RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 23:44   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32205صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیدوشنبه، 8 آذر 1395 - 12:28
سهمیه جذب نیروی انسانی در حوزه تربیت‌بدنی به استان‌ها واگذار شد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


 

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 33 هزار دبیر سراسر کشور در حوزه تربیت‌بدنی مشغول فعالیت هستند، گفت: امسال سهمیه جذب نیروی انسانی در حوزه تربیت‌بدنی به استان‌ها واگذار شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت آموزش و پرورش، مهرزاد حمیدی در آیین افتتاحیه دوره اصول طراحی آموزشی درس تربیت بدنی کارشناسان نواحی و مناطق کشور در تبریز، اظهار کرد: در حوزه تربیت‌بدنی، فعالیت‌های ما از یک پشتوانه تئوریک و مبانی نظری برگرفته از سند تحول بنیادین برخوردار است.

وی ادامه داد: ما باید خطوط اصلی خود را از سند تحول بنیادین برداشت کنیم، چون این سند به عنوان چرخش دهنده اصلی نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود.

حمیدی با بیان اینکه جمعیت هدف ما 13 میلیون دانش‌آموز است، افزود: سند تحول بنیادین بر شایستگی‌های پایه‌ای دانش‌آموزان تأکید می‌کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش بر ارتباط بین اولیا و مدرسه تأکید کرد و ادامه داد: سند تحول بنیادین در همین راستا بر مشارکت محوری، مدرسه محوری، دانش‌آموز مداری، عمومیت بخشی، عقلانیت مداری و کیفیت محوری تأکید دارد.

وی گفت: امروز جمهوری اسلامی به انسان سالم، خوداتکا و مسئولیت پذیر نیاز دارد و انسان تراز سند تحول بنیادین انسانی بانشاط، تلاشگر، مقتدر، جمع گرا، دلسوز و مسئولیت پذیر است.

حمیدی یادآور شد: تربیت بدنی باید به عنوان یک ضرورت برای پرورش نسل آرمانگرا، بانشاط و سالم در جامعه با تغییر سبک زندگی ماشینی که عامل بسیاری از بیماری‌هاست، به نقش خود جامعه عمل بپوشاند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس انسان‌ها با اراده و ایمان قوی توانستند در تاریخ حماسه ساز تاریخ باشند، افزود: وظیفه خطیر ما تربیت انسان‌های مومن، متعهد، دلسوز، متخصص، با انگیزه و مثبت اندیش در جامعه است.

وی نقش آموزش دانش آموزان در مدرسه را برای چگونگی پر کردن اوقات فراغت مهم خواند و ادامه داد: ایجاد کمپین‌های ورزش همگانی یکی از راهکارهای موثر برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان است.

حمیدی با اشاره به اینکه 21 درصد دانش آموزان جامعه جزو افراد چاق محسوب می‌شوند، اعلام کرد: در این راستا طرح حیاط پویا را در مدارس سراسر کشور برای پیشگیری از اضافه وزن محصلان اجرا کردیم که مورد استقبال عمومی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امسال سهمیه جذب نیروی انسانی در حوزه تربیت‌بدنی به استان‌ها واگذار شده است، افزود: فعالیت‌های فوق برنامه درس تربیت بدنی باید مدرسه محور باشد و المپیادهای درون مدرسه‌ای در این راستاست.

حمیدی با بیان اینکه هم برای فضای درون مدرسه‌ای و هم برون مدرسه‌ای سرانه پیش بینی شده است، گفت: باید 15 تا 20 هزار کانون درون و برون مدرسه‌ای ایجاد شود که نیازمند همت همگانی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: استان‌ها در رشته‌های ورزشی سرمایه گذاری کنند که زیر ساخت‌های آن رشته در استان مهیا ‌‌باشد.

 

تعداد بازدید: 693 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING