جمعه، 31 فروردین 1403 - 09:22   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29777صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیچهارشنبه، 15 اردیبهشت 1395 - 12:54
از ضرب و شتم و کشف حجاب معلمان زن توسط اولیای مرد تا داستان متفاوت روابط عمومی آموزش و پرورش از این ماجرا
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

 

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس روز معلم بود که اقدامی تاسف آور از سوی اولیای مرد یکی از دانش آموزان مدرسه دخترانه معراج در اهواز، موجب اعتراض جامعه فرهنگیان شد.

این اولیا به خاطر تذکر شفاهی یکی از معلمان به مدرسه رفته و ضمن ضرب و شتم معلمان، از آن‌ها کشف حجاب کردند.

کابوس ورود و وحشی گری‌های دو مرد خشمگین هنوز در یاد چند صد نفر از دانش آموزان این مدرسه مانده و از ذهنشان بیرون نمی‌رود.

مرضیه دانش آموز کلاس ششم ابتدایی در این رابطه می‌گوید: یکی از مردان بعد از ورود به مدرسه، مستقیم به دفتر رفته و دستانش رو روی گلوی خانم مدیر گذاشته و در مقابل چشم دانش آموزان قصد خفه کردن مدیر مدرسه را داشته است.  
 ماجرا چه بود؟  
 داستان از این قرار بود که یکی از اعضای کادر مدرسه به یکی از دانش آموزان تذکر انضباطی داده بود. مدیر یکی از مدارس همجوار این مدرسه می‌گوید: هفته گذشته یکی از معلمان به یکی از دانش آموزان سوم ابتدایی به خاطر مقنعه‌اش به صورت شفاهی تکرد می‌دهند. پس از آن روز شنبه خانواده این دختر؛ یعنی خاله، مادر، دایی و شوهر خاله به مدرسه می‌آیند. یکی از مردان جلوی درب مدرسه منتظر می‌ماند و مرد دیگر به سوی مدیر و معلمان مدرسه حمله ور می‌شود.  
اما ماجرا به کتک زدن، خانم‌های معلم، مدیر و ناظم ختم نشد. مرد خشمگین، مقنعه مدیر را نیز از سرش کنده و در مقابل چشم صد‌ها دختر بچه مدرسه‌ای از او کشف حجاب می‌کند. این در حالی است دانش آموزان هم مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

مرد ضارب اقدام خود را با کشف حجاب دیگر معلمان زن ادامه داده و منابع محلی از بیهوش شدن یکی از معلمان زن در اثر ضربات لگد خبر داده‌اند.

پس از آن، این مرد، معلم مربوطه را روی زمین می‌خواباند و این معلم زن را مورد ضرب و شتم و فحاشی قرار می‌دهد.

در آخر اولیای این دانش آموز به خصوص مردان مهاجم، معلمان مدرسه را تهدید می‌کنند که اگر از آن‌ها شکایتی شود بار دیگر با چاقو به مدرسه خواهند آمد!

این در حالی است که مدیر مدرسه هر گونه مصاحبه در این زمینه را تنها به اجازه از آموزش و پرورش منوط دانست و پس از آن هم هرگز حاضر به مصاحبه نشد!

به گفته برخی از فرهنگیان، آموزش و پرورش اقدام حداقلی برای این ماجرا از معلمان نداشته است. در حالی که اولین شرط موفقیت در آموزش و پرورش رعایتشان معلمی است.  

داستانی متفاوت روابط عمومی آموزش و پرورش استان خوزستان از این ماجرا

بیژن ایروانی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان خوزستان اما ماجرای حمله اولیا به مدرسه‌ دخترانه در اهواز را طور دیگری تعریف می کند.

وی درخصوص حادثه رخ‌داده می‌گوید: چند روز گذشته در یکی از مدارس دخترانه شهر اهواز بین دبیر ورزش و یکی از دانش‌آموزان اختلافی پیش آمد. که البته از این اختلافات و مشکلات بین معلم و دانش‌آموز بسیار رخ می‌دهد. اما پس از این ماجرا، خانواده دانش‌آموز (مادر و خاله) به مدرسه مراجعه کرده و اقدام به ضرب و شتم و خفه کردن معلم می‌کنند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان خوزستان در پاسخ به این پرسش که در خبر‌ها آمده که اولیای مرد اقدام به ضرب و شتم معلم کرده‌اند، عنوان کرد: ‌ پدر دانش‌آموز نیز به مدرسه آمده بود، اما مادر او اقدام به ضرب و شتم معلم کرده است.  
 
وی در پاسخ به این پرسش «مقنعه معلم نیز از سر او کشیده شده یعنی کشف حجابی نیز صورت گرفته است؟» ادامه داد: ‌ آن‌گونه که معلم به رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز گفته، این اتفاق رخ نداده است.

ایروانی با بیان «هم‌اکنون این موضوع دارای اهمیت است که چگونه خانواده یک دانش‌‌آموز می‌توانند به مدرسه حمله کنند و معلم را مورد ضرب و شتم قرار دهد»، گفت: پرونده قضایی در این رابطه تشکیل شده است و اولیای دانش‌آموز بازداشت شدند، اما به‌دلیل آنکه زن بودند قاضی با قرار وثیقه حکم آزادی آن‌ها را صادر کرده است. در حال حاضر معلم مساعد است و هم‌اکنون وی در مدرسه حضور دارد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز: اینکه آموزش و پرورش در این ماجرا حمایتی نکرده، شایعه است!

اما فاضل خمیسی، رئیس آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز داستان حمله اولیای دانش آموز به مدرسه را اینگونه شرح می دهد: اردیبهشت ماه یکی از دانش آموزان دختر مدرسه ابتدایی معراج این ناحیه از سوی مدرسه مورد تذکر انضباطی قرار می گیرد. این مسائل انضباطی و تذکرات ارائه شده نیز کاملا قانونی و در چارچوب حیطه اختیارات صورت گرفته است. فردای روزی که دانش آموز مورد تذکر قرار می گیرد، مادر، خاله و شوهرخاله آن دانش آموز به مدرسه مراجعه کرده و با معلم ورزش آن مدرسه درگیر می شوند. در این درگیری مدیر نیز برای ختم به خیر شدن ماجرا وساطت می کند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز ادامه داد: روز سوم نیز آموزش و پرورش علیه سه نفری که باعث برهم زدن نظم مدرسه شده و به پرسنل مدرسه بی احترامی کرده اند، شکایتی تنظیم می کند. هر سه نفر به دادگاه احضار شده که تنها مادر دانش آموز در دادگاه حاضر می شود. برای خاله و شوهر خاله دانش آموز قرار تعقیب صادر شده و مادر وی نیز در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد شده است.

خمیسی از دلجویی آموزش و پرورش نسبت به معلم ورزش و سایر پرسنل مدرسه خبر داده! و می گوید: آموزش و پرورش حمایت قضایی را فردای همان روز ماجرا پیگیری کرده است. شایعاتی مبنی بر حمایت نکردن آموزش و پرورش در فضای مجازی پخش شده که اصلا صحت نداشته و تکذیب می شود. واقعا از این شایعه پراکنی های فضای مجازی گلایه دارم و امیدوارم مردم منبع کسب اطلاعات و اخبار را سایت های معتبر خبری قرار بدهند.

گفتنی است که در یک سال اخیر این دومین باری است که مدرسه معراج اهواز مورد حمله فیزیکی قرار می گیرد. اینکه آموزش و پرورش برای حفظ شان مسئولان این مدرسه و امثال آن کاری انجام نمی دهد و به گفته خود فرهنگیان، از آنها دلجویی هم نمی کند، جای سوال دارد!

تعداد بازدید: 1746 ، امتیاز کاربران: 10 (2 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 3 نظر (فعال: 3 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
|    | 1395/2/18 - 16:09 |     0     0     |
اینها همه به مجلس ودولت بر میگرده که بخشنامه ها و قوانینی وضع میکنند که جای تامل نیست اگه این ماجرا به سر یکی از مسئولین می آمد بعد چه انتظاری داشتند

ناشناس
|    | 1395/2/17 - 03:13 |     0     0     |
آموزش و پرورش اگر عرضه دارد دانش آموز را اخراج کند

ناشناس
|    | 1395/2/16 - 19:05 |     0     0     |
مدیران مدارس در برزخی از انتظارات نظام آموزشی و زیاده خواهی بعضی از والدین قرار دارند که متاسفانه در مناطق کوچکتر این آسیب خیلی شدید تر است .بطور مثال وای به حال مدیر مدرسه ای که شان دختر مدیر اموزش و پرورش منطقه را در نظر نگیرد بخصوص اگر مدیر مدرسه در انتخابات مجلس به کاندیدای مورد حمایت رئیس اداره رای نداده باشد..............


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی