سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 14:31   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32210صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیجمعه، 12 آذر 1395 - 13:06
در سنای آمریکا به رای گذاشته می‌شود: تمدید قانون تحریم‌های ایران
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


 

مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه اول دسامبر درباره طرح تمدید قانون تحریم‌های ایران تصمیم خواهد گرفت.

پیش از این مجلس نمایندگان آمریکا قانون تحریم‌های ایران را که از سال ۱۹۹۶ پابرجا بوده، به مدت ۱۰ سال تمدید کرده بود. اجرایی شدن این تصمیم به تایید سنا و امضای رئیس جمهوری آمریکا نیاز دارد.

ظهر روز پنجشنبه ۱۱ آذر مجلس سنای آمریکا درباره سرنوشت «قانون تحریم‌های ایران» موسوم به «آی‌اس‌ای» که اعتبار آن روز ۳۱ دسامبر به پایان می‌رسد، تصمیم خواهد گرفت. این قانون در سال ۱۹۹۶ در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون و پیش از مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی وضع شده است. اما قانون‌گذاران آمریکایی می‌گویند که تمدید آن می‌تواند از احتمال نقض توافق هسته‌ای توسط ایران جلوگیری کند.

میچ مک کانل رهبر اکثریت در مجلس سنای آمریکا گفته است که با توجه به «رفتار تهاجمی ایران و تلاش برای گسترش نفوذ در خاورمیانه»، حفظ تحریم‌ها حیاتی است.

آقای مک کانل که رهبر جمهوری‌خواهان است، روز سه‌شنبه در صحن سنا تمدید قانون تحریم‌های ایران را از هر زمان دیگری مهمتر دانست و از دولت اوباما انتقاد کرد که تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای «برهم زدن توازن در خاورمیانه» را نادیده می‌گیرد.

دولت باراک اوباما پیش از این از کنگره آمریکا خواسته بود تا تمدید این قانون را به تاخیر بیندازد و هنوز مشخص نیست اگر سنا هم به تمدید رای بدهد، رئیس جمهوری آمریکا تصمیم به امضا خواهد گرفت و یا این که آن را وتو خواهد کرد.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید پیشتر گفت گفت باید دید که این قانون به چه شکل تصویب میشود و چه تغییراتی می کند و آنوقت خواهیم گفت که رئیس جمهوری آن را وتو می کند یا نه.

«جان کری در کنگره»

نشریه آنلاین المانیتور در گزارشی می گوید که جان کری وزیر خارجه آمریکا عصر سه شنبه به ساختمان کنگره رفت تا به اعضای دموکرات سنای آمریکا درباره طرح تمدید قانون تحریم های ایران هشدار دهد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار که آرام و به دور از جنجال رسانه ای برگزار شد، آقای کری سعی کرد سناتورهای دموکرات را ترغیب کند تا نگذارند دولت پیش رو در واشنگتن، توافق اتمی ایران را که شخصا برایش سخت تلاش کرد، به عقب بازگرداند.

در سوی مقابل، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران هشدار داده است تمدید احتمالی تحریم‌های آمریکا علیه ایران «نقض برجام» است و بی پاسخ نخواهد ماند.

تعداد بازدید: 497 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی