RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 16:26   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31506صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 2 مهر 1395 - 08:20
نامه سر گشاده کمپین سراسری پیگیری مطالبات فرهنگیان
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

 نامه سر گشاده کمپین سراسری پیگیری مطالبات فرهنگیان به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی : فرهنگیان را به جایگاه واقعی خود برسانید
در حالی که مسایل معیشتی فرهنگیان یکی از اصلی ترین دغدغه های این قشر زحمتکش که بود و رهبر معظم ایران اسلامی آیت الله امام خامنه ای نیز بر بر طرف ساختن آنها تاکید کرده اند ولی این قشر همچنان مورد کم لطفی دولت کریمه و وزارت آموزش و پرورش می باشد .

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صداقت ،کمین سراسری پیگیری مطالبات قانونی فرهنگیان که چهارچوب سیاست های نظام جمهوری اسلامی و قوانین حاکم فعالیت می کند با تدوین نامه ای سرگشاده و ارسال آن به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به مسایل این قشر زحمتکش که شد.

به گزارش خبرنگار صداقت متن نامه تدوین شده در ادامه مطلب آمده است .

🔹نامه کمپین سراسری فرهنگیان کشور به نمایندگان مجلس شورای اسلامی🔹

 

بسمه تعالی

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

احتراما ما فرهنگیان شاغل و بازنشسته، به نمایندگی از جامعه عظیم فرهنگیان کشور با استناد به اصل 67 قانون اساسی، که نمایندگان سوگند یاد می‌کنند در خدمت مردم بوده و از حقوق آنان دفاع کنند، و با توجه به اینکه وظیفه اصلی نمایندگان  قانونگذاری و نظارت است، ضمن آرزوی توفیق برای حضرتعالی، اطمینان واثق داریم که مشکلات قشر عظیم جامعه فرهنگی از دغدغه‌های اصلی شما نیز هست و انتظار داریم در این ارتباط از هیچ تلاشی فروگذار ننمائید.

معلمان سوالی دارند، که آیا آموزش و پرورش جزو اولویت‌ها هست!؟

به نظر شما آموزش و پرورش در رتبه چندم اولویت‌های جامعه ما قرار دارد؟

آموزش و پرورش در هر جامعه بخشی از نظام اجتماعی آن جامعه یا کشور است، نگاه به هریک از زیرمجموعه‌های نظام اجتماعی، به دولتمردان و نمایندگان نشان خواهد داد که کدام  موضوع در جامعه اولویت دارد و طبیعی است که همت خود را در آن بخش معطوف نمایند.

یکی از بحث‌های مطرح در تعیین حقوق و مزایای کارکنان و کارمندان یک وزارتخانه، درآمدزایی و یا خودکفا بودن آن است، مثل وزارت نفت، مخابرات، بانک‌ها و…

به این فکر کنیم که این نیروهای متخصص را چه کسی در اختیار آنها قرار داده، تا توان تولید ریالی آن هم از منابع ملی و متعلق به همه را داشته باشند؟

پاسخ: آموزش و پرورش و آموزش عالی

آیا ارزش ریالی تربیت یک دکتر، مهندس و تکنسین را می‌توان محاسبه کرد؟

آیا این تولید، ارزش افزوده برای جامعه نیست؟

آیا آموزش و پرورش و آموزش عالی در مقابل هر نیروی متخصص و کارآمدی که تربیت و تقدیم سایر وزارتخانه‌ها می‌کند، نمی‌تواند به ازای به خدمت گرفته شدن آنها، مبلغی را به عنوان تامین نیروی انسانی کارآمد مطالبه کند؟ یا درصدی از درآمد خالص آن وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها به آموزش و پرورش به عنوان حق قانونی تعلق گیرد؟

سخن کوتاه می‌کنیم و بخشی از خواسته‌های صنفی فرهنگیان و مشکلات اساسی آموزش و پرورش را جهت استحضار و پیگیری خدمت شما نمایندگان محترم و بزرگوار، ذیلا اعلام می‌داریم، امیدواریم نسبت به پیگیری و حل این مشکلات عنایت ویژه داشته باشید:

 

1- اصلاح بنیادی و ساختاری و کیفیت بخشی به آموزش و پرورش، رسیدگی به مشکلات عدیده آن از جمله: حذف سیاست‌زدگی از آموزش و پرورش و شایسته سالاری در انتصابات، عدم پرداخت به موقع سرانه مدارس و عدم تناسب آن با نیازهای مدرسه، به طوری که سرانه واریزی، حداکثر 10% نیازهای مدارس را پوشش می‌دهد، عدم هوشمندسازی مدارس متناسب با پیشرفت‌های روز دنیا، حذف مردودی و تجدیدی و ترویج کم‌سوادی به بهانه صرفه‌جویی در هزینه‌ها، لزوم تغییر دیدگاه نسبت به آموزش و پرورش از مصرفی به مولد، چرا که خروجی این دستگاه، تولید نیروی انسانی است که بزرگترین ارزش افزوده برای جامعه می‌باشد.

 

2- اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری برای فرهنگیان، خصوصا مواد 68 و 125 که از سال 1386 تاکنون معطل مانده و جبران دیرکرد ناشی از تاخیر در اجرای آن.

 

3- نگاه ویژه به آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه اقتصادی، به عنوان یک دستگاه مولد با تولید ارزش افزوده ارزشمند، فراتر از سایر دستگاه‌های دولتی، و  بودجه‌ریزی به اندازه سهم واقعی و در خور شان آموزش و پرورش، در حال حاضر آموزش و پرورش حدود 25% کارکنان دولت را دارا می باشد، اما متاسفانه سهم آن از بودجه تخصیصی به دستگاههای دولتی فقط حدود 11% است!

 

4- سالهاست که بازنشستگان فرهنگی خواسته‌های خود را مکررا اعلام کرده‌اند، تعیین کف حقوقی حداقل برابر با خط فقر اعلامی از سوی بانک مرکزی، پرداخت فوری پاداش پایان خدمت و مطالبات معوق آنها، اولویت در استخدام و جایگزین کردن یکی از فرزندان تحصیل‌کرده بازنشستگان در آموزش و پرورش، اختصاص مبلغ رتبه‌بندی در بازنشستگی، از خواسته‌های اصلی و اساسی بازنشستگان فرهنگی است.

5- خواسته های جامعه فرهنگیان و فعالان صنفی آنان، همگی صنفی بوده و احقاق حق قانونی می‌باشد، برخوردهای امنیتی با معلمان و فعالان صنفی در شان نظام جمهوری اسلامی نیست، ما خواستار حذف این برخوردها و رفع اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” از پرونده فعالان صنفی معلمان هستیم، مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، فعالیت تشکل‌های صنفی حق همه اصناف است و معلمان هم از این قاعده مستثنی نیستند.

6- ایجاد یک بیمه تکمیلی کارآمد، پاسخگو و متعهد برای همه فرهنگیان شاغل و بازنشسته، خدمات‌دهی بیمه طلایی فعلی (آتیه سازان حافظ) به هیچ عنوان مورد رضایت فرهنگیان نیست. 7- فرهنگیان خواستار تنظیم و تصویب یک قاعده علمی برای افزایش حقوق کارکنان دولت هستند، شاخص‌های برقراری حقوق و مزایای همه کارکنان دولت و معلمان بر اساس اهمیت تاثیرگذاری شغل در تولید ناخالص داخلی، سختی کار و تاثیر در آینده کشور باید تعیین شود، ضمن این که حداقل‌ها در برقراری حقوق باید لحاظ گردد، کف حقوق کارکنان دولت، باید خط فقر باشد، ضمن اینکه افزایش حقوق سالانه، باید به صورت یک رقم ثابت برای همه اعمال گردد، افزایش به صورت درصدی، فاصله بین حقوقهای پایین و بالا را بیشتر کرده و حقوقهای نجومی را نجومی‌تر می‌کند.

 

8- رسیدگی، تعیین وضعیت و تغییر در ساختار صندوق ذخیره فرهنگیان و حسابرسی از گردش‌های مالی سنوات گذشته، شفاف‌سازی در میزان دارایی و درآمدهای آن و اعطای تسهیلات مناسب به فرهنگیان از محل درآمدهای صندوق.

 

9- پیگیری تاسیس بانک قرض‌الحسنه فرهنگیان و انتقال حقوق و دستمزد فرهنگیان به این بانک، که گردش مالی سالانه 28000 میلیاردی آموزش و پرورش، بزرگترین سرمایه هر بانکی خواهد بود، به منظور خدمات‌دهی و اختصاص تسهیلات با کارمزد پایین برای فرهنگیان.

 

10- تعیین تکلیف وضعیت استخدامی معلمان قراردادی، حق‌التدریس و مربیان پیش‌دبستانی که از هر نوع مزایایی بی‌بهره‌اند و دستمزد اندک 600 هزارتومانی آنها هم با تاخیر پرداخت می‌شود. وقتی خط فقر 3 میلیون و 800 هزار تومان است، پرداخت حقوق 600هزار تومانی و حتی کمتر از حداقل حقوق مصوب، به یک معلم حق‌التدریس، آن هم حداکثر برای 8 ماه در سال و با تاخیر، با کدام اصول اعتقادی و انسانی سازگار است!؟

11- بر اساس اصل 175 قانون اساسی، رسانه ملی بر خلاف رسالت خود، هویت رسانه‌ای جامعه معلمان را سلب نموده است و در حرمت‌شکنی و اهانت زنجیره‌ای، گوی سبقت را از معاندان هم ربوده است، رسانه‎ای که تنبیه بدنی یک دانش‌آموز را بارها و بارها انعکاس خبری می‌دهد و شهادت معلم فیزیک در کلاس درس به دست دانش‌آموزش را نمی‌بیند! رسانه‌ای که پرداختی‌های مکرر و خارج از عرف ویژه‌خواران را نمی بیند، اما قول پرداخت مطالبات معوق فرهنگیان را در چندین نوبت خبری پخش می‌کند، رسانه‌ای که برای پخش طنز و فوتبال و سریال و سینما شبکه اختصاصی و برنامه‌های مختلف تحلیلی دارد، ولی برای متولی تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش کشور حتی یک برنامه هفتگی هم ندارد!؟ براستی چرا!؟  این رفتار دوگانه و مغرضانه رسانه ملی چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟

 

12- توجه به حقوق دانش‌آموزان و تامین امکانات تحصیلی مناسب برای آینده‌سازان کشور، تامین فضاهای آموزشی مناسب و تاکید بر آموزش رایگان مطابق اصل30 قانون اساسی، فقدان عدالت آموزشی در تقسیم مدارس به دولتی، شاهد، تیز هوشان و….

 

13- فرهنگیان معتقدند وزارتخانه‌ای عریض و طویل، با وظیفه بسیار مهم تعلیم و تربیت، باید یک وزیر توانمند، متعهد، دلسوز، مدیر و مدبر داشته باشد، متاسفانه وزیر پیشنهادی دولت و تایید شده مجلس چنین خصوصیاتی را ندارد و نمی‌تواند از حق فرهنگیان دفاع کند، لذا از نمایندگان محترم مجلس تقاضا داریم، ضمن استیضاح و برکناری وزیر فعلی، با وسواس و دقت زیاد به یک وزیر توانمند و لایق برای اداره آموزش و پرورش رای اعتماد بدهند.

 

14- مطابق قانون، توهین به کارمندان دولت در حال خدمت، مجازات نقدی و یا حبس دارد، غیر از مدارس، که متاسفانه به دلیل افول اخلاقیات در جامعه، معلمان و عوامل اجزایی مدارس، به راحتی برای هر موضوع ساده‌ای مورد قضاوت و توهین نابجا و گاها برخوردهای فیزیکی از طرف دانش‌آموز و اولیا دانش‌آموزان و….. قرا ر می‌گیرند، و متاسفانه از طرف مقامات بالاتر آموزش و پرورش مورد حمایت لازم قرار نمی‌گیرند.

15- شرح همه مشکلات آموزش و پرورش و فرهنگیان، مثنوی هفتاد من کاغذ است، لذا در این جا به صورت تیتروار به پاره ای از این مشکلات اشاره می‌کنیم.

 

* عدم پرداخت به موقع حق‌التدریس معلمان،

* عدم پرداخت اضافه کار عوامل اجرایی و اداری مدارس،

* عدم پرداخت مطالبات و دیون معوق فرهنگیان و بازنشستگان،

* عدم پرداخت سرانه مدارس و تامین آن از جیب اولیاء دانش‌آموزان بر خلاف قانون اساسی,

* ضرورت برقراری همترازی مدارک تحصیلی فرهنگیان با هیات علمی دانشگاه‌ها (مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر)،

* به کارگیری نیروهای با مدرک تخصصی بالا در دبستان‌ها بدون در نظر گرفتن تجربه تدریس آنها،

* مجبور کردن مدیران و معاونان مدارس به 6 ساعت تدریس در هفته،

* افزایش جمعیت کلاس‌ها حتی تا 50 نفر در یک کلاس به منظور صرفه‌جویی اقتصادی!،

* برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت با پرداخت هزینه از جیب معلمان،

* مغفول ماندن از اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش،

* لزوم تامین امکانات رفاهی مناسب شان معلمان در شهرهای محل مسافرت (تامین هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای مناسب جهت اسکان فرهنگیان)،

* لزوم حذف بخشنامه ممنوعیت ادامه تحصیل بیش از یک‌بار پس از استخدام برای فرهنگیان،

* لزوم اجرای حق رتبه بندی برای بازنشستگان،

رجاء واثق داریم که مشکلات و تنگناهای مطروحه معلمان با عنایت، آینده‌نگری و دلسوزی شما نماینده محترم رفع خواهد شد.

با سپاس

 

کمپین سراسری پیگیری خواسته های صنفی فرهنگیان کشور

تعداد بازدید: 1408 ، امتیاز کاربران: 10 (5 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 4 نظر (فعال: 4 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
معلم خانه بدوش
|    | 1395/7/3 - 20:39 |     0     0     |
باسلام به تمامی همکاران عزیزواقعیتهاگفته شده وازتمامی نمایندگان عزیزخواهشمندیم که پیگیری جدی داشته باشندزمانی خودشان همدانش آموزیک معلم عزیزی بودند

محمود
|    | 1395/7/3 - 05:07 |     0     0     |
آموزش و پرورش اولویت صدم دولت و مجلس نیست!
آموزش و پرورش فقط برای وعده های توخالی ساخته شده و قرار هم نیست این تن بزرگ رأس بزرگ داشته باشد!!

قدرت عباسی فر
|    | 1395/7/3 - 02:24 |     0     0     |
خواسته ها کاملا معقول بوده امیدوارم نمایندگان مجلس به خود بیایند وان را در دستور کار خود قرار دهند که در اینصورت فرهنگیان پشتوانه عظیمی برای آنها ودولت خواهند بود.

علی خیری
|    | 1395/7/3 - 01:29 |     2     0     |
طرح خوب و قابل توجه است


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING