RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 11:39   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  بخشنامه تامین منابع متناسب سازی حقوق بازنشستگان از طریق افزایش یک درصد ارزش افزوده


  بخشنامه 1000/1403/115 مورخ 1403/01/08 دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال 1403


  کارجو یان جویای کار در رده های مدیریتی و تخصصی


  اگهی های استخدامی کارفرما یان رده های مدیریتی وتخصصی تهران کرج قم مشهد


  مجموعه صنعتی تولیدی مشهد استخدام معاون اداری و منابع انسانی


  جدول حقوق و دستمزد سال 1403


  کتاب کسب و کار خانوادگی بایدها و نبایدها به زبان هاروارد


  استخدام هلدینگ گروه‌ ساختمانی : ۱. مدیر مالی ۲. مدیرمنابع انسانی ۳. مدیر املاک و اموال


  کارجو خانم مجرد کارشناسی زیست شناسی


  گرافیست ، کارجو


- اندازه متن: + -  کد خبر: 30002صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیدوشنبه، 3 خرداد 1395 - 14:48
ارزشیابی توصیفی دانش آموز به معنای قبولی بی‌قید و شرط نیست
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:
حسنی، عضو هیات علمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور: عده‌ای فکر می‌کنند ارزشیابی توصیفی یعنی قبولی بدون قید و شرط دانش‌آموزان که این فکر نوعی بدفهمی است و علت آن پیچیدگی موضوع است.
 
به گزارش عیارآنلاین، محمد حسنی در اولین همایش علمی-پژوهشی ارزشیابی کیفی-توصیفی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد اظهار کرد: هر الگوی ارزشیابی دارای چند عنصر و مفهوم کلیدی است که برای اثربخشی بهتر باید خطی نبوده و با یکدیگر تعامل داشته باشند.
 
حسنی تصریح کرد: هدف، کانون توجه، نوع اطلاعات، سبک جمع‌آوری اطلاعات، تحلیل اطلاعات، کاربرد، بازخورد، داوری و عامل ارزشیابی در ارزشیابی کیفی-توصیفی مد نظر هستند.عده‌ای فکر می‌کنند ارزشیابی توصیفی یعنی قبولی بدون قید و شرط دانش‌آموزان که این فکر نوعی بدفهمی است.
 
این عضو هیات علمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: یکی از دلایلی که باعث این بدفهمی شده، پیچیدگی موضوع است.
 
حسنی با اشاره به اینکه الگوهای ارزشیابی از نظر هدف به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: ارزشیابی از یادگیری(نتیجه گرا) و ارزشیابی برای یادگیری(فرآیندگرا) این دو الگو هستند. کمک به بهبود یادگیری و تحقق بهتر اهداف آموزشی و فراهم کردن شواهد لازم برای تصمیم گیری درباره ارتقای دانش‌آموز از جمله مهم‌ترین اهداف در الگوی ارزشیابی کیفی-توصیفی هستند.
 
این عضو هیات علمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: در این نوع ارزشیابی داده‌هایی که در مسیر به دست می‌آیند مهم هستند و نه داده‌هایی که در پایان مسیر به دست می‌آیند.
 
حسنی به بیان انواع ارزشیابی از نظر کانون توجه پرداخت و گفت: هدایت فرآیند‌های یادگیری برای حصول بهتر نتایج یادگیری و با تحقق اهداف یادگیری یکی از انواع ارزشیابی از نظر کانون توجه است. جمع‌آوری شواهدی مناسب در فرآیند برای تصمیم‌گیری‌های پایانی، دیگر نوع این ارزشیابی از نظر کانون توجه است.
 
منبع: ایسنا

 

تعداد بازدید: 653 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  

  بخشنامه 1000/1403/115 مورخ 1403/01/08 دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال 1403


  بخشنامه تامین منابع متناسب سازی حقوق بازنشستگان از طریق افزایش یک درصد ارزش افزوده


 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING