RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    آموزشی خارجی    اجتماعی، سیاسی    گیشه روزنامه    مقالات    بخشنامه ها    خدمات    برگزیدگان    کاریابی  
چهارشنبه، 22 آذر 1396 - 17:30   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  پیام تسلیت امام جمعه کرج و فرمانده سپاه البرز به مناسبت حادثه اتوبوس دانش آموزان البرزی


  درست ایستادن دانش آموزان نیاز به آموزش دارد/راه اندازی مراکزاصلاح حرکت


  بودجه سال ۹۷ فقط پاسخگوی حقوق معلمان


  تجمع معلمان حق التدریس سراسر کشور مقابل مجلس


  سخن همکار"گزارش صد‌روزه و وعده‌هایی که اجرایی نشد!"


  قطعنامه اذر19 اذر بازنشستگان مقابل مجلس شورای اسلامی


  گزارش تجمع 19 اذر


  تجمع بازنشستگان کشوری مقابل مجلس/ معترضان: وعده‌هایی که دادند اجرایی نشد


  آموزش و پرورش و برخی چالش های پیش روی «بودجه استانی»


  همه سهم معلمان ،انتشار لیست بدهکاران ‼️


- اندازه متن: + -  کد خبر: 30424صفحه نخست » اخبار فرهنگیدوشنبه، 31 خرداد 1395 - 04:27
بررسی نگرش معلمان در راستای کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

بررسی نگرش معلمان در راستای کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش

نگرش معلمان نسبت به به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش، مثبت است.

چکیده:  

در سال های اخیر، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در امر آموزش، در حال گسترش است. این پژوهش، با هدف بررسی نگرش معلمان نسبت به به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش از دیدگاه معلمان در سال تحصیلی 93-92 انجام شد. جامعه آماری این پژوهش، کلیه معلمان مقطع متوسطه شهر کرج می باشد که 300 نفر با توجه به جدول کرجسی مورگان به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محققساخته استفاده شد، که روایی آن توسط جمعی از استادان رشته تکنولوژی آموزشی و متخصصان تایید و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ قابل قبول (0/89) برآورد گردید. به طور کلی، نتایج این پژوهش نشان داد که نگرش معلمان نسبت به به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش، مثبت است. همچنین، تحلیل آمار استنباطی داده ها نشان داد که میان متغیر های جنسیت و نگرش آنها نسبت به کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش، تفاوت معنادار نیست. اما، میان متغیرهای سابقه تدریس، سن، میزان تحصیلات و نگرش آنها نسبت به کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش، تفاوت معنادار است.

نویسندگان:

وحید منصوری ، پروین ذوالقدری

نشریه پژوهش های تربیتی - جلد 2، شماره 30 – بهار و تابستان 1394.

رای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید. بررسی نگرش معلمان در راستای کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش  

تعداد بازدید: 840 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  

  تجمع معلمان حق التدریس سراسر کشور مقابل مجلس


  بودجه سال ۹۷ فقط پاسخگوی حقوق معلمان


  پیام تسلیت امام جمعه کرج و فرمانده سپاه البرز به مناسبت حادثه اتوبوس دانش آموزان البرزی


  سخن همکار"گزارش صد‌روزه و وعده‌هایی که اجرایی نشد!"


  درست ایستادن دانش آموزان نیاز به آموزش دارد/راه اندازی مراکزاصلاح حرکت


 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی مدیران و...