جمعه، 10 فروردین 1403 - 20:01   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29770صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیچهارشنبه، 15 اردیبهشت 1395 - 12:33
یار شاطر نیستید لطفا بارخاطر نباشید...
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

به مناسبت روز معلم

روزنامه قانون - کد خبر: ۶۶۹۹۹ | تاریخ : ۱۳۹۵/۲/۱۲ - شماره: 778

💢 یار شاطر نیستید لطفا بارخاطر نباشید...

✍ مهدی فتحی/ دبیر ریاضی ناحیه یک سنندج

متاسفانه در کشوری زندگی می کنیم که منافع فردی بر منافع جمعی ارجحیت بیشتری دارد. هر جا که درآمدزایی مستقیم نداشته باشد را سربار جامعه می دانیم. اهل سرمایه گذاری بلند مدت نیستیم. مشکلات را تا بیخ پیدا نکند و لطمات جبران ناپذیر به جامعه وارد نکند جدی نگرفته و در صدد رفع آن بر نمی آییم. زمانی هم که اقدام به رفع مشکل می کنیم معمولا با برنامه های مقطعی فقط بر روی مشکلات سرپوش می گذاریم. تا دلت بخواهد اهل شعار دادن و خودنمایی هستیم. سال هاست که آموزش و پرورشمان دارای مشکلات ریشه ایست و ما همچنان به فکر مسائل حاشیه ای هستیم.
اوضاع معلمان و مدارس را به جایی رسانده ایم که حتی معلمان محافظه کار را هم به اعتراض و شرکت در تجمعات کشانده ایم. تجمع هم که می کنیم مورد احضار و تهدید و بازخواست قرار می گیریم . یک سال و اندیست که موضوع بودجه آموزش و پرورش و معیشت معلمان نُقل اغلب جلسات مجلس، هیئت دولت و... شده و همگی در نهایت، فقط متأسف می شوند که اوضاع خراب است، وضعیت معیشتی معلمان ضعیف است، مدارس در حال خراب شدن بر سر دانش آموزان است، کودکانِ کار و ترک تحصیلی ها در جامعه به شدت رو به افزایش است و... ولی هیچکس هیچ کاری انجام نداده و فقط شعارمی دهند...
نمی دانم پس کِی می خواهیم به این اوضاع سر و سامان اساسی دهیم و مشکلات را ریشه ای حل کنیم؟ نمی دانم کِی می خواهیم بفهمیم که هزینه کردن برای آموزش و پرورش و آینده سازان این مملکت بر همه چیز ارجحیت داشته و با آموزشِ صحیح می توان آینده کشور را از این انحطاط اخلاقی و بی برنامگی در آورد؟ نمی دانم آخر کدام جامعه را دیده ایم که معلمانش قدر نداشته باشند و در آموزش و تربیت فرزندانشان اینچنین بی تفاوت باشند، ولی پیشرفت کرده باشند؟ که ما بخواهیم الگو بگیریم!
سکوت می کنی اوضاع روز به روز بدتر می شود. اعتراض می کنی می گویند مگر نمی بینی همه کشور همّ و غمّشان اوضاع معلمان و آموزش و پرورش است ؟ آخر هم و غم خالی به چه درد معلمان می خورد؟ اتفاقا معلمان می خواهند بی سروصدا مشکلاتشان حل شود. نه در شانتاژ رسانه ای فقط افکار جامعه بر ضدشان جهت دهی شده و هیچ اوضاعی از آنها بهبود نیابد.
آخر کجای دنیا و در کدام ارگان دیده اید که بازنشستگان بعد از طی دو تا سه سال هنوز پاداش بازنشستگی پایان خدمتشان را دریافت نکرده باشند؟ و یا معلمان بعد از هفت ماه حضور درکلاس هنوز حق الزحمه خود را دریافت نکرده باشند؟ کجای دنیا معلمان را اینچنین در تنگنا قرار داده و از نجابت و قناعت آنها سوء استفاده می کنند؟ معلمان باید دادشان را به کجا ببرند؟ و چگونه به مسئولین بفهمانند که کارد به استخوانشان رسیده است؟ آخر چگونه می شود دولت هم کارفرما باشد ، و هم مدافع حقوق کارکنانِ خود در مقابل خود؟ چرا اجازه فعالیت به تشکل های صنفی معلمان نمی دهند؟ و یا برای ثبت تشکل های جدید صنفی مجوز صادر نمی کنند؟ تا معلمان دیگر نیازی به تجمع و تحصن نداشته باشند؟ و این تشکل ها از مدار قانون پیگیر مطالبات صنفی معلمان باشند، و با فرادستان به چانه زنی و رای زنی بپردازند. چرا و هزاران چرای دیگر...
حال نزدیک روز و هفته معلم که می شویم سیل تبریکات و توصیفات مقامات ، از شان و منزلت از دست رفته معلمان به راه افتاده و فقط در حد دلخوش کردن و خیلی ظاهری مقام شامخ معلمان را در حد انبیا دانسته و آنها را نماد عشق و محبت و اسطوره فداکاری و ایثار معرفی می کنند. اصلا کسی به این توجه نمی کند که این اسطوره های عشق و فداکاری هم دارای خانواده و زن و فرزند هستند. و حق یک زندگی آبرومندانه همانند سایر کارکنان دولت و سایر اقشار جامعه را دارند. و اینان نیز می خواهند در این آشفته بازار تورم و گرانی و مخارج سرسام آور با آرامش که چه عرض کنم، با مشقّت زندگی کنند. شما را به خدا اگر یار شاطر نیستید بار خاطر هم نباشید. اگر نمی توانید کاری برای معلمان و دانش آموزان انجام دهید نه تبریک بگویید، نه در وصف معلمان سخنرانی کنید و نه در رسانه ها فرافکنی نمایید. لا اقل معلمان را به حال خودشان رهاکرده و نمک بر زخمشان نپاشید. تا شاید اینچنین، غم کم کاری‌های مسئولان ، کمتر داغ بر سینه گذارد.

 

تعداد بازدید: 680 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING