RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 12:31   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29782صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 17 اردیبهشت 1395 - 12:22
افزایش حقوق فرهنگیان/نواقص رتبه بندی فرهنگیان برطرف می شود
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

 

خبرگزاری شبستان: سخنگوی دولت با اشاره به توجه ویژه دولت به فرهنگیان گفت: حقق معلمان در سال جاری به ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان رسیده که باز باید افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری شبستان از انزلی، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی امروز(۱۶ اردیبهشت) در همایش بزرگداشت مقام معلم که در دهکده ساحلی انزلی برگزار شد با بیان اینکه  از آغاز شروع کار دولت درسال ۹۲با وجود تحریم ها، مولدهای درآمدی دولت از قبیل نفت و مالیات کاهش یافت گفت: با جداشدن از نفت به اقتصاد مقاومتی روی آوردیم.


وی ادامه داد: با وجود کاهش قیمت نفت، تلاش کردیم فروش نفت از یک میلیون بشکه کاهش پیدا نکند اما درآمدهای نفتی از ۱۱۸میلیارد دلار به ۴۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد،  تورم به ۴۰ درصد رسیده و با رشد منفی اقتصادی 6دهم درصدی مواجه شدیم.


نوبخت با اشاره به اینکه تورم مهار شده ولی هنوز آثار آن وجود دارد اظهار کرد: در ۳۳ ماه شروع کار دولت در ۳۰ ماه اول برنامه بر جلوگیری از تشدید تحریم ها متکی بود و بعد از آن رفع تحریم ها در دستور کار قرار گرفت.


وی به برجام و دست آوردهای آن اشاره و بیان کرد: در سه ماه گذشته از فرجام برجام، ۱۶ هیات خارجی اقتصادی، هشت رئیس جمهور، پنج رییس مجلس و پنج نخست وزیر به ایران آمدند.

 

سخنگوی دولت تصریح کرد:  همچنین از دی سال گذشته تا کنون سه میلیاردو ۱۸۴میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در ایران اسلامی انجام شده است.

 

وی با اشاره به اعتبارات ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی آموزش و پرورش در سال ۹۲ افزود: از سال ۹۲ تا امروز بودجه آموزش و پرورش به ۲۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

 

نوبخت با بیان اینکه ۲۰۱ هزا میلیارد تومان از بودجه دولت در سال ۹۴ محقق شده است اذعان کرد: آموزش و پرورش بیشتر از همه دستگاه های اجرایی و بصورت کامل بودجه خود را دریافت کرده که بخش عمده آن پرداخت های پرسنلی بوده است.


وی با تصریح اینکه حتی دانشگاه های ما نیز تا این اندازه تخصیص اعتبار نداشتند افزود: متوسط حقوق پرداختی فرهنگیان در سال ۹۲ ماهیانه یک ملیون و ۲۸۰ هزار تومان بود  که به ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی  تاکید کرد: گرچه این آمار و ارقام کافی نیست اما نشان دهنده توجه ویژه دولت به فرهنگیان است.

 

وی رتبه بندی فرهنگیان را بهانه ای برای ترمیم حقوق آنان دانست و افزود: نابرابری در دستگاه های ستادی آموزش و پرورش وجود دارد و برای همه ستادی ها از اول فروردین سال   ۹۵ بند ۱۰ ماده ۶۸ اجرا می شود.


نوبخت اذعان کرد: از اول فروردین امسال ۳۵ درصد  افزایش فوق العاده شغلی برای کارمندان ستادی آموزش و پرورش اجرا می شود.


وی با بیان اینکه از مجلس می خواهیم نواقص رتبه بندی فرهنگیان را برطرف کند افزود:  دولت روزهای تلخ و شیرین فراوانی را پشت سر گذاشته و همه تلاش دولت درجهت جلب رضایت مردم است.

 

گفتنی است، در این مراسم از ۸۰ معلم نمونه گیلانی تجلیل شد.

تعداد بازدید: 1687 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
عبداله
|    | 1395/2/19 - 00:50 |     0     0     |
سلام:ظاهرادرقیاس بابخش غیرستادی هابارتبه بندی شان که ناچیزبود35درصدناعادلانه واضافه است بویژه اگرمنهای 12درصدسنواتی -همگانی باشد -هرچندحقشان درشرایط مساوات بیشترازاینست-همچنین باتوجه به اینکه تقریباهیچ سالی طبق قانون مصوب برحسب نرخ تورم دریافتی کارمندان اضافه نشده است وهمواره هشت شان گرونه است وبایدسعی شوددرعمل تحت هرعنوانی جبران گردد.18/2/1395


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی