شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 15:43   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31290صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیپنجشنبه، 11 شهریور 1395 - 01:56
روایت شرق از محاکمه مرتضوی پشت درهای بسته
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


تهران- ایرنا- روزنامه شرق در شماره چهارشنبه 10 شهریور در تشریح تیتر یک، با اشاره جلسه دادگاه تجدید نظر سعید مرتضوی درباره پرونده کهریزک که پشت درهای بسته برگزار شد، نوشت: روز گذشته اولین جلسه رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی، دادستان سابق عمومی و انقلاب تهران در شعبه ٢٢ دادگاه تجدید نظر استان تهران برگزار شد؛ دادگاهی که حدود پنج ساعت به طول انجامید.
[روایت شرق از محاکمه مرتضوی پشت درهای بسته]

این روزنامه با اشاره به عنوان جای شاکی و متهم عوض شد، آورد: «جای شاکی و متهم عوض شده است»؛ این جمله، دفاعیه وزیر کار در مجلس در پاسخ به پرسش یکی از نمایندگان بود که بحث فیش های حقوقی و تخلف در شستا را مطرح کرده بود. پاسخی که به درازا کشید و پرده از ماجرایی برداشت که در آن مشخص شد در شرایطی که تأمین اجتماعی و وزارت کار از سعید مرتضوی به عنوان متخلف در دوران تصدیگری شکایت کرده بودند، اکنون این مرتضوی است که برای عقب نماندن از قافله، دست به شکایت از علی ربیعی، وزیر کار، زده است.
فرهادی برای «شجریان» نامه نوشت، از دیگر عنوان های روزنامه شرق است، در تشریح این خبر می خوانیم: سه هفته ای تا هفتادوششمین زادروز خسرو آواز ایران، استاد محمدرضا شجریان، باقی مانده و از نوروز تا امروز، قلب «دلشدگان»ش هم نبض احوالات اوست؛ اویی که آوای «ربنا»یش، سال هاست نورِ سفره افطار رمضان هر ایرانی شده و در ماه های اخیر، آرزوی تندرستی اش، دعای روز و شب «رندان مست»یست که سالیان بسیار از «چشمه نوش» او سیراب گشته اند. جماعتی چشم به راه شجریانند و اصغر فرهادی، سینماگر پرافتخار ایرانی در آستانه اکران تازه ترین فیلمش «فروشنده» از عشق و انتظارش برای استاد شجریان نوشته است.
این روزنامه با انتخاب عنوان رئیس قوه قضائیه: آیا انسان موحد از تحریم می ترسد؟، می نویسد: آیت الله صادق آملی لاریجانی در هفدهمین اجلاس سالانه سازمان بسیج اساتید با طرح این سؤال که آیا فردی که نگاه توحیدی دارد، از آمریکا و قدرت های استکباری می ترسد، افزود: «امام خمینی(ره) در زمانی فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، این حرفِ معنادار و عزتمندانه ای بود. البته یک عده ای شاید باور نداشتند؛ اما واقعیت این است که انسان موحد نمی تواند غیر از این باشد. فرض کنید آمریکا بمب افکن دارد؛ اما انسان موحد که پشت گرم به نیروی الهی است، مگر در این زمینه خوفی به خود راه می دهد.
روزنامه شرق با درج عنوان قول سخنگوی دولت برای پیگیری بازگشایی «انجمن صنفی روزنامه نگاران»، نوشت: روز گذشته «محمدباقر نوبخت»، سخنگوی دولت، بیش از یک ساعت پذیرای خبرنگاران بود تا در نشست هفتگی خود به سؤالات آنها پاسخ دهد. او در ابتدای جلسه، پس از سخنان اولیه، از خبرنگاران خواست تا سؤال های خود را مطرح کنند. در این بین، پرسش «شرق» از «نوبخت» مربوط می شد به وعده دولت درباره بازگشایی «انجمن صنفی روزنامه نگاران» که این گونه مطرح شد: «در چند روز گذشته شاهد برخورد یکی از نمایندگان مجلس با یکی از خبرنگاران در راهروهای مجلس بودیم. این اتفاق خلأ وجود انجمن صنفی روزنامه نگاران را بیش ازپیش نمایان کرد؛ انجمنی که بازگشایی آن جزء وعده های رئیس جمهوری در انتخابات سال ٩٢ بود. اما الان در حال نزدیک شدن به انتخابات ٩٦ هستیم و هنوز خبری از بازگشایی انجمن صنفی نیست. دولت قصد ندارد برای این منظور اقدامی کند؟». نوبخت در ابتدای پاسخ خود به مزاح گفت که «اگر در مجلس هم، نماینده ای کاری می کند، تشکر می کنم که باز هم دولت باید پاسخ گو باشد». او در ادامه افزود: «وزیر کار که خودشان را از جامعه مطبوعاتی می دانند. من هم به ایشان پیام شما را می رسانم که این مطالبه خبرنگاران محترم است و درباره موضوع انجمن صنفی روزنامه نگاران با آقای ربیعی صحبت می کنم».
این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «گفت وگوی آتیلا پسیانی با امیررضا کوهستانی: چخوف هم می تواند عده ای را «دلواپس» کند»، «بازهم شکست اصلاح طلبان در شورا»، «حمایت فراکسیون امید از مطهری»، «آتش در پارس جنوبی» و «قاضی پور رفتارش با خبرنگار ایران را ناخوشایند خواند» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «پای زنان در میان است!»، نوشته ژاله شادی طلب جامعه شناس را به چاپ رساند.

تعداد بازدید: 534 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی