جمعه، 10 فروردین 1403 - 15:45   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31745صفحه نخست » فراخوانشنبه، 24 مهر 1395 - 09:57
کارگاه های آموزشی تخصصی ویژه پژوهشگران زبان، زبان شناسی، ادبیات و ترجمه
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

 

به طور یقین به اشتراک گذاری آخرین تحولات و یافته های پژوهشی و تحقیقاتی وسیله ای مناسب برای بهبود کیفیت آموزش و یادگیری و انجام فعالیت های علمی و آکادمیک می باشد.

کنفرانس و کارگاه آموزشی از دو روش رایج جامعه آکادمیک در به اشتراک گذاری آخرین یافته های پژوهشی و تحقیقاتی با هدف دانش افزایی پژوهشگران می باشد که براساس تبادل یافته های پژوهشی و علمی صورت می گیرد.

برگزاری کارگاه های آموزش بر اساس تبادل یافته های پژوهشی و تحقیقاتی با هدف تحول دانش فردی و تحول نگرش پژوهشگران، نیازهای حقیقی و غیر قابل اجتناب جامعه مخاطب و استفاده کاربردی، ضرورتی است که نمی توان به سهولت از کنار آن گذشت و حتی می توان گفت که حقیقتی غیر قابل اجتناب است.

در این راستاء، مورخ 14 و 15 بهمن 1395 در اهواز کنفرانس بین المللی زبان ها، گویش ها و زبان شناسی WWW.LLLD.IR با حمایت و مشارکت مراکز، سازمان ها و دانشگاه هایی مانند بنیاد ایران شناسی، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مرکز پژوهش و افکار سنجی صدا و سیما، مرکز پژوهشی میراث مکتوب، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه بین المللی امام خمینی ره ، دانشگاه مازندران و دانشگاه گلستان با حضور پژوهشگران از داخل و خارج از کشور برگزاری می گردد.

لذا با توجه به اهمیت دانش افزایی دانشجویان، اساتید دانشگاه، پژوهشگران و علاقه مندان به مباحث زبان و زبان شناسی، ادبیات و ترجمه، کارگاه های آموزشی تخصصی در حاشیه کنفرانس بین المللی زبان ها، گویش ها و زبان شناسی WWW.LLLD.IR و کنفرانس بین المللی ادبیات و ترجمه WWW.LTLT.IR برگزار می گردد.

آنچه اهمیت برگزاری و شرکت در کارگاه های آموزشی را می افزاید در مرحله اول نگرش جدید به مباحث زبان است. به عنوان مثال، کارگاه آموزشی اصول روان درمانی کاربردی در یادگیری زبان ها پیشنهاد نوعی نگرش جدید به اساتید زبان و زبان شناسی در آموزش زبان ها در ایران است.

در مرحله دوم، آموزش توسط بالاترین متخصصین کشور در زمینه های مربوطه که از سازمان ها و مراکز تخصصی جهت تدریس کارگاه های آموزشی پسشنهاد شده است.

در این راستاء، سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، مرکز پژوهشی و افکار سنجی صدا و سیما کشور، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران ایرانداک ، مرکز پژوهشی میراث مکتوب و دیگر مراکز پژوهشی به عنوان مراکز مشارکت کننده در برگزاری کارگاه های آموزشی هستند که صدور گواهی نامه ها توسط و با همکاری آنها صادر می گردد.

تنوع زبان آموزش در کارگاه های آموزشی، از مهمترین ویژگی برگزاری کارگاه های آموزشی می باشد. به همین منظور بعضی از کارگاه آموزشی به سه زبان، بعضی به دو زبان و بعضی تک زبانه غیر از زبان فارسی مانند زبان فرانسه می باشد.

از مهمترین کارگاه آموزشی مصوب شده در مرحله اول، می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

ادبیات اسناد تاریخی، سندشناسی و سندخوانی، راه های جلوگیری از سرقت علمی، زبان و رسانه، ترجمه و زبان تاریخی کژخوانی، کژفهمی و بدنویسی اسناد تاریخی ، نمایه سازی متون، ترجمه و احیاء گویش های بومی کشور، اصول و روش طراحی و نگارش کتاب دانشگاهی، تهیه و تدوین مطالب درسی: چرا و چگونه؟، بررسی ترجمه های فارسی قرآن، ترجمه متون مطبوعاتی فرانسه به فارسی و بالعکس ، تاثیرپذیری زبان عربی عصر نزول قرآن کریم از زبان های آرامی و عبری، ویرایش و ویراستاری با تاکید بر ویرایش کتاب ، زبان ها و گویش های ایرانی.

غرفه های نمایشگاهی تخصصی در ایام و مکان برگزاری کارگاه های آموزشی توسط فرهنگستان علوم، مرکز پژوهشی میراث مکتوب، و دیگر سازمان ها و مراکز برگزار می گردد.

علاقه مندان به ثبت نام و اطلاعات بیشتر درباره کارگاه های آموزشی می توانند به وب سایت کنفرانس بین المللی زبان ها، گویش ها و زبان شناسی WWW.LLLD.IR مراجعه نمایند.

تعداد بازدید: 1443 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING