RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 14:36   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30611صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیپنجشنبه، 10 تیر 1395 - 11:29
یک دقیقه مقابل آینه وپنج دقیقه مقابل روحتان وپانزده دقیقه مقابل خداوند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


 
زیبا باشید یک دقیقه مقابل آینه ،پنج دقیقه مقابل روحتان ، پانزده دقیقه مقابل خداوند ؟؟
وقتی هنگام اذان می رسد به حق هم دعا کنیم باز شود گره های مشکلات زندگی با قلبی آکنده از عشق به خدا به نیت پاک برای دل های شکسته برای اوضاع واحوال فرهنگیان بازنشسته با دستی روبه آسمان اورا صدا کنیم به حق هم رواکنیم آن موقع است خودت انگشت به دهان می‌ مانی که گره های کور زندگی می گشاید گاهی در برابر مشکلات و نابسامانی زندگی فقط با ید صبر و سکوت اختیار کنیم گاهی اوقات باید از ته دل بغض ها و دلتنگی ها را فریاد بزنیم و گاهی هم قدرت تحمل آن رانداریم از دنیا بیزاری و لب به اعتراض می گشاییم ولی در هر صورت دنیا با آن عظمتش وآسمان با آن همه سخاوتش وزمین با آن گستردگی برای انسان ها روزی تمام می شود نباید فقط به نداشته های زندگی بیندیشیم نعمت باهم بودن ، فرزندان صا لح بدنی سا لم ، اندیشه ای مثبت ، همسری وفادار ومهربان ، گذشت و صمیمیت ، کمک به خلق خدا ، انجام کارهای نیکو، رسیدگی به امور مستمندان و آرامش درون ، رضایت قلبی ازجمله نعمت هایی هستند که با هیچ قیمتی ودر هیچ داروخانه ای نمی توان نظیر آن را یافت نسخه منحصربه فرد بدون ویزیت و هزینه ازنوع خشنودی خا لق ورضایت قلبی مخلوق که با جایزه نفیس بهشت در سرای دیگربا لوح تقدیری از نوع عاطفه تقدیم به شما فرهنگیان شریف که به حق شایسته بهترین ها هستید اما افسوس که عده ای قدر منزلت شما رانمی دانند.اما امروز دانه هایی ازجنس ااشک چشم زلال بی ریا را می خواهم درزمین وسیع فکرو ذهن شما و خودم بکارم وبا جوهراندیشه های مثبت در زندگیمان دوباره روح بلند آرامش و آسایش رااحیاء کنیم
ذهن ما باغچه ای است که اگر گل خوشبویی در آن نکا ریم علف هرز در آن می روید .
یادتان باشد.کمترین فاصله از دشمنی تا دوستی فقط یک لبخند از توقف تا پیشرفت یک حرکت ....از عداوت تا صمیمیت یک گذشت پس این گونه باشیم .
تمام بیماری ها ی انسان از افکار منفی سر چشمه می گیرد یعنی افکار ما هستند که بیماری ها را تولید می کنند لذا مثبت بیندیش تا تن و روانی سا لم داشته باشی و شادی قرین زندگیت باشد .
عنصر ضروری موفقیت ، ترس نداشتن از شکست است کمی برترس های درونمان غلبه کنیم .خدایا بفهمانم که بی توچه می شوم اما نشانم نده از یاد ونام خدا هرگز غافل نشو فقط به خودش توکل کن .
خداوندا واقعا از تو خردمندی را طلب می کنم تا همه را درک کنم عشق می خواهم تا دیگران را ببخشایم می خواهم هر شرط وموقعیتی که تو برایم تعیین می کنی با خلوص نیت بپذیرم . چشمی که دائما عیب های دیگران راببیند اون عیب را منتقل به ذهن می کند و ذهنی که دائما با عیب های دیگران درگیر شود آرامش درونش متلاطم و آشفته می شود .
زندگی دیکته ای نیست که آن را به ما خواهند گفت ، زندگی انشایی است که تنها باید خودمان بنگاریم .احساسات انسان شبیه امواج دریا هستند نمی توانیم مانع آمدنشان شویم اما می توانیم انتخاب کنیم روی کدامشان سوار شویم تا به مقصد برسیم.
دست از تلاش بردارید وقتی کارتان تمام شد نه وقتی خسته شدید .اگر خداوند آرزویی را در دلت انداخت بدان که توانایی رسیدن به آن را در تو دیده پس امیدوار و خوشبین باش و از خداتشکر کن .افراد موفق قدرت خوشحا لی را دست کم نمی گیرند . روزی به خداوند در نیایش ود عاهایم گفتم خدایا کوله بارگناهانم بردوشم سنگینی می کند ندا آمد بیا بردر خانه ام ، بردر بکوب تا دررا به رویت باز کنم .....وقتی بر در خانه اش رسیدم هر چه گشتم در بسته ای ندیدم هر چه در بود باز بود گفتم خدایا برکدامین در بکوبم ؟ ندا آمد این را گفتم که بیایی و گرنه من هیچ وقت درهای رحمتم را به روی تو نبسته بودم .
همکاران محترم فرهنگی استادان گرامی من افتخار شاگردی همه شمارا دارم اما گاهی برای رهاشدن از زخم های زندگی باید بخشید و گذشت ...می دانم که بخشیدن کسانی که ازآن ها زخم ها خورده ا یم سخت ترین کار دنیاست ولی تا زمانی که هر صبح چشمان زیبایمان را برروی کینه بازکنیم و آدمهای ، خاطرات تلخ را زنده نگه داریم و در ذهن خود هر روز محا کمه شان کنیم رنگ آرامش و آسایش را نخواهیم دید . به نقل از سایت جماران وبه گفته ناصری : رقبای انتخاباتی روحانی به 3هزار فیش حقوقی دست یافته اندو تلاش دارند در بزنگاه منتشر کنند .گرچه این روزها قلبهای پیش کسوتان فرهنگی از انتشار فیش های چند صد میلیونی حقوق ومزایای مدیران رنجیده واین درحالی است که اگر دولت پول ندارد و خزانه خالی است چرا چنین پرداخت های نامتعارفی صورت می گیرد ؟ اما در طرف دیگر قضیه بودجه کافی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجودندارد . ظلم مضاعف به قشری آسیب پذیرکه همچنان با بی عدالتی ادامه دارد واقعا که هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد .
اگر می خواهید زیباباشید یک دقیقه مقابل آینه ، پنج دقیقه مقابل روحتان و پانزده دقیقه مقابل خداوند بایستید همه چیز شفاف و قابل مشاهده است .آیا می دانید که مشکلات زندگی مارا متوقف نمی کند بلکه آموزش می دهد پس گاهی لازم است بین تمام خوشی ها مشکلات را هم تحمل کنیم .
فرهنگیان محترم شما همانند شمع می توانید بدون آن که خاموش شوید هزاران شمع دیگر را روشن کنید مثل مهربانی که هیچ وقت با تقسیم آن با دیگران کم نمی شود وجود شما در مدارس موجب خیر و برکت و نور وجودشما شمع ذهن کودکان را روشن و سایه جهل ومشق سیاه ناتوانی را ریشه کن می کند با حضورتان ارزش و افتخار می آفرینید .وقتی معلمان فریاد می زنند خسته اند روحشان آزرده است شک نکنید منتظر قدردانی بوده اند این وظیفه دولتمردان و همه مردم است که از زحمات این قشر فرهیخته به نحو شایسته تقدیر وتشکر شود و فقط اختصاص به روز معلم نباشد چون معلمان رکن اصلی و ستون فقرات آموزش و پرورش هستند معلمان از اعتماد خوبی نزد مردم و دانش آموزان برخوردارند کارمعلم پرورش روح فکر دانش آموزان کشور است و حس ارزشمندی و نفوذ معنوی وتربیتی را به جامعه هدیه داده و هدایت کننده جامعه است بسوی الله .نمکدان راکه پراز نمک می کنیم توجهی به ریختن نمک ها اطراف نداریم اما غفران را که می ساییم به دانه دانه هایش توجه می کنیم حا ل آن که بدون نمک هیچ غذایی را نمی توان خورد و خوشمزه نیست ولی بدون زعفران ماهها و سال ها می توان آشپزی کرد و غذا خورد مراقب نمک های با ارزش این کشور که فرهنگیان با مرام و دلسوزهستند وعمر گرانمایه خودرا صرف تعلیم و تربیت دانش آموزان کرده اند باشید. عنصری باارزش از جنس الماس هستند فقر وتبعیض و تفاوت را از زندگی آنان برداریم چون آنها نمک سر هر سفره ودانه هایی از تسبیح عشق و محبت در جامعه هستند حفظ شان ومنزلت آنها لازم وضروری است ُهر کلام پر مغز ودلنشین آن ها رد پای معجزه ای است پس می توانیم زیبایی روح ودرون کودکان این سر زمین را با آموزش و جهش وپیشرفت وارتقاء شخصیت آنان دنیایی از بهشت دانایی را بیافرینیم .
نویسنده :نصراله خلیلی معلم بازنشسته و درد آشنا از تهران

تعداد بازدید: 672 ، امتیاز کاربران: 10 (1 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
چشم بیدار جامعه
|    | 1395/4/12 - 09:24 |     0     0     |
مردم اندر حسرت فهم درست
معلم در اندیشه هر انسان صاحب معرفتی دارای جایگاه ارزشمندی است اما افسوس که دست روزگار شماره های صفر حساب بانکی را ارزش مردمان کرده است و عده ای هم نادانسته پیرو این تفکر و در جهت تثبیت نادانی خود قدم برمی دارند ، افسوس که برای سطل ماست ارزش افزوده حساب می کنند اما برای یک دانش آموز که یکسال در مدرسه رفت و آمد می کند هیچ ارزشی قایل نمی شوند ، حالا دید عقل مردم در چشمان است زیرا ماست شکمشان را شیر می کند اما علم و دانایی به درد همه نمی خورد تا برایش هزینه کنند و افتخار بیندوزند و آآن وقت می گوییم چرا برخیبروشورها پیشتر از دیگرانند آنها ابتدا برای دانایی هزینه می کنند و سپس بقیه نیازهای انسانی .
راستی شما چطور می اندیشید .


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING