پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 13:10   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31879صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیجمعه، 7 آبان 1395 - 15:34
جهش بزرگ مایکروسافت
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

مدتی است که شرکت مایکروسافت از حوزه نرم‌افزار وارد حوزه سخت‌افزار شده است. خیلی‌ها به محصولات نرم‌افزاری این شرکت نسبت به محصولات شرکت اپل ایراد می‌گرفتند. مثلاً از گیر کردن سیستم یا کند بودن سیستم هایی که از ویندوز استفاده می کنند شکایت داشتند و دارند.

شرکت مایکروسافت البته بسیاری از این مشکلات را مربوط به سیستم‌های سخت افزاری ضعیفی می‌دانست و می‌داند که نرم‌افزارهای این شرکت روی آن نصب شده است. برای همین این شرکت هم مانند شرکت اپل به سمت ساخت سخت افزارهایی هماهنگ با سیستم عامل‌های ساخته شده توسط خودش روی آورد.

در آخرین رویداد مایکروسافت جدیدترین محصولات سخت‌افزاری خود را در کنار به‌روزرسانی نرم‌افزارهایش در یک کنفرانس خبری معرفی کرد. یکی از محصولاتی که در کنفرانس خبری مایکروسافت معرفی شد، یک کامپیوتر بدون کیس است. کامپیوتر بدون کیسی که می‌تواند حتی شبیه یک تبلت بزرگ یا بوم بزرگ نقاشی عمل کند.

این محصول سرفیس استودیو نام دارد و مایکروسافت درباره‌اش می‌گوید این کامپیوتر می‌تواند شیوه‌های تولید، آفرینش و آموزش را متحول کند.

این محصول قدرت بالایی در ساخت محتوای سه بعدی دارد و شرکت مایکروسافت می‌گوید این سیستم باریک‌ترین نمایشگر ال سی دی را دارد که تا به حال ساخته شده است.  نمایشگری با عرض ۱۲٫۵ میلی‌متر. این نمایشگر لمسی پوشش آلومینیومی و ۱۳٫۵ میلیون پیکسل دارد، یعنی میزانی بیش از ۶۳ درصد یک تلویزیون فور کی.

سرفیس استودیو از رم هشت گیگ برای مدل پایه تا ۳۲ گیگابایت حافظه رم برای قوی‌ترین مدل بهره می‌برد. پردازنده‌ چهار هسته‌ای نسل شش اینتل کورآی سون نیز وظیفه پردازش اطلاعات را در این سیستم بر عهده گرفته است.

برای افزایش قدرت این سیستم برای اجرای رندرهای سنگین سه بعدی، از کارت گرافیکی جی تی ایکس ۹۸۰ ام شرکت انویدیا به کار گرفته شده است. این کارت گرافیکی بیشتر در سیستم‌هایی استفاده می‌شوند که برای بازی ساخته می‌شوند.

معمولاً سیستم های توسعه یافته برای بازی، قدرت کارت گرافیکی بالایی دارند. البته این مدل از کارت‌های گرافیکی، قدرت کمتری نسبت به کارت‌های گرافیکی سری کوادرو برای کارهای طراحی دارند. سری کوادرو معمولاً بیشتر برای  مهندسان، طراحان و سازندگان انیمیشن کاربرد دارد.

تعداد بازدید: 715 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی