پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 23:15   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31236صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیجمعه، 5 شهریور 1395 - 02:35
اعتصاب معلمان آرژانتین، ۹میلیون دانش آموز را بدون کلاس گذاشت
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

[اعتصاب معلمان آرژانتین، 9میلیون دانش آموز را بدون کلاس گذاشت]

اعتصاب معلمان آرژانتین، ۹میلیون دانش آموز را بدون کلاس گذاشت
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، آرژانتین در هفته های اخیر شاهد یک وضعیت بی ثباتی اقتصادی پس از افزایش نرخ گاز ، برق و آب که با نام ‘تاریفازو’ شناخته می شوند، بود.
افزون بر آن، بیکاری در کشور باعث شده که دولت «مائوریسیو ماکری» برخی تغییرات در اقتصاد کشور راه اندازی کند و به همین دلیل ، چندین تشکل کارگری به خیابان ها آمدند تا که نسبت به این بی ثباتی ها تظاهرات کنند.
آخرین اعتراضات علیه دولت ماکری از سوی معلمان بوده که با اعتصاب خود باعث شدند ۹ میلیون کودک بدون کلاس بمانند .در این رابطه ، معلمان خواهان برگزاری گفت و گوها بین تشکل های کارگری بخش آموزشی و دولت با هدف افزایش حقوق های خود هستند .دولت در این مورد برگزاری دوباره هرگونه جلسه برای افزایش حقوق ها در سال جاری را انکار کرده است .
آنچه که معلمان می خواهند ، تنظیم دستمزدها در سراسر کشور حتی در استان هایی که افزایش حقوق ها نزدیک به ۳۵ درصد بود، هستند. بوئنوس آیرس یکی از همین استان ها است که دستمزد معلمان نزدیک به ۳۵ درصد افزایش داشت.
افزون بر آن، معلمان خواهان افزایش بودجه آموزشی معادل با ۱۰ درصد تولیدات ناخالص داخلی ، لغو مالیات درآمد ها برای بخش آموزشی و بهبود در دوره های آموزشی معلمان هستند .
هرچند که این اعتصاب ، یک هفته پیش از سوی کنفدراسیون کارکنان آموزش و پرورش آرژانتین فراخوان شده بود، تنش ها در ساعت های اخیر بین اتحادیه ها و کاخ ریاست جمهوری افزایش یافتند .
اعتصاب معلمان قرار است در روزها آینده نیز ادامه داشته باشد زیرا کنفدراسیون کارکنان آموزش و پرورش ، طرحی را برنامه ریزی کرده تا که همه معلمان کشور از جمله معلمان بخش خصوصی نیز در آن شرکت داشته باشند.
در این خصوص اعتصاب معلمان مدارس خصوصی، از روز ۲ سپتامبر (۱۲ شهریور ماه) آغاز خواهد شد و به همین دلیل کنفدراسیون تصمیم گرفته که اعتصاب معلمان دولتی نیز به روزهای آینده گسترش یابد.

تعداد بازدید: 765 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی