RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 01:16   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30894صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 1 مرداد 1395 - 17:14
اهمال بخش خصوصی، علت حادثه مسمومیت ١٧ دانش آموز شناگر
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

 

علت حادثه مسمومیت ١٧ دانش آموز شناگر براساس بررسی به عمل آمده در کمیسیون ماده پنج اداره کل ورزش وجوانان استان البرز کوتاهی و اهمال بخش خصوصی عنوان شد.

جلسه کمیسیون ماده پنج اداره کل ورزش وجوانان در خصوص بررسی علت حادثه مسمومیت ١٧ دانش آموز شناگر با حضور امیر عفراتی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان البرز، قدرت ا... شمیرانی سرپرست معاونت توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل، جمعی از مسئولان و کارشناسان واحدهای بازرسی، اماکن و حقوقی و معاونت توسعه امور ورزش در دفتر مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز برگزار شد. در این جلسه پس از بررسی همه جانبه، نشت گاز کلر غیر مجاز در اثر کوتاهی و اهمال بخش خصوصی به عنوان دلیل اصلی حاددثه شناخته شد. در همین راستا با دستور سرپرست اداره کل ورزش وجوانان تا رسیدگی کمیته انضباطی به پرونده تخلفات سرمایه گذار بخش خصوصی، استخرآزادگان پلمب و لغو قرارداد آن از طریق مراجع ذیصلاح در دستور کار اداره حقوقی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز قرارگرفت. همچنین در این نشست از اقدام ٣ دقیقه ای اورژانس جهت انتقال مصدومین و تلاش و صبوری خانواده ها قدردانی شد. در ادامه نشست با اشاره به تذکرات قبلی اداره کل ورزش و جوانان به استخرها، مقرر شد نسبت به پلمب استخرهایی که از گازهای غیر مجاز کلر استفاده می کنند اقدام شود. هماهنگی با تربیت بدنی آموزش و پرورش جهت تعویق مسابقات انتخابی دانش آموزان شناگر مسموم شده، از دیگر مسائل مطرح و تصویب شده در این نشست بود. طی این جلسه با تاکید بر لزوم بررسی بیشتر صلاحیت سرمایه گذاران، با دستورعفراتی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان البرز، مدیر، مسئول تأسیسات و ناجیان استخرآزادگان به دلیل اهمال و کوتاهی اخراج و سرمایه گذار بخش خصوصی ملزم به تأمین کلیه هزینه های دانش آموزان و عذر خواهی رسمی از خانواده ها گردید.

تعداد بازدید: 761 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
علی اصفهان
|    | 1395/5/2 - 18:53 |     0     0     |
چرا مسوولین آموزش وپرورش در ادامه تحصیل فرهنگیان مانع تراشی می کنند ؟

در یک سال اخیر با صدور بخشنامه هایی از جمله 170061 مورخه 23/12/1393 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و همچنین 11/710 مورخ 17/6/1394 وزارت آموزش و پرورش ، ادامه تحصیل و همچنین اعمال مدرک تحصیلی معلمان بیش از یک مقطع از بدو استخدام ممنوع اعلام شده است . همچنین در بخشنامه ی دیگری شرط ادامه تحصیل دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان حداقل سه سال سابقه تدریس در نظر گرفته شده است .
پس از ملاحظه چنین بخشنامه هایی اولین سوالی که در ذهن هر خوانند منصف، ایجاد می شود این است که چرا مدیران سازمانی که به لحاظ راهبردی و توسعه همه جانبه در سند چشم انداز، کلیدی ترین ساز مان کشور محسوب می شوند ... دست به اتخاذ چنین تصمیمات ناشیانه و ناپخته ای می زنند. البته تعجب زمانی بیشتر می شود که مشخص می گردد هیچ دلیل موجه، معقول و قانونی در پس این تصمیمات نیست، وقتی دلیل را از مسئولین جویا می شویم ابتدا به مواد قانونی استناد می کنند که کارمندان را از تحصیل در ساعات کار منع کرده و یا مأموریت تحصیلی را منتفی دانسته است. اما بسیاری از همکاران محترم ما کارکنان تمام وقت سازمان نیستند و ادامه تحصیلشان مواد قانونی مذکور را نقض نخواهد کرد. کار که به اینجا می رسد پاسخ مسئول محترم شفاف تر می شود : می خواهید دکتری بگیرید و از آموزش و پرورش خارج شوید؟؟!!! ما اجازه نمی دهیم.

...در ارتباط با توقف سه ساله دانشجو معلمان نیز به همان دلایل فوق هیچ دلیل قانع کننده ای ارائه نمی شود . و تنها معنی که از این رویکرد استنباط می شود آن است که در طی سه سال توقف مطالب علمی رفته رفته از ذهن فراموش شوند و فرهنگی محترم در رقابت با دیگر داوطلبین شانس کمتری در آزمون سراسری تحصیلات تکمیلی داشته باشد.و به این ترتیب می خواهند به زعم خودشان منابع انسانی مد نظر خود را داخل سازمان نگه دارند. اما واقعا راه حل این است؟! یک مدیر سرآمد این گونه موجبات تعالی نیروی انسانی سازمان مطبوعش را فراهم می نماید؟! EFQM ادعایی حضرات واقعا این است!؟پر واضح است که خیر و مسئولین محترم بجای استفاده از مهارت های ادراکی خویش که امید است واجد آن باشند!!! راحت ترین راه و دم دستی ترین راه حل را بدون توجه به نتایج دهشتناک برای آینده کشور در نظر گرفته اند.
بنده به عنوان یک فرهنگی و کارشناس ارشد مدیریت آموزشی که تز ارشدم را در حوزه تعالی سازمانی به انجام رسانیده ام، برای این موضوع راه حلی دارم که در صورت وجود گوش شنوا دغدغه مسئولین را در قبال حفظ منابع انسانی تأمین می نماید.
پیشنهاد می کنم شرایطی شبیه هیئت علمی دانشگاهی برای فرهنگیان در نظر گرفته شود و چنانچه همکاری شرایط و امتیازات را احراز کرد حقوق هیئت علمی دریافت نماید . این تصمیم دست کم دو موهبت برای سازمان آموزش و پرورش در پی خواهد داشت. اولا انگیزه ای برای ادامه تحصیل همکاران فرهنگی خواهد شد و ثانیا جلوی خروج منابع انسانی را از این سازمان کلیدی، خواهد گرفت و در مجموع موجب تعالی منابع انسانی در سازمان آموزش و پرورش خواهد شد.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی