سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 12:31   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31234صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیپنجشنبه، 4 شهریور 1395 - 13:31
هشدار درباره ممنوعیت حجاب چهره برای دانش آموزان مسلمان آلمان
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

اتحادیه آموزش و پرورش آلمان در پی حکم یک دادگاه شهر اسنابروک به محرومیت یک دانش آموز دختر نقاب دار از تحصیل درباره ممنوع شدن حجاب چهره برای دانش آموزان مسلمان هشدار داده و آن را راهکار غلطی دانست.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: دادگاهی در شهر اسنابروک آلمان روز دوشنبه حکم ممنوعیت حضور یک دانش آموز دختر نقاب دار در کلاس درس را صادر کرد.  مسئولین مدرسه محل تحصیل این دختر نقاب دار این گونه استدلال آورده بود که با نقاب برقراری ارتباط باز امکان پذیر نیست.
 
در چنین شرایطی اتحادیه آموزش و پرورش آلمان (GEW) درباره محرومیت دختران نقاب دار از تحصیل هشدار داده  و ممنوعیت پوشش نقاب برای دختران را راهکار غلطی و عامل انزوای بیشتر آن ها دانست.
 
"الکه هوفمن"، از اعضای هیات مدیره اتحادیه آموزش و پرورش آلمان در گفتگو با روزنامه "اوزنابروکر سایتونگ"، البته پوشش نقاب برای معلمان و افرادی که تدریس می کنند را جایز ندانست.
 
بر اساس درخواست وزرای داخلی ایالات آلمان از اتحادیه احزب متحد مسیحی نباید به  زنان مسلمان در دادگاه ها، ادارات، مدارس یا راه های عبور و مرور اجازه حمل نقاب و روبنده داده شود. بنا به درخواست آن ها همچنین در تظاهرات ها، مراکز مراقبت روزانه، دانشگاه ها و خیابان ها باید نقاب و پوشاندن چهره ممنوع شود. اخیرا و در سایه تهدیدات تروریستی در آلمان بحث های زیادی درباره ممنوعیت حجاب چهره برای زنان مسلمان در آلمان شکل گرفته است.

 

تعداد بازدید: 948 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی