RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 02:15   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31232صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیچهارشنبه، 3 شهریور 1395 - 12:52
عطف به مطلب مندرج در آن رسانه مورخ22/5/95 با عنوان « نقدی برعملکرد سه ساله وزیرآموزش وپرورش » عین جوابیه اداره کل تعاون و پشتیبانی این وزارتخانه
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

مدیرمسئول محترم سایت فرهنگیان نیوز

باسلام و احترام
عطف به مطلب مندرج در آن رسانه مورخ22/5/95 با عنوان « نقدی برعملکرد سه ساله وزیرآموزش وپرورش » عین جوابیه اداره کل تعاون و پشتیبانی این وزارتخانه را به اطلاع می رساند :
درخصوص بیمه درمان تکمیلی فرهنگیان شاغل با توجه به سیاست های وزارت آموزش و پرورش مبنی برارائه بهترین خدمات بیمه ای به فرهنگیان ، اولین قرارداد بیمه طلایی از تاریخ 1/2/1389 با شرکت بیمه ایران منعقد و طی 4 سال متوالی این قرارداد با شرکت مذکور منعقد و اجرا گردید .
لیکن اجرای این قرارداد با توجه به تنوع تعهدات و تعداد بیمه شدگان طی 4 سال گذشته نیز با مشکلاتی همراه بود که از مهمترین آنها می توان به عدم وجود ظرفیت های مناسب صنعت بیمه در کشور و عدم همراهی مجموعه مرتبط با درمان از جمله بیمارستان ها و مراکز سرپایی و پاراکلینیکی کشور اشاره نمود.
با توجه به مشکلات و محدودیت های مالی دستگاه های اجرایی در سال 1391 و 1392 متاسفانه تامین منابع با مشکل مواجه شدکه ما حصل آن موجب بروز اختلاف مالی با شرکت بیمه طرف قرارداد در سال 1392 گردید .
اما با عنایت به هماهنگی های به عمل آمده توافق اولیه برای انعقاد قرار داد فی ما بین این وزارت و شرکت بیمه ایران با نرخ حق بیمه حق بیمه 26 هزار تومان انجام پذیرفت لیکن به دلیل عدم همکاری مناسب واعلام انصراف شرکت بیمه ایران از ادامه همکاری با این وزارت به دلیل انباشت بدهی و بروز اختلافات مالی متاسفانه تمدید قرار داد با این شرکت میسر نگردید و براساس پیگیری ها و استعلام مجدد از شرکت های بیمه گر ، نهایتا شرکت آتیه سازان حافظ به عنوان مجری قرار داد سال 1393 انتخاب شد .
این وزارت جهت ارج نهادن و احترام به سلایق و نظرات همکاران محترم در سال 1394 ، پس از تحقیق و بررسی پیرامون تعهدات و پوشش های مختلف بیمه های تکمیلی درمان و با عنایت به افزایش تعرفه ی خدمات پزشکی ، پس از تدوین و ارایه چهار بسته پیشنهادی برای نظر سنجی و اخذ نظرات فرهنگیان سراسر کشور با مد نظر قراردادن نتایج نظر سنجی ، بسته ی شماره 2 به دلیل اختصاص 65 درصد از کل آرا در نظر سنجی و در بر داشتن کلیه تعهدات بسته های 3 و 4 به عنوان بسته نهایی بیمه تکمیلی فرهنگیان انتخاب واقدام به انعقاد قرارداد همکاری در قالب صندوق درمان با شرکت آتیه سازان حافظ نموده است که هم اکنون در حال اجرا می باشد .
هرچند نوع قرارداد، میزان پوشش ، تامین منابع مالی جهت پرداخت حق بیمه و نحوه ی اجرای قرارداد توسط شرکت های بیمه گر همواره به عنوان یکی از دغدغه های اصلی این وزارت و فرهنگیان محترم می باشد ، اما بدون تردید افزایش تعرفه های پزشکی در سال گذشته و میزان افزایش تعرفه ها در سال 1394 بر میزان حق بیمه پرداختی ، مفاد قرارداد و چگونگی ارایه خدمات و تعهدات توسط شرکت های بیمه گر در سال جاری ، تاثیر بسزایی داشته است .
این قرارداد از تاریخ 1/3/1394 به صورت 4 و 12 ماهه با این شرکت منعقد گردید درحال حاضر بیش از 000/600/1 نفر از فرهنگیان و افراد تحت تکفل ایشان تحت پوشش خدمات قرارداد مذکور می باشند .
درضمن تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد پاراکلینیکی و بیمارستانی درحال حاضر به بیش از 9000 مرکز و تعداد نمایندگان جهت ارائه خدمات به بیمه شدگان به بیش از 700 نمایندگی در سراسرکشور رسید .
لازم به ذکر است رشد نرخ حق بیمه نسبت به سال گذشته 5/2 برابر بوده براساس نرخ اعلام شده توسط شرکت های بیمه گر که برای جلوگیری از افزایش حق بیمه مقرر گردید بسته شماره 2 با نرخ 000/30 تومان اجرا و از این مبلغ نیمی توسط فرد و نیمی توسط وزارت آموزش و پرورش پرداخت گردد.
با توجه به افزایش حق بیمه در صنعت بیمه کشور تلاش گردید که با مدیریت صحیح منابع ، انتخاب روش مناسب اجرا و حداقل افزایش نرخ حق بیمه ، قرار داد بیمه تکمیلی به صورت صندوقی اجرا گردد . در روش صندوق درمان ، هزینه های بیمه شدگان فرهنگی با نظارت مستقیم آموزش و پرورش پرداخت می گردد و با توجه به مدیریت برمنابع مالی توسط وزارت آموزش و پرورش ، علاوه بر بهبود ارائه خدمات و انجام تعهدات ، مدت زمان پرداخت خسارت نیز کاهش چشمگیری یافته است .
اهداف اجرای قرارداد بیمه تکمیلی درمان به روش صندوقی
1- کاهش چشمگیر حق بیمه پرداختی توسط بیمه شدگان نسبت به حق بیمه ی اعلامی توسط صنعت بیمه کشور .
2- تسریع در ارایه خدمات و پرداخت هزینه ها در کمترین زمان ممکن .
3- پرداخت کلیه هزینه های دارویی و درمانی بیماران صعب العلاج و پرهزینه .
4- دسترسی آسان تمامی افراد تحت پوشش به مراکز طرف قرارداد .
5- پرداخت هزینه های درمانی به بیمه شدگان در مراکز غیرطرف قرارداد با سرعت و دقت بیشتر .
6- نظارت برفرآیند بررسی وپرداخت هزینه ها توسط آموزش و پرورش .
مزید اطلاع اعلام می دارد که در میزان تعهدات و خدمات ارایه شده توسط صندوق درمان تکمیلی نسبت به گذشته تغییر خاصی صورت نپذیرفته است و به منظور کنترل و نظارت برعملکرد پزشکان در مراکز درمانی همچنین ساماندهی و جلوگیری از تقاضاهای القایی مقرر شده اس که صرفا هزینه های مرتبط با ویزیت بلافاصله پس از ارایه مدارک و اسناد پزشکی برابر با تعرفه های مصوب دولت در بخش دولتی و خصوصی پرداخت گردد .
خواهشمنداست طبق قانون مطبوعات و رسانه ها نسبت به درج جوابیه این مرکز در آن رسانه اقدام لازم صورت گیرد .


علیرضا جدایی
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی

تعداد بازدید: 819 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی