پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 23:32   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29797صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 17 اردیبهشت 1395 - 12:45
تشکل‌های دانش‌آموزی بر سر دوراهی کمیت یا کیفیت
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

 

سازمان دانش آموزیتشکل‌های دانش‌آموزی یکی از فرصت‌های مناسب برای رشد تفکر و مهارت‌های گوناگون اجتماعی و فرهنگیِ دانش‌آموزان به شمار می‌روند. «سازمان دانش‌آموزی» یکی از چهار تشکل دانش‌آموزی است که بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مدارس فعالیت می‌کنند[۳].

هفته گذشته، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، در کنگره سازمان دانش‌آموزی، تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش این تشکیلات را بیش از یک میلیون نفر اعلام کرد که بر اساس آمار اعلام شده از سوی وی در تیرماه ۹۳، سازمان دانش‌آموزی در یک سال گذشته مخاطبان خود را دو برابر نموده است. البته بنا به اعلام معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی، این سازمان بنا دارد با گسترش کمّی خود، حداقل ۳۰ درصد دانش آموزان کشور را پوشش دهد.

شایان ذکر اینکه سازمان دانش‌آموزی یک نهاد عمومی غیردولتی است که اساس‌نامه آن در سال ۷۸ به تصویب رسید. به عقیده فانی، مأموریت اصلی آن «تربیت اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان» است. در همین رابطه باید افزود که در سند تحول بنیادین، بسترسازی برای حضور فعال دانش‌آموزان در تشکل‌ها از قبیل بسیج دانش‌آموزی، کانون‌های علمی و فرهنگی و انجمن اسلامی دانش‌آموزان مورد تأکید قرار گرفته است[۴]. مقام معظم رهبری نیز در دیدار اخیر، به مسئولین آموزش و پرورش گوشزد کردند که به تشکل‌های امینِ دانش‌آموزی، نظیر انجمن‌های اسلامی و بسیج دانش‌آموزی میدان داده شود.

مقام معظم رهبری، در دیدار اخیر خویش با اعضای انجمن اسلامی دانش‌آموزان، بر توسعه فعالیت‌های تبلیغاتی انجمن اسلامی به جای افزایش تعداد شعب انجمن‌ها تأکید داشتند. با توجه به این امر می‌توان نتیجه گرفت که در شرایط کنونی، افزایش عمق حضور و گسترش دامنه تبلیغی تشکل‌ها نسبت به افزایش تعداد آن‌ها اولویت دارد و مسئولین وزارت آموزش و پرورش بیش از افزایش و تنوع‌بخشی به تشکل‌های دانش‌آموزی، باید بر قوت و گسترش مخاطبان فعالیت‌های آن‌ها تمرکز نماید.

تعداد بازدید: 693 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی