RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 01:20   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32208صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیجمعه، 12 آذر 1395 - 12:49
شکایت انتظامی از قاضی صادرکننده حکم جلب محمود صادقی
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


حکم انفصال از خدمت قاضی جلب کننده محمود صادقی را می گیریم

انتخاب خبر: محمود صادقی نماینده مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه(۹۵/۹/۹) در وقت اداری جهت انجام تحقیقات، در دادسرا حضور یافت.

به گزارش انتخاب خبر، وی پس از حضور در دادسرای فرهنگ و رسانه و انجام تحقیقات در مورد اتهامات مطروحه توسط بازپرس پرونده، با صدور قرار تأمین کفالت و با معرفی کفیل آزاد شد.

در همین حال، حضور محمود صادقی در دادسرا موجی از انتقادها نسبت به او را به دنبال داشته است؛ چرا که به باور کارشناسان حقوقی، حکم جلب محمود صادقی به صورت غیرقانونی صادر شده است و او تا تعیین تکلیف پرونده اش در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نباید در دادسرا حضور پیدا می کرد و تفهیم اتهام می شد.

اما برادر محمود صادقی که خود حقوقدان است و وکالت برادرش را عهده دار است با اشاره به انتقادها نسبت به حضور محمود صادقی در دادسرا گفت: دستگاه قضایی عرصه زورآزمایی نیست و یک حقوقدان نظیر آقای دکتر محمود صادقی که خودشان مدرس حقوق هستند و از طرفی در حال حاضر نماینده مردم هستند رفتارشان می بایستی حقوقی باشد.

mohsensadeghiمحسن صادقی در گفتگو با خبرنگار انتخاب خبر با بیان اینکه دستگاه قضایی می بایستی ملجا و پناه مردم و مجری قانون باشد، افزود: با توجه به اینکه یک قاضی متخلفی پیدا شد و دستوراتی درخصوص جلب یکی از نمایندگان مجلس صادر کرد عده ای درصدد بودند تا این موضوع حقوقی را تبدیل به یک چالش سیاسی کنند اما از آنجایی که دکتر صادقی موافق ایجاد تنش بر جامعه نیستند تصمیم گرفتند این حربه را از فرصت طلبان بگیرند.

وی در ادامه تأکید کرد: دکتر صادقی همچنان بر این باور هستند که دادسرا قبل از تصمیم و تشخیص هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مبنی بر تطبیق یا عدم تطبیق نطقشان با وظایف نمایندگان مجلس، حق ورود به پرونده را ندارد. دکتر صادقی جلب خود را را غیر قانونی می دانند اما برای اینکه جلوی بهانه ها گرفته شود داوطلبانه به اتفاق من به دادسرا مراجعه کردند و اجازه دادند آقای پازپرس اتهامات را مطرح کنند.

وکیل دکتر محمود صادقی تصریح کرد: آقای دکتر صادقی در پاسخ اتهامات مطرح شده توسط بازپرس عنوان کردند که ایشان جلب را غیر قانونی می دانند و پاسخ به اتهامات وارد شده را منوط به انجام پروسه قانونی می دانند، لذا ایشان از پازپرس خواستند که مطالب اظهارشده را به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال کنند تا در آنجا جلسه ای تشکیل شود و اگر نظر هیئت بر این بود که تخلفی صورت گرفته و لازم است ایشان به دادسرا مراجعه کنند این اتفاق بیفتد.

وی همچنین گفت: آقای دکتر صادقی با این رفتار هوشمندانه و حقوقی هم حربه را از دست فرصت طلبان گرفتند و هم اجازه ندادند یک موضوع حقوقی به یک قائله سیاسی تبدیل شود.

وکیل دکتر صادقی در ادامه گفت: مردم دیگر از اختلاف بین قوا و درگیری ها بین مسئولین کشور خسته شدند و موافق این کشمکش ها نیستند و مشکلات زیادی دارند که باید حل شود. آقای دکتر صادقی بدون آنکه ذره ای از حقوق نمایندگیشان کوتاه آمده باشند و فقط صرفاً برای آنکه بهانه ها از دست بدخواهان و فرصت طلبان گرفته شود به دادسرا مراجعه کردند.

محسن صادقی در پایان تصریح کرد: ما از آقای بازپرس شکایتی تنظیم کردیم و تا هفته آینده آن را در دادسرای کارکنان دولت مطرح خواهیم کرد و قطعاً این تخلف و جرمی را که ایشان مرتکب شده اند هم در دادسرای کارکنان دولت و هم در دادسرای انتظامی قضات پیگیری خواهیم کرد. بدیهی است با توجه به مجازاتی که در قانون برای قضات متخلف پیش بینی شده است و در صورت رعایت قانون، بازپرس پرونده دکتر صادقی می باید از خدمت منفصل شود؛ لکن این پروسه را ما حتماً به صورت قانونی طی خواهیم کرد.

تعداد بازدید: 607 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING