RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 00:42   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31242صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیپنجشنبه، 4 شهریور 1395 - 14:46
سعودی‌ها حتی تامین امنیت زائران ایرانی را قبول نکردند/پیگیر پرداخت غرامت شهدای منا هستیم
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:



علی جنتی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دو بار هیئت ایرانی برای اعزام حجاج در حج امسال با سعودی‌ها مذاکره کردند که این مذاکرات به دلیل کارشکنی مسئولان عربستان با شکست مواجه شد.

علی جنتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: در رابطه با اعزام حجاج ایرانی در حج امسال برای انجام مناسک حج هیئت ایرانی دوبار با مسئولان عربستان مذاکره کردند که این مذاکرات به دلیل کارشکنی سعودی‌ها عملا با شکست مواجه شد و طرف سعودی به هیچ وجه حاضر نبود که خواسته‌های اولیه هیئت ایرانی را تامین کند که امنیت زائران ایرانی نیز  جزو خواسته‌های اصلی هیئت ایرانی بود مورد قبول واقع نشد.

وی گفت: مسئولان عربستانی حتی امنیت زائران ایرانی را قبول نکردند که تامین کنند و حتی در ایجاد تسهیلات برای ویزا معتقد بودند که باید در کشور ثالث ویزا بگیریم و این موضوع مورد قبول ما نبود چرا که درخواست ما تفاهم نامه‌ای است که  سال‌ها قبل برای حج امسال منعقد می‌شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در نهایت مسئولان عربستانی حاضر نشدند که خواسته‌های هیئت ایرانی را قبول کنند و تصمیم بر این شد که امسال اعزام حجاج به حج تمتع را تعطیل کنیم.

جنتی در رابطه با پیگیری حادثه منا نیز بیان کرد: سال گذشته در حادثه منا بیش از 460 نفر از حجاج ایرانی شهید شدند که مسئولان ایرانی این موضوع را به طور کامل پیگیری می‌کنند و با استفاده از روابط سیاسی سعی می‌کنیم که تحقق حق این شهدا انجام شود .

وی تصریح کرد: کوچک‌ترین موضوع در احقاق حق شهدای حادثه منا دریافت غرامت از طرف مسئولان سعودی است که مسئولان این کشور باید حداقل غرامت این شهدای منا را پرداخت کنند.

تعداد بازدید: 527 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING