پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 14:24   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30587صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیچهارشنبه، 9 تیر 1395 - 13:28
لزوم توجه به کتاب های کمک درسی استاندارد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

 

🔸رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش گفت: خانواده ها باید در تهیه کتاب‌های کمک درسی توجه به اهداف و استاندار‌های آموزشی داشته باشیم.

به گزارش باشگاه دانشجومعلمان ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ محی الدین بهرام محمدیان رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی کتابهای درسی وزارت آموزش و پرورش ، درخصوص استاندارد بودن کتابهای کمک آموزشی وتوزیع آن در تابستان گفت: کتابهای پایه دهم که هنوز  نهایی نشده است هرگونه کتاب کمک درسی برای این پایه از نظر رعایت استانداردها وپوشش کامل مفاهیم درسی کمبودهایی دارد.

وی ادامه داد: کتابهای پایه دهم هنوز چاپ نشده اند و فقط پیش نویس این کتابها در سایت تالیف وپژوهش بارگذاری شده است. درنتیجه هنوز نسخه نهایی آن تهیه نشده است وامکان جابجایی یا حذف برخی ازمطالب وجود دارد.

محمدیان یادآور شد : پیش نویس کتابهای درسی در سایت بارگذاری شده تا ناشران، معلمان صاحب نظران بتوانند در خصوص این کتابها نظراتشان را اعلام کنند.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی کتابهای درسی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: تمامی کتابهای کمک درسی باید مبتنی بر مطالب کتابهای درسی بوده و با استاندارها و اهداف آموزشی همراه باشد و هرگونه حافظه محوری وصرفا پاسخ تستی به سوالات مطرح نباشد.

محمدیان بیان کرد:چنانچه صرفا محفوظات و آماده کردن مطالب قالبی برای دانش آموزان درکتابها ارائه شود در فرآیند یادگیری  اختلال ایجاد می‌کند و توانایی فکرکردن را از دانش آموزان می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه کتابهای غیر درسی چاپ شده دارای مجوز از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی هستند گفت: کتابها در صورتی می‌تواننددر مدارس به کار گرفته شوند که استاندارهای لازم از سوی وزارت آموزش وپرورش را کسب کنند.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی کتابهای درسی وزارت آموزش و پرورش در پایان عنوان کرد: خانواده ها باید آگاه باشند تا هر کتاب کمک آموزشی را برای فرزندانشان تهیه نکنند چرا که کتابهای نامناسب می توانندآسیب جدی در فرآیند آموزشی وپرورشی به همراه داشته باشند

 

تعداد بازدید: 788 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی