RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    آموزشی خارجی    اجتماعی، سیاسی    گیشه روزنامه    مقالات    بخشنامه ها    خدمات    برگزیدگان    کاریابی  
جمعه، 8 اردیبهشت 1396 - 14:36   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  خبری که بعد از نشر حذف شد


  دانش‌آموزان کشور رکورد زدند! /کاریکاتور


  تحصیل ۱۱.6 درصد از دانش‌آموزان کشور در مدارس غیردولتی


  مسمومیت 25 دانش آموز در جشن مبعث


  افزایش حقوق و تمدید قرارداد کارکنان خدمت معین آموزش و پرورش ابلاغ شد


  تحصیل 360 هزار دانش آموز افغان در مدارس کشور


  تهیه «جدول همسان‌سازی» حقوق بازنشستگان و شاغلان در آموزش و پرورش/ بازنشستگی 30 تا 40 هزار فرهنگی در سال‌جاری😇


  پرداخت ۵۰ درصد پاداش بازنشستگی فرهنگیان طی ۳ روز آینده


  گذر از «فرق» و «فقر» خواسته اصلی معلمان است


  #پرداخت یکماه حقوق بعنوان پاداش به کارمندان و کارکنان دولت در سال نود و شش


- اندازه متن: + -  کد خبر: 30424صفحه نخست » اخبار فرهنگیدوشنبه، 31 خرداد 1395 - 04:27
بررسی نگرش معلمان در راستای کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

بررسی نگرش معلمان در راستای کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش

نگرش معلمان نسبت به به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش، مثبت است.

چکیده:  

در سال های اخیر، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در امر آموزش، در حال گسترش است. این پژوهش، با هدف بررسی نگرش معلمان نسبت به به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش از دیدگاه معلمان در سال تحصیلی 93-92 انجام شد. جامعه آماری این پژوهش، کلیه معلمان مقطع متوسطه شهر کرج می باشد که 300 نفر با توجه به جدول کرجسی مورگان به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محققساخته استفاده شد، که روایی آن توسط جمعی از استادان رشته تکنولوژی آموزشی و متخصصان تایید و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ قابل قبول (0/89) برآورد گردید. به طور کلی، نتایج این پژوهش نشان داد که نگرش معلمان نسبت به به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش، مثبت است. همچنین، تحلیل آمار استنباطی داده ها نشان داد که میان متغیر های جنسیت و نگرش آنها نسبت به کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش، تفاوت معنادار نیست. اما، میان متغیرهای سابقه تدریس، سن، میزان تحصیلات و نگرش آنها نسبت به کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش، تفاوت معنادار است.

نویسندگان:

وحید منصوری ، پروین ذوالقدری

نشریه پژوهش های تربیتی - جلد 2، شماره 30 – بهار و تابستان 1394.

رای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید. بررسی نگرش معلمان در راستای کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش  

تعداد بازدید: 460 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  

  دانش‌آموزان کشور رکورد زدند! /کاریکاتور


  خبری که بعد از نشر حذف شد


 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: ⬅برنامه گروه مدیران،دانشگاهیان:شنبه #مدیریت #هولاکراسی🎓خانم دکتر#مقیمی/یکشنبه#ارگونومی خودرو🎓اقای مهندس#فلاح/2عوامل#محیطی#بهره_وری_سازمانی🎓خانم دکتر#لبادی/3#آیین_نامه#انضباط_کار آقای دکتر #رضایی/4#کاربردی نمودن #آموزش🎓آقای#خسروی/5#الگوهای#مدیریت_منابع_انسانی🎓اقای دکتر#شرفی😀جنبش علمی هدیه نوروزی📚دانش وآگاهی هدیه بدهیم @HRMIR