جمعه، 10 فروردین 1403 - 19:05   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32230صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگییکشنبه، 14 آذر 1395 - 11:57
نبود تبعیض با سایر کارکنان دولت از ابعاد تکریم نهادی معلمان است
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:


همدان- ایرنا- رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: نبود تبعیض میان معلمان با سایر کارکنان دولت از مهمترین ابعاد تکریم نهادی معلمان است.

اسفندیار چهاربند روز یکشنبه در همایش علمی توسعه حرفه ای نگاهی نو به تکریم معلمان در همدان افزود: معلمان تاثیرگذارترین سرمایه فرهنگی جوامع هستند و تحولات فرهنگی هر جامعه ای از معلمان نشات می گیرد لذا باید برای هر معلم زمینه حضور باکیفیت در دوره های ضمن خدمت فراهم شود تا ارتقای حرفه ای معلمان اتفاق بیفتد.
وی ادامه داد: مشکل تکریم منزلت معلمان یک مشکل فرهنگی است و ما در توسعه پایدار با مشکلات فرهنگی روبرو هستیم.
وی توسعه پایدار را محصولی ترکیبی از سرمایه های انسانی، سرمایه های فرهنگی، سرمایه های طبیعی همچون نفت و گاز و سرمایه های فیزیکی و کالبدی همچون کارخانه ها و موسسات مالی دانست و گفت: سرمایه های انسانی لازمه توسعه پایدار است و می تواند با شایستگی هایی که کسب می کند بدون داشتن سرمایه های طبیعی توسعه را ایجاد کند از طرفی سرمایه فرهنگیبرای دستیابی به توسعه پایدار از سرمایه انسانی نیز مهمتر است.
رئیس مرکز برنامهریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: اگر معلم را به عنوان یک سرمایه فرهنگی در جامعه قبول داریم باید اقتضای حفظ این سرمایه فرهنگی را در جامعه حفظ کنیم.
چهاربند افزود: تکریم معلمان دو جنبه فردی و نهادی دارد و جنبه فردی به خود معلم باز می گردد به طوریکه باید معلمی را به عنوان سرمایه فرهنگی برگزینیم که به عنوان یک سرمایه فرهنگی دارای تراز قابل قبول باشد و جنبه نهادی تکریم نیز به ارگان هیا ذیربط باز می گردد.
وی بر استمرار نظام ارتقای معلمان در طول دوران خدمت تاکید کرد و گفت: نهادها باید در قبال تکریم معلمان نقش خود را به درستی ایفا کنند و و در تنظیم بودجه و مقررات و قوانین به تکریم معلمان

تعداد بازدید: 681 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING