RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 18:12   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30889صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 1 مرداد 1395 - 12:07
شنیده ها از تغییرات در وزارت آموزش و پرورش/ غندالی بزودی تغییر می کند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

 

◀️ سوت تغییرات در آموزش و پرورش با تعویض چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران زده شد که فرهنگیان تهران انتقادات زیادی نسبت به وی داشتند. گفته می شود، معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر نیز تغییر خواهد کرد و احتمالا به مرکز مدارس خارج از کشور خواهد رفت. از سوی دیگر بزودی فولادوند از مدیریت شهرستانهای تهران به مدیریت شهر تهران خواهد آمد. اما مهمترین تغییر به لحاظ اقتصادی، تغییر شهاب الدین غندالی است.

◀️ گفته می شود شهاب الدین غندالی، رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان که مهمترین نهاد اقتصادی آموزش و پرورش است نیز بزودی تغییر خواهد کرد. غندالی کارنامه خوبی در این سه سال از خود به جای نگذاشته است و نه تنها بدنه آموزش و پرورش بلکه نهادهای مختلف نیز نسبت به عملکرد او انتقاد داشته اند. بطوری که با انتصاب های غیرتخصصی و بعضا با سپردن پست های هیات مدیره شرکت ها به افراد بازنشسته بیشتر سیاست پیشه که پیش از آن یک روز هم سابقه مدیریت صنعتی نداشتند بسیاری از شرکت های زیرمجموعه صندوق را با بحران و ضرر و زیان مواجه کرده است. نمونه این شرکت ها، بانک سرمایه و ماشین سازی اراک است.

◀️ پرونده "ناصر قاسمی": به عنوان تنها یک نمونه از این انتصاب های غیرتخصصی، فردی به نام "ناصر قاسمی" در هیات مدیره ماشین سازی اراک است که معلم بازنشسته بوده و هیچ گونه سابقه مدیریت صنعتی ندارد. جالب اینجاست که در دوره مدیریت غندالی، این فرد بازنشسته در 5 شرکت همزمان مشغول به فعالیت در سطوح عالی مدیریتی می شود و حقوق کلان دریافت می کند. علاوه بر دریافت حقوق از خود صندوق ذخیره فرهنگیان، وی عضو هیات مدیره و یا بازرس "شرکت توسعه تجارت و خدمات فرهنگیان کیش"، "شرکت امید آسایش و سرمایه ایرانیان"، "شرکت پترو زریوار کردستان" و البته شرکت بزرگ ماشین سازی اراک می شود. این در حالی است که اگر از تخصص و تجربه در امور صنعتی بگذریم، عضویت وی و افراد مشابه او در تک تک این نهادها و دریافت حقوق و مزایا هم به علت بازنشسته بودن و هم به دلیل عضویت در بیش از یک هیات مدیره غیرقانونی است و طبق قانون حکمشان تصرف در اموال دولتی است و باید دو برابر حقوق دریافتی را به دولت بازپس دهند.

◀️ حال باید دید که غندالی پیش از کنار رفتن از مسند ریاست صندوق، خود دست به تغییرات خواهد زد و حق مردم را از این افراد خواهد گرفت یا دولتمردان و نهادهای نظارتی به او اجازه نخواهند داد بیش از این در صندوق ذخیره بماند.

◀️ سوالی که برای جامعه فرهنگیان پیش آمده این است که اگر قرار بود افرادی که سابقه تخصصی ندارند، در سمت های رده بالای مدیریت شرکت های معظم تخصصی و صنعتی و بازرگانی قرار بگیرند، اصلا چه نیازی به تاسیس صندوق ذخیره بود؟ یکی از مدیریت های ستادی آموزش و پرورش هم می توانست این مهم را به انجام رساند و از میان معلمان بصورت رندوم افرادی را در سطوح عالی مدیریت شرکت ها منصوب کند. فلسفه شکل گیری صندوق ذخیره این بود که ستاد اموزش و پرورش کار خود را بصورت تخصصی انجام دهد و با دعوت از افراد متخصص هر صنعت، صندوق ذخیره بتواند بصورت تخصصی فعالیت کرده و برای معلمان عزیز که تخصصشان آموزش و تربیت است پول تولید کند! همین است که اکنون بسیاری از شرکت های زیر مجموعه این صندوق زیان ده هستند و به جای کمک به آموزش و پرورش باری بر دوش آموزش و پروش شده اند.

◀️ از این نمونه ها در صندوق ذخیره فرهنگیان بسیار است و برخی دیگر از این گونه انتصاب های غیرتخصصی برای افراد بازنشسته که غیرقانونی است بزودی منتشر خواهد شد. "اقتصاد نیوز"

 

تعداد بازدید: 1918 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
یک همکارازهزاران همکاری که حق وحقوقشون داره توروز روشن تضییع میشه
|    | 1395/5/2 - 18:59 |     0     0     |
همین آقای غندالی عزیزوقتی منصوب شد خیلی حرفازد ازجمله همه اعضارو بزودی در جریان فعالیت هاوبازدهی های صندوق قرارخواهیم داد و...خلاصه باکلی انتقادازهیئت مدیره ی پبشین وازاین حرفا ولی بعدازگذشت سه سال میبینیم که ایشان هم متأسفانه دست کمی از قبلیا ندارند
فقط میتونم بگم خدابه دادما مظلومان برسد...

معلم
|    | 1395/5/2 - 01:39 |     4     1     |
امید واریم ریا ست مرکز مدارس خارج و اعزام جناب بابالو وبرخی زیر دستانش در اداره اعزام تغییر یابند زیر بدترین وضعیت را این مرکز بعد از انقلاب پیدا کرده همه گزارشاتشان دروغ محض است و مقام طلبی به درو وا می دارد .
یعنی باید عوض شوند


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی