شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 03:21   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31189صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیدوشنبه، 1 شهریور 1395 - 10:21
رایزنی برای افزایش حقوق بازنشستگان و معلمان در مناطق محروم/ آمار ارائه شده از اعتیاد دانش‌آموزان را قبول نداریم
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

 

✔️آقای دکتر در سفر به کرمانشاه از تنظیم لایحه‌ای مبنی بر ترمیم حقوق و بیمه بازنشستگان خبر داده بودید، آیا این لایحه توسط آموزش و پرورش ارائه می‌شود یا وزارت کار؟

من به این صراحت این موضوع را نگفته‌ام. به هر حال متولی بازنشستگان در کشور؛ وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی است و پرونده بازنشستگان آموزش و پرورش و هم بازنشستگان سایر دستگاه‌ها به وزارت کار منتقل می‌شود. با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحبت‌هایی داشتم و پیگیری تشکیل جلسه‌ای با ایشان هستم که درباره همکاران بازنشسته که سال‌ها پیش بازنشسته شدند و حقوقشان؛ کم است، پیگیری‌هایی صورت گیرد. در واقع لایحه ترمیم حقوق بازنشستگان باید توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به دولت بیاید. البته در جریان هستید که دولت برای سال 95 یک ترمیمی نسبت به حقوق‌های خیلی کم انجام داد و امیدواریم که دولت قادر به ادامه ترمیم باشد

✔️معلمانی داریم که در مناطق محروم، سخت و صعب‌العبور با حقوقی نازل و حداقل امکانات، به آموزش دانش‌اموزان مشغول هستند و شاهد هستیم که حق این معلمان به خوبی ادا نمی‌شود؛ در مقابل این شرایط، کارانه میلیونی پزشکان را شاهد هستیم؛ البته شاید این قیاس زیاد درست نباشد، اما آیا این خود به نوعی تبعیض نیست؟

اطلاع دارید که در نیمه دوم سال 93 ما حق مرزی برای سیستان و بلوچستان اجرا کردیم و از 94/4/1 برای تمامی مناطق مرزی، حق مرزی را پرداخت کردیم. در رابطه با مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته، پیگیری‌هایی را انجام می‌دهیم که حتی چند روز گذشته، نامه‌ای را خطاب به دکتر جهانگیری؛ معاون اول رییس جمهور فرستادم و در این زمینه پیگیر هستیم. معتقدیم همکاران عزیز ما که در مناطق دورافتاده و صعب العبور فعال و مشغول انجام وظیفه هستند، پرداخت‌های اضافی باید داشته باشند. بنابراین در تلاش هستیم؛ همانطور که حق مرزی را به نتیجه رساندیم، بحث حقوق و مزایای معلمان در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته را به سرانجام برسانیم.

 

تعداد بازدید: 1064 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
امید
|    | 1395/6/2 - 06:03 |     0     0     |
اگه این افزایش هم مثا نوار مرزی باشه به درد نمیخوره . من در منطقه محروم مراوه تپه استان گلستان تدریس میکنم ولی نوار مرزی شامل ما نمیشه . چون شهرستان رو به دو قسمت این ور کوه و اون ور کوه تقسیم بندی کردند و جالبه ما که از مرکز شهرستان شصت کیلومتر فاصله داریم نوارمرزی شامل نمیشه ولی کسی که داخل شهرستانه نوار مرزی میخوره و چیزی نزدیک به صدوپنجاه هزار تومان از ما بیشتر میگیرن . پس بهتره دم کوزه بذاریمش و آبشو بخوریم


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی