شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 06:38   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32556صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسییکشنبه، 12 دی 1395 - 13:26
رئیس جمهوری جزیره تایوان، در خاک آمریکا باشد نمی تواند امکان ملاقات با او را رد کند.
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

دونالد ترامپ همچنان دست داشتن روسیه در هک شدن سرورها را زیر سؤال می برد

دونالد ترامپ روز شنبه امکان دیدار با رئیس جمهوری تایوان را رد نکرد، و نتیجه گیری سازمان های اطلاعاتی آمریکا در مورد مسئولیت روسیه در هک کردن کامپیوترهای آمریکایی را بار دیگر به زیر سئوال برد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، که شنبه شب به همراه همسرش ملینا در مهمانی شب سال نو شرکت کرده بود، خطاب به خبرنگاران گفت اگر خانم تسای اینگ ون، رئیس جمهوری جزیره تایوان، در خاک آمریکا باشد نمی تواند امکان ملاقات با او را رد کند.

پیشتر رئیس جمهوری تایوان پیروزی آقای ترامپ را تلفنی به او تبریک گفته بود. این گفتگوی کوتاه، تعهد رئیس جمهوری منتخب آمریکا به سیاست چین واحد را زیر سئوال برد.

اما آقای ترامپ در واکنش به انتقادها گفته است که پروتکل و ادب و احترام اجازه نمی داد به تلفن صمیمانه رئیس جمهوری تایوان پاسخ ندهد.

از سوی دیگر، ۲۱ سازمان اطلاعاتی آمریکا با توافق نظر به این نتیجه رسیده اند که مسکو عامل اصلی هک کردن کامپیوترهای کمیته ملی حزب دموکرات بوده است.

گفته می شود هک شدن این کامپیوترها و انتشار اطلاعات آنها به نفع آقای ترامپ و به ضرر هیلاری کلینتون، رقیب او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تمام شده است.

اما آقای ترامپ همواره امکان دست داشتن کرملین در این مورد را زیر سوال برده است. او شنبه شب ۱۱ دیماه خطاب به خبرنگاران گفت «من اطلاعات زیادی در مورد هک کردن دارم و اثبات آن خیلی مشکل است. بنابراین ممکن است شخص دیگری این کار را کرده باشد. در ضمن چیزهائی می دانم که سایرین نمی دانند.»

دونالد ترامپ، ۱۹ روز دیگر در مراسم تحلیف، به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا سوگند می خورد و رسما قدرت در این کشور را به دست می گیرد.

در همین حال، صد و پانزدهمین کنگره آمریکا، روز سه شنبه، ۱۴ دی، رسما کار خود را آغاز خواهد کرد. کنگره جدید کماکان در کنترل جمهوریخواهان خواهد بود .

شبکه خبری سی‌ان‌ان می گوید انتظار می رود روز بیستم ژانویه هنگامی که آقای ترامپ نیز پس از مراسم تحلیف وارد کاخ سفید شود، استفاده از قدرت جمهوریخواهان در کنگره را آغاز کند. گفته می شود برخورد با برخی از مهم ترین مسائل جنجال برانگیز، بویژه قانون بیمه درمانی موسوم به «اوباما کر» و همچنین قوانین مهاجرتی و مالیاتی از جمله اقدمات دولت خواهد بود.

در کنگره جدید، پل رایان از حزب جمهوریخواه رهبری مجلس نمایندگان، و میچ مک کانل، سناتور جمهوریخواه، رهبری مجلس سنا را به عهده خواهند داشت.

تعداد بازدید: 485 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی