RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 00:04   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30078صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیشنبه، 8 خرداد 1395 - 12:58
بودجه آموزش و پرورش هم مثل بودجه دفاعی افزایش یابد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

 

وزیر سابق آموزش و پرورش درباره انتشار خبرهایی مبنی بر تغییر فانی، حذف سطوح اداری، سه شغله بودن معلمان و تدریس چند رشته‌ای در مدارس توضیحاتی را ارائه کرد.

مرتضی حاجی ، در گفتگو با ایلنا، ضمن اشاره به این مطلب که معلمان انتظارات و توقعاتی دارند که انگیزه کاری آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اظهار داشت: البته این انتظارات از سال‌ها قبل تاکنون مطرح بوده است. بخشی از این توقعات و انتظارات مربوط به حقوق ماهیانه معلمان می‌شود که بعضا برخی از آنها مجبور هستند، برای تامین معاش خود و خانواده به مشاغل دوم و سوم روی آورند. این دو یا سه شغله بودن معلمان، دیگر حال و حوصله‌ای برای فعالیت باکیفیت آموزشی و مطلوب معلمان باقی نمی‌گذارد؛ البته نه اینکه خودشان نخواهند و کم‌کاری کنند، بلکه از لحاظ جسمی و روحی آمادگی لازم را ندارند.
 وزیر سابق آموزش و پرورش با بیان این مطلب که بخش دیگری از انتظارات و توقعات معلمان به هویت و شخصیت آنها برمی‌گردد، بیان کرد: به گفته معلمان به منزلت و جایگاه آنها به خوبی پرداخته نشده است؛ البته ناگفته نماند که مسئولان در قالب صحبت‌ها و سخنرانی‌ها از این منزلت صحبت می‌کنند؛ ولی عملکردها این صحبت‌ها را تایید نمی‌کند و معلمان از شرایط موجود راضی نیستند، بنابراین باید نظر معلمان در این راستا جلب شود تا انگیزه تخصصی و حرفه‌ای آنها افزایش یابد.
حاجی اضافه کرد: چرا که در غیر این صورت انگیزه کار معلمی رو به اضمحلال خواهد رفت؛ معلمان اگر بتوانند مشاغل دیگری داشته باشند که درآمد مناسب‌تری داشته باشد، ترجیح می‌دهند شغل معلمی را رها و به جای دیگری بروند. این موضوع باید در دستور کار متفکران جامعه قرار گیرد و فکری برای آن شود.
وی درباره عملکرد علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش ،همچنین در واکنش به خبرهایی مبنی بر جابه جایی او، گفت: ارزیابی من این است که آقای فانی مدیر توانایی در انجام اموری است که برعهده دارد. شاید کم حرف باشد و عملکردش آنگونه که باید انعکاس نیافته است، اما در یکسال و اندی باقی مانده دولت یازدهم، به نظرم فانی همچنان برای ادامه کار در آموزش و پرورش مناسب است، اما معتقدم باید تجدیدنظرهایی با تغییر همکارانشان انجام دهد تا مجموعه آموزش و پرورش در ادامه راه، کارآمدتر و قوی‌تر عمل کند.
وزیر سابق آموزش و پرورش ادامه داد: اخیرا شاهد بودیم، تشکرهایی از مجلس به دلیل افزایش ۴ برابری بودجه دفاعی صورت گرفت؛ به نظرم اگر چنین امکان‌هایی برای افزایش بودجه یا ترمیم بودجه وجود دارد، اولویت بودجه آموزش و پرورش از بودجه دفاعی و چنین مواردی کمتر نیست و به نظر می‌رسد به موازات افزایش بودجه دفاعی، ضرورت افزایش بودجه آموزش و پرورش نیز احساس می‌شود.حاجی ضمن اشاره به اینکه وظیفه وزارت آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی برای تحول در کشور است و این نیروها می‌توانند؛ رشد و توسعه کشور را سرعت دهند، تصریح کرد: این نیروی انسانی تربیت شده می‌تواند؛ در عرصه‌های مختلف علم و فناوری، صنایع و در عرصه‌های دفاعی حضور موثری داشته باشد و همین معلمان هستند که این افراد را آموزش می‌دهند.وی با بیان این مطلب که این معلم است که دانش آموز را برای افتخارآفرینی در عرصه‌های مختلف آماده می‌کند، افزود: معتقدم که همچنان که نظر مثبتی به بودجه دفاعی که حق هم هست، وجود دارد؛ سزاوار است مشابه این نگاه به بخش آموزش و پرورش که آموزش دهنده نیروی دفاعی کشور نیز هست، به وجود بیاید.

 

تعداد بازدید: 931 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی