جمعه، 31 فروردین 1403 - 18:50   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31578صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیچهارشنبه، 7 مهر 1395 - 12:14
مرگ یک دانش‌آموز و ۳ معلم در تصادفات مدرسه‌ای
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


اجتماع > اجتماعی - با گذشت کمتر از یک هفته از شروع سال تحصیلی جدید، تصادفات رانندگی جان دست‌کم یک دانش‌آموز و ۳ معلم را در نقاط مختلف کشور گرفت و عده‌ای را نیز راهی بیمارستان کرد.

 مرگ 2معلم در تصادف روز گذشته مرگبارترین حادثه این روزها بود.نخستین حادثه‌ای که در اولین روز باز شدن مدارس رخ داد، دانش‌آموزی خردسال و پدرش را به همراه معلمی جوان قربانی کرد. در این تصادف که در جاده‌ سیرجان-بندرعباس رخ داد، یک تریلی با خودروی سمند برخورد کرد و شدت این برخورد به حدی بود که خودروی سمند از بالای پل به پایین سقوط کرد. در ادامه تریلی با خودروی وانت‌مزدای دو کابین برخورد کرد که 4سرنشین داشت و در نهایت متوقف شد.

لحظاتی بعد وقتی امدادگران به محل حادثه رسیدند، معلوم شد که 2نفر از سرنشینان مزدا که دانش‌آموزی خردسال و پدرش بودند جان باخته‌اند اما 2نفر دیگر که مجروح شده بودند به بیمارستان انتقال یافتند. از سوی دیگر معلوم شد که تنها سرنشین خودروی سمند، معلمی جوان بود که قصد رفتن به مدرسه را داشت اما او هم در این حادثه جانش را از دست داد. پس از این حادثه هولناک کارشناسان پلیس راه، علت تصادف را انحراف به چپ تریلی عنوان کردند.

تنها یک روز پس از این حادثه و در پایتخت تصادف سرویس مدرسه با پژو 405در شهرک راه‌آهن، 3دانش‌آموز دختر را راهی بیمارستان کرد. این حادثه ساعت 6:34صبح یکشنبه رخ داد و خودروی پرایدی که سرویس مدرسه بود با یک دستگاه پژو تصادف کرد. سرنشینان پراید 4دختر دانش‌آموز و راننده بودند که در این حادثه راننده و 3نفر از دختران مجروح شدند و تحت درمان قرار گرفتند. چند ساعت بعد از این حادثه نیز در شیراز تصادف شدید سرویس مدرسه و وانت مزدا باعث مجروح شدن دانش‌آموزان شد. در جریان این حادثه که ظهر یکشنبه رخ داد، یک دستگاه پژو‌٤٠٥ به‌دلیل بی‌احتیاطی راننده و رعایت نکردن حق‌تقدم با یک دستگاه وانت مزدا برخورد کرد و ٣ نفر از سرنشینان پژو که دانش‌آموز بودند مجروح شدند و به بیمارستان انتقال یافتند.

بعدازظهر همان روز، در شهرستان مرودشت و در نزدیکی شیراز، این بار حادثه‌ برای وانت پیکان رخ داد که در نقش سرویس مدرسه ظاهر شده بود. حدود ساعت ۱۷:۳۰ بعدازظهر، ۶ نفر از دانش‌آموزان مدرسه متوسطه پس از تعطیلی مدرسه سوار بر یک وانت پیکان شدند تا به خانه برود. حال آنکه راننده این خودرو جوانی کم سن و سال بود که با سرعت زیاد شروع به حرکت کرد اما در شهرک ولایت، ناگهان خودرو واژگون شد و در این حادثه ۶ دانش‌آموز و راننده مصدوم شدند که به بیمارستان انتقال یافتند. به گفته رئیس اداره اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش استان فارس، این خودرو هیچ‌گونه ارتباطی با مدرسه نداشته و دانش‌آموزان درمسیر رفتن به خانه خود اقدام به سوار‌شدن به آن کرده بودند.

    تصادف خونین سرویس معلمان

اما مرگبارترین حادثه‌ مدرسه‌ای، صبح دیروز در استان مرکزی رخ داد. هنوز عقربه‌های ساعت به 8صبح نرسیده بود که یک دستگاه مینی بوس با ۱۵ سرنشین حوالی شهر شهباز با یک دستگاه کامیون تصادف کرد. به گفته سرهنگ کهریزی، رئیس پلیس راه استان مرکزی، حادثه زمانی رخ داد که کامیون به سمت چپ منحرف شد و در همین هنگام با مینی‌بوسی که سرنشینان آن معلمان بودند، برخورد کرد.

شدت تصادف به حدی بود که قسمت جلوی مینی‌بوس کاملا منهدم شد و در جریان این حادثه راننده به همراه 2نفر از معلمان در دم جانشان را از دست دادند. 9نفر دیگر نیز مصدوم شدند که با حضور نیروهای امدادی به بیمارستان انتقال یافتند. برزگر رئیس شورای اسلامی شهر شهباز گفت: به‌غیر از راننده، 12معلم در این مینی‌بوس حضور داشتند که همگی در راه رفتن به مدارس بودند.

به گفته وی، معادن مختلفی در منطقه قره کهریز وجود دارد که کامیون‌های این معادن دائما با چندین تن بار از این جاده تردد می‌کنند ولی متأسفانه تعریض این جاده همچنان نیمه کاره باقی مانده و برای معادن هم فکری نشده است. این جاده به‌طور هفتگی و ماهانه تصادف و تلفات دارد که مسئولان مشکل بودجه را عنوان می‌کنند ولی بعضی جاها نیاز به بودجه نیست بلکه نیاز به مدیریت دارد. وی ادامه داد: حادثه خیز بودن این جاده، بارها در جلسات به مسئولان انتقال شده و یک سالی هست که در طرح تعریض قرار دارد اما هنوز تکمیل نشده و همچنان شاهد بروز تصادفات در این جاده هستیم.

تعداد بازدید: 699 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی