جمعه، 31 فروردین 1403 - 21:07   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30522صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 4 تیر 1395 - 11:48
بخشنامه نحوه اجرای قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان و افراد بازخرید شده
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

 

🔻بر اساس ماده واحده قانون ممنوعیت بازنشستگان به کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید شده یا شوند، در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری و کلیه دستگاه‌های که به نحوی از انحا  از بودجه عمومی کل کشور استفاده می کنند به استثنا موارد بر شمرده شده در تبصره 1 و 2 ماده واحده ممنوع است.
در این خصوص استثنائات نسبت به قوانین قبلی تغییر کرده‌اند و ماده 41 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، ماده 91 قانون استخدام کشوری، ماده 95 قانون مدیریت خدمات کشوری و بند «ب» ماده (65) قانون برنامه پنجم توسعه، نسخ شده اند.

🔻در استثنائات قانون جدید، به‌کارگیری مقامات موضوع ماده (71) قانون مدیریت، ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد و بالاتر کما فی السابق مجاز شمرده است. علاوه بر این‌ها بکارگیری هم‌ترازان مقامات موضوع ماده (71) قانون مدیریت و دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبری به استثنائات اضافه و مجاز شمرده شده است.
علی رغم اجازات مذکور، در این خصوص اجازه بکارگیری اعضای هیئت علمی و نیز با مجوز هیات وزیران (موضوع ماده 41 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت) لغو شده است.


🔻با توجه به لغو اجازه بکارگیری اعضای هیات علمی و نیز "با مجوز هیات وزیران"، ضروری است از بکارگیری و یا معرفی افراد مذکور برای اخذ مجوز هیات وزیران جدا خودداری شود. همچنین با توجه به تصریح تبصره 3 قانون مذکور، مقتضی است معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت مطبوع و نیز سازمانهای وابسته به وزارت مطبوع ظرف مهلت قانونی مقرر (تا 9/5/95) به منظور اعمال قانون، در خصوص افراد به کار گرفته شده قبلی بازنگری و اقدام قانونی به عمل آورند.

🔻شایان ذکر است ماده 95 قانون مدیریت خدمات کشوری در قالب تبصره 2 قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان اصلاح شده است و لذا با رعایت سایر مقررات مربوط، امکان بکارگیری بازنشستگان متخصص با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر به صورت پاره وقت و  ساعتی با شرط بکارگیری و پرداخت حق الزحمه به میزان تا یک سوم کارمندان رسمی مشابه، همچنان بلامانع اعلام شده است.

⭕️متن کامل بخشنامه:
🔗 http://shenasname.ir/3413.html

 

تعداد بازدید: 2365 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی