RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    آموزشی خارجی    اجتماعی، سیاسی    گیشه روزنامه    مقالات    بخشنامه ها    خدمات    برگزیدگان    کاریابی  
سه شنبه، 5 بهمن 1395 - 09:33   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  بر اساس گزارش مرکز پژوهشهای مجلس، خط فقر در سال ۹۵ برابر با یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است .


  مطالبات فرهنگیان از سهم شرکت های دولتی پرداخت می شود


  #یونسکو #راهبرد میان مدت2014- 2021 در زمینه #آموزش


  جنگنده‌های روسی برای جنگ با داعش وارد آسمان ایران شدند


  طومار مطالبات فرهنگیان بازنشسته به رئیس جمهور رسید/مستمری ما با بازنشستگان دیگر ارگان ها همسان شود


  مطالبات فرهنگیان از سهم شرکت های دولتی پرداخت می شود


  مدیریت بحران شهرداری : ️نمی پذیرم که شهرداری مقصر بوده+فیلم


  تلگرام و اینستاگرام حق هیچ‌گونه مدیریتی را به کشورمان نمی‌دهند


  البرادعی به انتقال احتمالی سفارت آمریکا واکنش نشان داد


  کابوس ارزشیابی!/ کلاس های ضمن خدمت فرهنگیان با چه منطقی برگزار می شود؟


- اندازه متن: + -  کد خبر: 30424صفحه نخست » اخبار فرهنگیدوشنبه، 31 خرداد 1395 - 04:27
بررسی نگرش معلمان در راستای کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

بررسی نگرش معلمان در راستای کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش

نگرش معلمان نسبت به به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش، مثبت است.

چکیده:  

در سال های اخیر، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در امر آموزش، در حال گسترش است. این پژوهش، با هدف بررسی نگرش معلمان نسبت به به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش از دیدگاه معلمان در سال تحصیلی 93-92 انجام شد. جامعه آماری این پژوهش، کلیه معلمان مقطع متوسطه شهر کرج می باشد که 300 نفر با توجه به جدول کرجسی مورگان به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محققساخته استفاده شد، که روایی آن توسط جمعی از استادان رشته تکنولوژی آموزشی و متخصصان تایید و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ قابل قبول (0/89) برآورد گردید. به طور کلی، نتایج این پژوهش نشان داد که نگرش معلمان نسبت به به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش، مثبت است. همچنین، تحلیل آمار استنباطی داده ها نشان داد که میان متغیر های جنسیت و نگرش آنها نسبت به کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش، تفاوت معنادار نیست. اما، میان متغیرهای سابقه تدریس، سن، میزان تحصیلات و نگرش آنها نسبت به کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش، تفاوت معنادار است.

نویسندگان:

وحید منصوری ، پروین ذوالقدری

نشریه پژوهش های تربیتی - جلد 2، شماره 30 – بهار و تابستان 1394.

رای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید. بررسی نگرش معلمان در راستای کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش  

تعداد بازدید: 289 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  

  اضافه شدن 1.5 نمره به معدل دانش آموزان سوم دبیرستان آذربایجان‌شرقی


  یکی از درس هایی که از سرگذشت صندق ذخیره فرهنگیان می توانیم بیاموزیم


  جنگنده‌های روسی برای جنگ با داعش وارد آسمان ایران شدند


  دانش‌آموز مدرسه شبانه‌روزی مسموم شدند + عکس


  مطالبات فرهنگیان از سهم شرکت های دولتی پرداخت می شود


  طومار مطالبات فرهنگیان بازنشسته به رئیس جمهور رسید/مستمری ما با بازنشستگان دیگر ارگان ها همسان شود


  اولویت نیازهای آموزشی کارکنان برمبنای اصول علمی نیازسنجی تعیین و در شناسنامه آموزشی آنان ثبت شود


  انتقاد فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر از پوشش 'جانبدارانه' صدا و سیما


  کابوس ارزشیابی!/ کلاس های ضمن خدمت فرهنگیان با چه منطقی برگزار می شود؟


  مطالبات فرهنگیان از سهم شرکت های دولتی پرداخت می شود


 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: ⬅نشستهای مدیران،دانشگاهیان:شنبه#مدیریت_فرافرهنگی و#هوش_فرهنگی خانم دکتر#لبادی🕘 21تا23/1ش#برنامه #توسعه_فردی اقای دکتر#نوذری/2شhse##مدیریت_شهری،چالشها اقای دکتر#شرافتی_نژاد/3ش#رفتار_شهروندی#روان_شناسی خانم #مظاهری/4ش#رفتار_شهروندی و #بحران_شهری اقای دکتر #تویسرکانی/5شHSE#وارتقای#فرهنگ_ایمنی اقای مهندس #شاهوردی⬅ @HRMIR