RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    آموزشی خارجی    اجتماعی، سیاسی    گیشه روزنامه    مقالات    بخشنامه ها    خدمات    برگزیدگان    کاریابی  
شنبه، 7 اسفند 1395 - 09:04   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  رفتگری که هزینه تحصیل کودکان خیابانی را می‌دهد!+عکس


  سرانجام سیاسی‌ کاری با مطالبات فرهنگیان


  محکومیت رئیس سابق صندوق بین المللی پول به چهار سال و نیم زندان


  تلاش وزرای دولت آمریکا در سفر به مکزیک برای توجیه اظهارات دونالد ترامپ


  تعداد مدارس استعدادهای درخشان کاهش می‌یابد/ کارنامه‌ دوره‌های تحصیلی سابق با ساختار آموزشی تطبیق داده می‌شود


  امکان اخراج دانش‌آموز از مدرسه وجود دارد؟


  ممنوعیت ورود هر نوع مؤسسه علمی به مدارس ابتدایی/ دبستانی‌ها را وارد آزمون‌ها و تست‌های مؤسسات علمی نکنیم


  گل به خودی در لباس مدافعان نظام


  ترور برادر رهبر کره شمالی با سم «وی ایکس»


  اجرای طرح سلامت دهان و دندان ویژه مدارس


- اندازه متن: + -  کد خبر: 30424صفحه نخست » اخبار فرهنگیدوشنبه، 31 خرداد 1395 - 04:27
بررسی نگرش معلمان در راستای کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

بررسی نگرش معلمان در راستای کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش

نگرش معلمان نسبت به به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش، مثبت است.

چکیده:  

در سال های اخیر، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در امر آموزش، در حال گسترش است. این پژوهش، با هدف بررسی نگرش معلمان نسبت به به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش از دیدگاه معلمان در سال تحصیلی 93-92 انجام شد. جامعه آماری این پژوهش، کلیه معلمان مقطع متوسطه شهر کرج می باشد که 300 نفر با توجه به جدول کرجسی مورگان به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محققساخته استفاده شد، که روایی آن توسط جمعی از استادان رشته تکنولوژی آموزشی و متخصصان تایید و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ قابل قبول (0/89) برآورد گردید. به طور کلی، نتایج این پژوهش نشان داد که نگرش معلمان نسبت به به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش، مثبت است. همچنین، تحلیل آمار استنباطی داده ها نشان داد که میان متغیر های جنسیت و نگرش آنها نسبت به کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش، تفاوت معنادار نیست. اما، میان متغیرهای سابقه تدریس، سن، میزان تحصیلات و نگرش آنها نسبت به کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش، تفاوت معنادار است.

نویسندگان:

وحید منصوری ، پروین ذوالقدری

نشریه پژوهش های تربیتی - جلد 2، شماره 30 – بهار و تابستان 1394.

رای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید. بررسی نگرش معلمان در راستای کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش  

تعداد بازدید: 343 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  

  سرانجام سیاسی‌ کاری با مطالبات فرهنگیان


  زندگی زناشوئی ترامپ در خطر!


  مزه پران کاریکاتوریست ؛


  اخراج دختران زُمخت از دانشگاهی در عربستان


  کاخ سفید:لغو دستورالعمل استفاده از سرویس های بهداشتی برای تراجنسی ها


  دبستانی ها را وارد آزمون ها و تست های مؤسسات علمی نکنیم


  امکان اخراج دانش‌آموز از مدرسه وجود دارد؟


  یک مقام وزارت بهداشت:فاصله بین امید به زندگی کمی و کیفی مردان در کشور 10 سال است


  تعداد مدارس استعدادهای درخشان کاهش می‌یابد/ کارنامه‌ دوره‌های تحصیلی سابق با ساختار آموزشی تطبیق داده می‌شود


  خبرچینی برای اردوغان در آلمان!


 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: ⬅برنامه گروه مدیران،دانشگاهیان:شنبه#مدیریت_فرافرهنگی و #هوش_فرهنگی🎓 خانم دکتر#لبادی/1ش #کوچینگ #حل_تعارضات 🎓آقای #متحدین/2ش #روان_شناسی #بهره وری،#راهبردی 🎓اقای پرفسور#ساعتچی/3ش نوآور و پرورش #هوش_اکتشافی #DNA اقای دکتر#کنعانی وخانم #اصغری/4ش هم #ارزشهای_اخلاقی درسازمان🎓اقای دکتر#رضایی/5ش هنر#سرمایه گذاری🎓اقای دکتر #نصر_اصفهانی