RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 02:00   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30029صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیچهارشنبه، 5 خرداد 1395 - 14:41
چرا جوان ایرانی وابسته به تلگرام است؟
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

 
دلیل اینکه جوانان ایرانی بخش زیادی از زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند این است که می‌توانند در این شبکه‌ها دیده شوند و مورد تایید قرار گیرند.
یک جامعه‌شناس معتقد است، دلیل اینکه جوانان ایرانی بخش زیادی از زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند این است که می‌توانند در این شبکه‌ها دیده شوند و مورد تایید قرار گیرند.
 
به گزارش میزان، اسماء پیری به مناسبت هفته جوان با اشاره به گسترش شبکه‌های اجتماعی مانند "تلگرام"، "اینستاگرام" و ...، اظهار کرد: جوانان ایرانی نسبت به سایر جوانان وقت بیشتری را در این شبکه‌ها می‌گذرانند.
 
وی ادامه داد: اگرچه این شبکه‌ها به خودی خود بد نیستند، اما آنچه نگران کننده است استفاده نادرست و نابجا از این شبکه‌هاست که پیامدهای منفی برای جوانان در پی دارد.
 
وی در خصوص دلایل گرایش بالای جوانان ایرانی به این شبکه‌ها اظهار کرد: جوان ایرانی با عضویت در این شبکه‌ها فرصت می‌یابد نیازها، خواسته‌ها، عقاید و باورها و هرآن چیزی که در دنیای واقعی امکان طرح و بیان آن را ندارد، مطرح کند.
 
به گفته پیری وقتی که یک جوان ایرانی مجال حضور در عرصه اجتماعی را به صورت واقعی نمی‌یابد، مجبور است آنچه در ذهن دارد را در دنیای مجازی اعلام کند.
 
وی با بیان اینکه اکثر افرادی که در این شبکه‌ها فعالیت دارند با همسالان خود در ارتباط هستند، عنوان کرد: وقتی که فرد ایده‌ها و عقاید خود را با همسالانش در میان می‌گذارد، طبیعتا از سوی آنها مورد تایید و پذیرش قرار می‌گیرد و این شرایط به او اعتماد به نفس می‌دهد که هرآنچه بگوید پذیرفتنی است.
 
پیری یادآوری کرد: از سوی دیگر جوان می‌تواند در شبکه اجتماعی که بر اساس سلیقه و خواست خودش است وارد شود و در این فضا همه چیز مطابق میل و علاقه اوست و همه مانند او فکر می‌کنند و حرف می‌زنند.
 
وی اظهار کرد: بیان ایده و عقاید جوانان در فضای شبکه‌های اجتماعی برای او بسیار راحت و کم هزینه‌تر است و این امر هم به گرایش بیشتر جوانان به این شبکه‌ها دامن می‌زند.
 
این جامعه‌شناس خاطرنشان کرد: این امر باعث وابستگی بیشتر جوانان به این شبکه‌ها می‌شود، بگونه‌ای که حتی گاهی ساعات خواب خود را نیز به شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهند و از دنیای واقعی کاملا فاصله می‌گیرند.
 
پیری در خصوص پیامدهای وابستگی شدید به شبکه‌های اجتماعی نیز خاطرنشان کرد: اعتماد به نفسی که از این طریق برای جوان به دست می‌آید کاذب است و او توقع پیدا می‌کند در دنیای بیرون هم هرچیزی که بگوید و مطرح کند، مورد تایید قرار بگیرد.
 
وی از محدودیت‌های دنیای واقعی یاد کرد و ادامه داد: در دنیای واقعی افراد امکان طرح همه ایده‌ها و عقاید خود را ندارند و امکان مخالفت با آنها نیز بیشتر است و وقتی جوان با این فضا رو برو شود، احساس سرخوردگی می‌کند.
 
این جامعه‌شناس با اشاره به اینکه عضویت بیش از حد در این شبکه‌ها پیامدهای دیگری هم دارد، اضافه کرد: وقتی که فرد با دنیای بیرون تعامل واقعی ندارد نمی‌تواند نقاط ضعف و حتی استعدادهایش را بشناسد، چون نقاط ضعف و استعداد افراد فقط در تعامل رو در رو و واقعی مشخص می‌شود.
 
پیری از راهکارهای کاهش وابستگی جوانان به شبکه‌های اجتماعی هم یاد کرد و افزود: تنها راه این است که فرصت و شرایط حضور آسان جوانان در دنیای واقعی فراهم شود.
 
وی خواستار بها دادن به جوانان شد و تصریح کرد: نباید به این بهانه که جوان خام و ناپخته است او را کنار بگذاریم و از توانمندیهای جوان استفاده نکنیم.
 
این جامعه‌شناس با اشاره به اینکه جوانان نیازمند گوش شنوا و تایید شدن هستند، یادآوری کرد: باید این شرایط را برای جوان در بیرون از فضای مجازی و خصوصا خانواده‌ها فراهم کنیم.

تعداد بازدید: 583 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING