RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 14:57   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31849صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیچهارشنبه، 5 آبان 1395 - 01:42
دانش آموزان با نمره، تست و کتابهای کمکی "مدرسه گریز" می شوند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


یک کارشناس آموزش و پرورش می گوید: فشار نمره، تست و کتابهای کمک اموزشی هیچ اثری در رشد شخصی، ذهنی و اجتماعی دانش آموز ندارد و دانش آموز را مدرسه گریز بار می آورد.

گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان - آموزش و پرورش کشورمان امروز باوجود همه خدمات و زحماتی که مدیران و معلمان بی نام و نشان آن در جای جای این مملکت می کشند با کاستی هایی روبرو است. از این رو صاحبنظران و متخصصان تعلیم و تربیت معتقدند که باید به طور جدی و ریشه ای به مشکلات آن پرداخت چراکه در سیستم کنونی نظام آموزشی بیش از اینکه به تفکر، اندیشیدن و پرسشگری پرداخته شود انتقال دانش، معلومات و محفوظات مورد توجه قرار می گیرد.
در این خصوص و بدنبال تغییراتی که در بالاترین مقام مدیریتی این وزارتخانه رخ داد، گفت وگویی با محمد رضا نیک نژاد کارشناس آموزشی و عضو کانون صنفی معلمان تهران انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.
کاستی های نظام آموزش وپرورش کشورما از نگاه شما به عنوان یک کارشناس آموزشی چیست؟
سیستم آموزش وپرورش ما از یک عقب ماندگی چندین دهه ای رنج می برد در واقع بی توجهی های حاکمیتی به این نهاد سبب شده که آموزش وپرورش کشورمان روز به روز ضعیف تر وناکارآمدتر شود.به همین خاطر تفاوت آموزش وپرورش کشورمان با آموزش وپرورش دیگر کشورهای جهان خصوصا کشورهای پیشرو کاملا مشهود است. این درحالیست که ماباید از تجارب این کشورها برای بهبود نظام آموزشی خودمان بهره بگیریم ولی نه تنها هیچ گونه بهره ای نبرده ایم بلکه فقط به تجربه های داخلی مان تکیه کرده ایم و نتیجه آن گریزان شدن از تحصیل و رشد کم سوادی دانش آموزان بوده است.
شما معتقدید که دانش آموزان در سالهای اخیر با افت تحصیلی مواجه بوده اند؟
بله این افت را در آزمون ها جهانی به وضوح می توان مشاهده کرد علیرغم اینکه دانش اموزان ما از هوش بالایی برخوردارند ولی در آزمون های جهانی چندان موفق ...

تعداد بازدید: 635 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING