RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 23:12   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31278صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیسه شنبه، 9 شهریور 1395 - 19:50
پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان در صدر برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


[پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان در صدر برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر]

علی مویدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در گرگان افزود: ما به سه قشر و طبقه اصلی جامعه یعنی جوانان، خانواده و به ویژه دانش آموزان به دلیل آینده ساز بودن آنان در توسعه و پیشرفت کشور توجه ویژه داریم و در این راستا از طریق تعامل با آموزش و پرورش در صدد پیشگیری از مصرف و جلوگیری از نفوذ مواد افیونی بین دانش آموزان هستیم.
وی اظهار داشت: در بحث تعامل و ارتباطاتی که با آموزش و پرورش داریم، امیدواریم معلمان، مربیان، مدیران و اولیاء دانش آموزان نیز با ما هم مسیر شوند تا زمینه های دسترسی به مواد مخدر در محیط های آموزشی از بین برود.
مویدی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله مواد مخدر و نیز دستور رییس جمهوری در این زمینه، یادآور شد: عمل به این موضوع مهم از اولویت های کاری ستاد مبارزه با مواد مخدر است و در سال جاری که 'اقدام و عمل' نیز نام گرفته ؛ شاهد اقدامات برجسته تری در حوزه پیشگیری خواهیم بود.
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: دیگر تمرکز ما در سال جاری زدن (مبارزه و دستگیری) عناصر اصلی وارد کننده و توزیع کننده مواد مخدر بویژه در مرزهای شرقی کشور است که تاکنون توفیقات و موفقیت های خوبی داشته ایم و بنا داریم این روند را با جدیت بیشتری ادامه دهیم.
وی به دستگیری یکی از عناصر بزرگ قاچاق مواد مخدر در مرزهای شرقی کشور نیز اشاره کرد و گفت: نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی پلیس کار و تلاش بسیاری را برای دستگیری این گزینه انجام داده بودند و بالاخره موفق شدند چندی پیش این عامل موثر در ورود و توزیع مواد افیونی را شناسایی و دستگیر کنند.
مویدی با یادآوری اینکه فرد دستگیر شده یکی از عناصر اصلی ترانزیت مواد مخدر به کشور بود، افزود: دستگیری این قاچاقچی ضربه مهلکی به مافیای بزرگ مواد مخدر بویژه در شرق کشور محسوب می شود.
وی همچنین گفت: با درایت و هوشیاری نیروهای مبارزه با مواد مخدر میزان کشفیات انواع مواد افیونی در سطح کشور طی پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با 15 درصد افزایش به بیش از 300 تن رسید.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، روی آوری قاچاقچیان به استفاده از مرزهای آبی برای ترانزیت مواد افیونی را نیز مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: قاچاقچیان مواد مخدر همیشه در حال تغییر روش و تاکتیک هستند و ما نیز تلاش می کنیم با کارهای اطلاعاتی، شناسایی و اشراف پلیسی؛ مسیرهای متعدد را برای آنان ناامن کنیم.
مویدی یادآور شد: هر چند مبارزه با مافیای مواد مخدر از راه دریا سخت است اما مبارزه با آن جزو اولویت ها است و در این ارتباط استان هرمزگان اولویت کاری ما محسوب می شود.
به گفته وی براساس آمارهای موجود حدود یک میلیون و 350 هزار نفر معتاد در کشور وجود دارند که 60 هزار نفر آن متجاهر هستند.
وی در خصوص جاذبه مرزهای استان گلستان برای قاچاقچیان ترانزیت مواد مخدر از شرق به غرب گفت: این محور یکی از راه های اصلی مواد مخدر از گذشته برای ما محسوب می شده است و هم اکنون هم توجه جدی به آن را در دستور کار داریم.

 

تعداد بازدید: 818 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING