جمعه، 31 فروردین 1403 - 19:56   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30557صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیدوشنبه، 7 تیر 1395 - 07:19
آموزش هر دیر آموز مساوی با سه دانش آموز عادی است
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:



معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با بیان اینکه آموزش هردانش آموز دیر آموز مساوی با سه دانش آموز عادی است، گفت: در طرح سنجش سلامت نوآموزان، دانش آموزانی که نیاز ویژه آموزشی دارند، دیر آموز به شمار می روند.

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، حمیده محبی، افزود: با پیگری های انجام شده، از ابتدای سال تحصیلی جدید در مدارسی که دانش آموزان دیر آموز ثبت نام شوند، هریک دیر آموز معادل سه دانش آموز عادی به شمار خواهد رفت.
وی تاکید کرد: پس از تکمیل طرح سنجش سلامت و تحصیل نوآموزان و بررسی نتایج، عده ای از دیرآموزان در مدارس استثنایی و برخی هم در مدارس عادی تحصیل خواهند کرد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان شاهرود ادامه داد: این طرح از شش سال گذشته با جدیت تمام در شهرستان شاهرود انجام می شود و شرط ثبت نام قطعی دانش آموزان در پایه اول ابتدایی، داشتن شناسنامه سلامت برای دانش آموزان است.
محبی خاطرنشان کرد: متقاعد کردن والدین دانش آموزانی که برای ثبت نام به مدارس استثنایی هدایت می شوند، برای کارشناسان بسیار دشوار و زمان بر است.
وی ادامه داد: سال تحصیلی 93 از میان دو هزار نفر دانش آموز سنجش شده، 99 نفر دیر آموز و سال گذشته نیز از میان دو هزار و 300 دانش آموز، 133 نفر دیر آموز تشخیص داده شدند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان شاهرود ابراز امیدواری کرد: انشالله روند افزایشی شش درصدی سال گذشته برای سال تحصیلی آینده کاهش یابد.
محبی افزود: کاهش ارتباط صمیمی و نزدیک بین افراد خانواده و به ویژه کودکان، رها سازی کودکان به حال خود و مشغول شدن بیش از حد با برنامه ها و بازی های رایانه ای و تنهایی های مفرط، دیر آموزی در کودکان را دامن می زند.
وی تاکید کرد: آن گروه از دیر آموزان که نیاز به کار آموزشی بیشتری نسبت به سایرین دارند؛ در مدارس عادی در کنار همسالان خود به تحصیل می پردازند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان شاهرود افزود: چنانچه این دیر آموزان در پایان سال تحصیلی به روند عادی آموزشی و تحصیلی خود بازگشتند، در همین مدارس به تحصیل خود ادامه خواهند داد.
محبی گفت: به دلیل کوچ عشایر شهرستان شاهرود در منطقه طرود، شناسایی و سنجش نوآموزان این منطقه قبل از پایان سال تحصیلی در خرداد ماه گذشته انجام شد.
وی تصریح کرد: از 16 خرداد ماه که طرح سنجش سلامت نوآموزان در دو مدرسه ایوب و ارمغان شاهرود آغاز شده است، روزانه بیش از 25 نفر در این طرح شرکت می کنند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان شاهرود ادامه داد: در اجرای این طرح وضعیت شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی و مسائل بهداشتی نوآموزان مورد ارزیابی قرار می گیرد.
محبی تاکید کرد: نوآموزانی که در هر کدام از این بخش ها مشکوک تشخیص داده شوند، برای شناسایی دقیق تر و درمان به درمانگاه های تخصصی معرفی می شوند.
به گفته وی، این طرح تا پایان مرداد ماه ادامه دارد و برای نوآموزان بازمانده نیز در شهریور ماه طرح سنجش تمدید خواهد شد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان شاهرود گفت: نوآموزان مهاجر هم در زمان تمدید اجرای طرح می توانند به محل های مشخص شده مراجعه کنند.
محبی یاد آوری کرد: برای سنجش سلامت هر نوآموز، علاوه بر شناسنامه و کارت واکسیناسیون، شناسنامه والدین و پرداخت مبلغ 140 هزار ریال بابت هزینه شرکت در طرح لازم است.
در سال تحصیلی گذشته 26 هزار و 800 دانش آموز شاهرودی زیر نظر دو هزار و 100 مدیر و آموزگار در 171 آموزشگاه در مقاطع گوناگون تحصیل کردند.
از این تعداد، 14 هزار و 600 نفر را دانش آموزان دوره ابتدایی تشکیل می دادند که در 88 آموزشگاه با 566 کلاس، درس می خواندند.
شهرستان شاهرود در مقطع متوسطه اول نیز هفت هزار و 100 دانش آموز داشت که 45 آموزشگاه و 257 کلاس درس به آنها اختصاص داشت.
تعداد دانش آموزان مقطع دوم متوسطه شاهرود هم پنج هزار و 400 نفر بود که در 40 آموزشگاه و 266 کلاس درس تحصیل کردند.

تعداد بازدید: 722 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی