RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    آموزشی خارجی    اجتماعی، سیاسی    گیشه روزنامه    مقالات    بخشنامه ها    خدمات    برگزیدگان    کاریابی  
یکشنبه، 6 فروردین 1396 - 19:26   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  🌸🌸🌸نوروز 1396 مبارک🌸🌸🌸


  مدال برنز دانش آموز مرندی در نمایشگاه بین المللی اختراعات استانبول2017


  توضیحات یک مسوول درباره «حجم بالای کتب درسی»


  عامل تیراندازی در فرانسه قصد داشت دهها دانش آموز را بکشد


  مراکز اسکان نوروزی به تفکیک استان


  🗣درد دل قشر ضعیف سرباز معلم🗣


  جایزه جهانی بهترین معلم برای زنی که در قطب شمال درس می‌داد


  وزیر آموزش و پرورش :به گفتمان ملّی برای اعتلای آموزش و پرورش نیازمندیم


  محمدرضا عارف: برخورد با فعالان رسانه‌ای با منافع ملی سازگار نیست


  50 عضو کانون پرورش فکری در مسابقه نقاشی کشور بلاروس خوش درخشیدند


- اندازه متن: + -  کد خبر: 30424صفحه نخست » اخبار فرهنگیدوشنبه، 31 خرداد 1395 - 04:27
بررسی نگرش معلمان در راستای کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

بررسی نگرش معلمان در راستای کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش

نگرش معلمان نسبت به به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش، مثبت است.

چکیده:  

در سال های اخیر، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در امر آموزش، در حال گسترش است. این پژوهش، با هدف بررسی نگرش معلمان نسبت به به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش از دیدگاه معلمان در سال تحصیلی 93-92 انجام شد. جامعه آماری این پژوهش، کلیه معلمان مقطع متوسطه شهر کرج می باشد که 300 نفر با توجه به جدول کرجسی مورگان به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محققساخته استفاده شد، که روایی آن توسط جمعی از استادان رشته تکنولوژی آموزشی و متخصصان تایید و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ قابل قبول (0/89) برآورد گردید. به طور کلی، نتایج این پژوهش نشان داد که نگرش معلمان نسبت به به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش، مثبت است. همچنین، تحلیل آمار استنباطی داده ها نشان داد که میان متغیر های جنسیت و نگرش آنها نسبت به کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش، تفاوت معنادار نیست. اما، میان متغیرهای سابقه تدریس، سن، میزان تحصیلات و نگرش آنها نسبت به کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش، تفاوت معنادار است.

نویسندگان:

وحید منصوری ، پروین ذوالقدری

نشریه پژوهش های تربیتی - جلد 2، شماره 30 – بهار و تابستان 1394.

رای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید. بررسی نگرش معلمان در راستای کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش  

تعداد بازدید: 396 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  
 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: ⬅برنامه گروه مدیران،دانشگاهیان:شنبه #امنیت_شغلی و#اخراج حقوق کاراقای#ابوفاضلی/1ش رویکردهای#نوین #مدیریت_منابع_انسانی آقای دکتر #خاک_ره /3ش#عیدی #کارکنان مشمول #قانون_کار اقای دکتر🎓 #اثنی_عشری/4ش#مصاحبه #خروج، شیوه ها و راهکارها خانم#رضایی/5ش کیس استادی برای #مصاحبه #استخدامی بنابر سوالات باز و #رفتاری خانم🎓#حنطوش_زاده😀جنبش علمی هشیه نوروزی📚دانش وآگاهی هدیه بدهیم @HRMIR