شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 04:26   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31194صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیدوشنبه، 1 شهریور 1395 - 14:45
تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی دوره متوسطه در آزمون سراسری سال 95
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


تهران- ایرنا- «عبدالرسول عمادی» رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی دوره متوسطه و 5 درصد دوره پیش دانشگاهی در آزمون سراسری سال 95 خبر داد.
[تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی دوره متوسطه در آزمون سراسری سال 95]

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت آموزش و پرورش، عمادی در خصوص اعمال سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور سراسری دانشگاه ها، اظهار داشت: نحوه و میزان اعمال سابقه تحصیلی در آزمون سراسری دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی جزو وظایف شورای سنجش و پذیرش می باشد و مسئولیت آن با وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری می باشد.
وی افزود: مطابق ماده 5 قانون سنجش و پذیرش، پذیرش دانشجو در دانشگاهها به روش ظرفیت رشته - محل و تقاضای داوطلب بر اساس سابقه تحصیلی، سابقه تحصیلی و آزمون عمومی و یا سابق تحصیلی و آزمون عمومی و اختصاصی صورت می گیرد.
عمادی با بیان اینکه براساس تبصره 4 ماده 5 قانون در پذیرش دانشجو، تاثیر سوابق تحصیلی سالانه به صورت تدریجی و صعودی است، تصریح کرد: پس از 5 سال حداقل 85 درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور بر مبنای سابقه تحصیلی خواهد بود و میزان تاثیر آن در آزمون سراسری سال 1395، دوره متوسطه 25درصد و پیش دانشگاهی 5 درصد می باشد.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: وظیفه آموزش و پرورش تولید سابقه تحصیلی بر اساس مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و ارسال آن به سازمان سنجش آموزش کشور است که هرساله بر اساس توافق انجام شده با سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد.

تعداد بازدید: 690 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی