RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 01:04   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31603صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 9 مهر 1395 - 11:45
عدم صدور ویزای برخی معلمان برای بازگشت به مدارس خارج از کشور/احتمال برگزاری "آزمون اعزام"با اعمال تغییرات
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


اموزش,معلمان مدارس خارج از کشور,معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور,عدم صدور ویزا برای معلمان

ایلنا: معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور از عدم صدور ویزای برخی معلمان برای بازگشت به مدارس خارج از کشور خبر داد.

شاهین نوش آبادی؛ معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره میزان تغییرات در تعداد مدارس خارج از کشور و تعداد دانش‌آموزان و معلمان مدارس ایرانی خارج از کشور در سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: با توجه به اینکه یک هفته از آغاز سال تحصیلی می‌گذرد و بررسی‌ها هنوز به سرانجام نرسیده، هنوز آمار دقیقی حاصل نشده است. نه می‌توان گفت که در این زمینه‌ها افزایشی داشته‌ایم، نه می‌توان گفت که با کاهش روبرو بوده‌ایم.

  وی افزود: به دلیل اینکه رفت‌و آمدها به خارج از کشور روند ثابتی ندارد و اصولاً سیال است؛ هنوز برخی از ایرانیان همچنان برای ثبت‌نام فرزندانشان به مدارس ایرانی خارج از کشور مراجعه می‌کنند، لذا در این برهه که مدت بسیار کوتاهی از آغاز سال تحصیلی گذشته قاعدتاً نمی‌توان آمار دقیق و قابل اعتنایی ارائه کرد، اما بی‌شک تغییراتی داریم.

نوش‌آبادی با اشاره به اینکه برای رسیدن به یک عدد و رقم و آمار نسبتاً متقن حداقل باید تا ۲۰ مهرماه صبر کرد، گفت: از سویی بعضی معلمان تا این زمان هنوز ویزای سفر را دریافت نکرده‌اند و از طرف دیگر نیز هموطنانی که برای دیدار با خویشان و خانواده به ایران سفر کرده بودند، بعضاً هنوز به کشورهای مبدا بازنگشته‌اند. این مورد و موارد دیگر از جمله دلایلی است که دستیابی به یک ارزیابی دقیق را منوط به گذشت زمان و فرصت بیشتری می‌کند.

 معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش درباره دلیل صادر نشدن ویزای معلمان اظهار داشت: ما در زمینه مدارس ایرانی با ۷۰ تا۸۰ کشور جهان در ارتباط و تماس هستیم. اینکه عنوان می‌کنم؛ ۷۰ تا ۸۰ کشور باز می‌گردد به همان موضوع که هنوز آمار متقن و دقیقی حاصل نشده است. در خیلی از موارد صادر نشدن به موقع روادید به روابط دیپلماتیک کشورها با یکدیگر بازمی‌گردد و یقینا وقتی با یک کشور روابط خوبی داریم، بالطبع روادید خیلی سریع صادر می شود و بالعکس.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در سال تحصیلی جدید آزمونی به منظور گزینش معلمان جدید برای اعزام به خارج از کشور برگزار می‌شود یا خیر؟ گفت: این مورد در دست بررسی است و این احتمال وجود دارد که امسال در برخی از رشته‌ها با توجه به آسیب‌شناسی‌هایی که انجام شده، با ایجاد تغییراتی در شیوه‌نامه ثبت‌نام و نحوه پذیرش، آزمونی برگزار شود. البته از نیروهای اعزام نشده، هنوز کماکان تعدادی بیش از ۳۵۰ نفر باقی مانده‌اند که در اولویت اعزام قرار دارند.

نوش آبادی اضافه کرد: این افراد نفراتی هستند که بخاطر پشت سرهم برگزار شدن آزمون‌ها در سالهای ۸۹ و ۹۰ و ۹۱ متاسفانه به دلیل تراکم ایجاد شده در بین قبولی‌ها، بین زمان پذیرش و اعزامشان فاصله طولانی ایجاد شده و هنوز هم شرایط اعزام آنها فراهم نشده است. ما از آن سال به این سو،  به دلیل رعایت حقوق همین عزیزان، هیچ آزمونی برگزار نکردیم.

تعداد بازدید: 801 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING