RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    آموزشی خارجی    اجتماعی، سیاسی    گیشه روزنامه    مقالات    بخشنامه ها    خدمات    برگزیدگان    کاریابی  
یکشنبه، 4 تیر 1396 - 07:59   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  نتایج گزینش پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدام پیمانی سال 1395 اعلام شد


  کدام کشورها یکشنبه عید فطر است؟


  واکنش معنادار روحانی به هتاکی ها در روز قدس


  سیر مطالعاتی دانش‌آموزان در مدارس تدوین می‌شود


  360 هزار دانش آموز افغانستانی حمایت تحصیلی می شوند


  ابلاغ آیین‌نامه حمایت قضایی «آمران به معروف و ناهیان از منکر» در آموزش و پرورش به استان‌ها


  آموزش 250 هزار معلم پایه یازدهم از طریق دوره‌های الکترونیکی


  🔹مبحث تکامل از دروس مدارس ترکیه حذف شد


  مطهری خطاب به دادستان تهران: شعار علیه رییس‌جمهور مصداق جرم است


  سهم‌خواهی سیاسی از آموزش‌وپرورش


- اندازه متن: + -  کد خبر: 30424صفحه نخست » اخبار فرهنگیدوشنبه، 31 خرداد 1395 - 04:27
بررسی نگرش معلمان در راستای کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

بررسی نگرش معلمان در راستای کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش

نگرش معلمان نسبت به به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش، مثبت است.

چکیده:  

در سال های اخیر، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در امر آموزش، در حال گسترش است. این پژوهش، با هدف بررسی نگرش معلمان نسبت به به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش از دیدگاه معلمان در سال تحصیلی 93-92 انجام شد. جامعه آماری این پژوهش، کلیه معلمان مقطع متوسطه شهر کرج می باشد که 300 نفر با توجه به جدول کرجسی مورگان به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محققساخته استفاده شد، که روایی آن توسط جمعی از استادان رشته تکنولوژی آموزشی و متخصصان تایید و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ قابل قبول (0/89) برآورد گردید. به طور کلی، نتایج این پژوهش نشان داد که نگرش معلمان نسبت به به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش، مثبت است. همچنین، تحلیل آمار استنباطی داده ها نشان داد که میان متغیر های جنسیت و نگرش آنها نسبت به کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش، تفاوت معنادار نیست. اما، میان متغیرهای سابقه تدریس، سن، میزان تحصیلات و نگرش آنها نسبت به کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش، تفاوت معنادار است.

نویسندگان:

وحید منصوری ، پروین ذوالقدری

نشریه پژوهش های تربیتی - جلد 2، شماره 30 – بهار و تابستان 1394.

رای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید. بررسی نگرش معلمان در راستای کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش  

تعداد بازدید: 591 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  

  🔹مبحث تکامل از دروس مدارس ترکیه حذف شد


  مطهری خطاب به دادستان تهران: شعار علیه رییس‌جمهور مصداق جرم است


  کدام کشورها یکشنبه عید فطر است؟


  واکنش معنادار روحانی به هتاکی ها در روز قدس


  آموزش 250 هزار معلم پایه یازدهم از طریق دوره‌های الکترونیکی


  سیر مطالعاتی دانش‌آموزان در مدارس تدوین می‌شود


  360 هزار دانش آموز افغانستانی حمایت تحصیلی می شوند


  نتایج گزینش پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدام پیمانی سال 1395 اعلام شد


  ابلاغ آیین‌نامه حمایت قضایی «آمران به معروف و ناهیان از منکر» در آموزش و پرورش به استان‌ها


 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: ⬅برنامه گروه مدیران،دانشگاهیان:شنبه #ارزیابی #سازمان‌های_نوآور اقای#چیتگرها/#اموزش و#توانمندسازی🎓خانم #اعتدالی_فرد/3ش#مربی_ناپذیر🎓اقای #سلطانی/4ش#اموزش #اثر_بخش 🎓خانم دکتر #حقیقی/5ش#مدل #توسعه_فردی برمبنای مدل توسعه #کسب_و_کار Canvas# 🎓خانم دکتر #مقیمی😀جنبش