر دستگاه‌های اجرایی باشد تا دغدغه و نگرانی این عزیزان برطرف شود.

به راستی که معلمان با دلسوزی خود کارهای بسیار بزرگی را برای دانش‌آموزان خود انجام داده‌اند که همواره در پس این زحمت به ظاهر سهل سختی‌هایی نهفته است که برای تک تک ما نهان است اما عجیب آن که با این همه تلاش و سختی هیچگاه نمی‌توان خشم و عصبانیت و دل‌آزردگی را در چهره این قشر دلسوز جامعه دید که این امر به نوبه خود از برترین آموزه‌های معلمان به دانش‌آموزان خود است.

امیررضا برای ما کمی از رشادت‌ها و شجاعت دبیر خود گفت که به دنبال آن گفته‌هایش در مورد رشادت‌های شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس نیز جالب و شنیدنی است، این دانش‌آموز  تصریح کرد: امروزه ما در سایه خون شهدای والامقام در امنیت کامل مشغول تحصیل هستیم و ما همیشه راه این شهدای والامقام را ادامه خواهیم داد.

معلمان مورد حمایت قرار گیرند

مالک جعفرزاده مقدم، خیر مدرسه‌ساز اردبیلی با اشاره به اینکه شان و منزلت معلمی بسیار بالاست، افزود: معلمان باید به طور اساسی مورد حمایت قرار گیرند تا هیچ دغدغه‌ای در راستا تعلیم و تربیت نسل آینده نداشته باشند چرا که فراهم کردن زیرساخت‌ها و زمینه برای تحصیلی مناسب و به دور از تنش‌های اجتماعی و فرهنگی حمایتی والا می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه دیدن دانش‌آموز در سر کلاس درس و لبخند آن‌ها تمام درد و سختی‌های مرا به فراموشی می‌سپارد، افزود: از این که توانسته‌ام گام کوچکی در توسعه فضاهای آموزشی بردارم خداوند منان را شکرگذار هستم چرا که هیچ کاری به اندازه این اقدام جذابیت و خوشحالی را برای من در بر ندارد.

خیر مدرسه‌ساز استان اردبیل تصریح کرد: متاسفانه برخی مدارس مناطق محروم به طور کامل تجهیز نشده است که این مشکلی بس بزرگ است چرا که باید امکانات تمام دانش‌آموزان کشور به طور یکسان توزیع شده باشد.

گرچه سقف مدرسه و کلاس درس امیررضا تک دانش‌آموز دبستان شهید یدالله نوروزوند خان باباکندی چوبی است ولی این دانش‌آموز در این مدرسه بافت کهنه نیز به آرزوهای خود رسیده و قدردان تلاش‌های معلم خود است.

هفته معلم بهانه بسیار خوبی بود برای یاد کردن از معلمان دلسوز و فداکار همچون آقای حسن وجدی که بدون هیچ ادعا و انتظاری وقت خود را برای تعلیم و تربیت تک دانش‌آموز گذاشته است و اینجاست که ما نیز یادی از ایام کودکی و تحصیل، آن ایام زیبا و شیرین خود کرده و آرام زیر لب می‌گوییم:

"معلم عزیز قلم در دست می‌گیری و بر لوح دلم نقش‌ها می‌زنی از بهترین یادها و نام‌ها"

برای تمامی معلمان  دلسوز، فداکار و شجاع این مرزوبوم و ایران اسلامی آرزوی سعادت و کامیابی داریم. روزتان مبارک!

منبع: تسنیم

 

تعداد بازدید: 809 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING