RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 04:23   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32585صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیچهارشنبه، 15 دی 1395 - 08:21
دولت هر همکاری‌ای لازم باشد در پرونده بابک زنجانی با قوه‌ قضائیه خواهد داشت/ با هر کسی که در موضوع صندوق فرهنگیان تخلف داشته برخورد قانونی شود/ بخش مالی ستاد انتخاباتی روحانی در دوره قبل شفاف است
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

سخنگوی دولت درباره سخنان اخیر رئیس قوه قضائیه مبنی بر همکاری دولت در پرونده بابک زنجانی گفت: وزارت اطلاعات می‌تواند اطلاعات پشت پرده را هم در اختیار قوه قضائیه قرار دهد.

به گزارش عصر دیلم، به نقل از   فارس، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد در پاسخ به این سئوال که واکنش شما نسبت به سخنان اخیر رئیس دستگاه قضایی پیرامون پرونده بابک زنجانی و انتقادات نسبت به عملکرد دولت در بررسی این پرونده چیست، اظهارداشت: اولاً از قوه قضاییه تشکر می‌کنیم که درباره این کیس بسیار مهم و با اهمیت که یک فردی بتواند نزدیک به 3 میلیارد دلار که الان عدد و ارقام آن به قیمت روز بیشتر هم است و از اموال، منابع عمومی به این ترتیب یک نفر استفاده کند و قوه قضاییه دارد پیگیری می‌کند ما تشکر می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: قطعاً دولت هر کمکی که بخصوص برای بازگرداندن این منابع مردم به خزانه عمومی لازم باشد با قوه قضاییه مساعدت و همکاری داشته باشد همانطور که تا الان داشت باز هم خواهد داشت.

سخنگوی دولت اضافه کرد: همچنین فکر می‌کنیم آن بخش‌هایی که وزارت اطلاعات و دستگاه قضا مکشوف است وزارت اطلاعات می‌تواند اطلاعات کافی پشت پرده و صحنه را هم در اختیار قوه قضاییه قرار دهد تا ما شناسایی کنیم که چطور یک نفر می‌تواند همچین رقمی که رقم بسیار بزرگی است از بیت‌المال را در اختیار بگیرد.

نوبخت تاکید کرد: به هر ترتیب هر موردی قوه قضاییه نظر داشته باشد دولت همکاری می‌کند ضمن اینکه دولت از ابتدا هم پیشگام این اقدام بوده و امیدواریم انشاالله به جای مسائل غیرآنچه که می‌تواند روشن کند این فساد بزرگ را به هیچ دیگر نپردازیم و فقط به این مشغول باشیم که مردم منتظر این اقدام قوه قضاییه در بازگرداندن این منابع به خزانه عمومی هستند.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که مدتی است برخی جریان خاص در رسانه ها و محافل خود بر رد صلاحیت شدن آقای روحانی دامن می زنند و از طرفی هم آقای روحانی در گفتگوی زنده تلویزیونی خود در پاسخ به سوال احتمال کاندیدتوری شان سکوت کردند که این رفتار به نوعی نشانه ای بر درست بودن این گمانه زنی مطرح شده، نظر شما دراین باره چیست؟ گفت: آقای روحانی نسبت به آنچه که شما گفتید سکوت نکردند، سوال شد و ایشان پاسخ دادند که از نظر زمانی وجهی ندارد که همچین چیزی بخواهد اعلام شود، چه بگویند؟ اگر بگویند، آنوقت از فردا هر صحبتی کنند شما در قواره یک کاندیدای ریاست جمهوری می خواهید ارزیابی کنید.

نوبخت تاکید کرد: آنقدر کار برای کشور وجود دارد و برای ثبت نام در این انتخابات هم دوره معینی وجود دارد و می‌شود تا آخرین روزش ثبت نام انجام داد منتهی الان هیچ چیزی جز خدمت و کار برای ما نیست و منتقدین هم انشاالله همراهی خواهند کرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که بحثی که درباره رد صلاحیت آقای روحانی مطرح می‌شود، نظر شما چیست، گفت: این حرف، حرف پوچ و بی‌ربطی است.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که بابک زنجانی در اعترافات خود ادعا کرده است که به ستاد انتخابات آقای روحانی در زمان انتخابات کمک کرده آیا این مطلب صحت دارد یا خیر، اظهارداشت: بنده فکر می‌کنم که دولت از ابتدا مطالبه‌گر بود و نسبت به ضرورت و پیگیری و اصرار در برگرداندن اموال و دارایی مردم که در اختیار این فرد یعنی بابک زنجانی بود، دولت مصر بود و الان هم اینگونه است و الان هم پرونده در قوه قضاییه است و انتظار می‌رود با دقت این پرونده رسیدگی شود.

وی افزود: اتفاقاً ما مدعی و متقاضی هستیم قوه قضاییه بدون هیچگونه اغماضی برخورد کند البته تاکید می‌کنم قوه قضاییه که از استقلال کافی برخوردار است و قاطع عمل می‌کند و نیاز به استدعا و خواسته ما نیست ولی باز هم ما خودمان تقاضا می‌کنیم هرکسی ادعایی کرد به آن ادعا رسیدگی شود و بر اساس مستندات داوری شود و نتیجه داوری هم بیان شود. اعلام آمادگی می‌کنیم که هر نوع اطلاعاتی لازم باشد به دستگاه قضا ارائه کنیم.

سخنگوی دولت در ادامه این نشست در پاسخ به این سوال که آیا دولت در زمینه ردگیری پول‌های بابک زنجانی کم‌کاری کرده است یا خیر زیرا اخیراً انتقاداتی به عملکرد دولت و وزارت خارجه نسبت به این موضوع شده است؟ اظهارداشت: در خصوص این پرونده ملت ایران به خوبی التفات دارد که با قبول مسئولیت از سوی دولت یازدهم این شخص دستگیر شد و پیگیری دولت بود و مجدانه دنبال می‌کرد و مقامات قضایی تشکر کردند از همکاری دولت به ویژه وزارت نفت در این خصوص برای روشن شدن و اقداماتی که وزارت اطلاعات انجام داد، اینها روشن است و همیشه هم ما مطالبه‌گر هستیم به جای اینکه به مباحث کوچک پرداخته شود.

وی افزود: هر تخلفی و خلاف قانونی صورت بگیرد کوچک و بزرگ مطرح نیست بلکه باید دنبال شود اتفاقاً این برای دولت مطرح است که چطور این فرد که الان پرونده تشکیل شده و چند فرد دیگر هم در کنار او مطرح هستند منتهی نفر اصلی وی است آیا همچین فردی آنقدر توانایی داشت که حداقل برای مردم توضیح دهد که این توانایی را از کجا آورده است که بتواند 2.7 میلیارد دلار ارز این کشور را در دست بگیرد و این فسادی که از آن صحبت می‌کنیم حاصل شود بنابراین بنده فکر می‌کنم انشاالله و انتظار از قوه قضاییه انتظار به حقی است، با دقت و تلاش بیشتر این پرونده را دنبال کنند و همه سوال‌هایی که در اذهان عمومی پیش آمده آنها را پاسخ دهند و روشن کنند و فراتر از آنها چون مسئله اعدام یک فرد مشکل مردم را حل نمی‌کند لذا هر مجازاتی است باید کشیده شود اما باید این منابع ارزی ملت به ملت بازگردد.

نوبخت تاکید کرد: اتفاقاً ما باید این درخواست را داشته باشیم که چه کاری باید وزارت خارجه و وزارت اطلاعات انجام می‌داده که انجام نداده اند، اینها باید حتماً روشن شود، گفته شد سوالات کلی جواب‌های کلی هم دارد، بنابراین انتظارمان این است که همه اینها با مصداق روشن شود، مجدداً تاکید می‌کنم برای برخورد با این فساد بزرگ و مبرهن بسیار مصر هستیم و ان‌شاءالله قوه قضاییه رسالت و مأموریت تاریخی خودش را در برابر دیدگان ملت که همه منتظر هستند آن را به نحو شایسته به انجام برساند.

نوبخت در ادامه این نشست در پاسخ به این سوال با توجه به اینکه پرونده فساد 8 هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان اکنون در اختیار نهادهای امنیتی مربوط به دولت است، آیا شما خبر جدیدی از پیگیری این پرونده و مصوبین آن دارید یا خیر، گفت: این پرونده هم توسط ضابطین قوه قضاییه در حال رسیدگی است و به صورت کامل باید اطلاعات کامل را به قوه قضاییه بدهند و هم در قوه قضاییه در محاکم قضایی این پرونده در حال بررسی است و این انتظار را داریم که بدون هیچ اغماض در جهت حفظ حقوق فرهنگیان به شدت با هرکسی که این تخلف را انجام داده برخورد قانونی داشته باشیم و همه آنهایی که کشف کردند فراتر از این صحبت‌ها هم در این پرونده و سایر پرونده‌ها اطلاع رسانی کنند و بنده بیشتر از آن چیزی که اکنون در حال انجام است اطلاع ندارم و حتماً اگر باشد دعوت می‌کنیم و دولت موظف باشد اطلاع رسانی کند حتماً در جلسات هر سه‌شنبه در خدمت شما هستم.

نوبخت در ادامه سخنان خود در پاسخ به این سوال که اخیراً در مطلبی عنوان شده که بابک زنجانی ادعا کرده در انتخابات به ستاد آقای روحانی کمک کرده است، نظر شما در این باره چیست، گفت: انتخابات آقای روحانی در دوره گذشته بخش مالی‌اش بسیار شفاف است و همه چیز آن روشن است البته این موضوع را نبریم به این سمت که بیاییم و توضیح دهیم که این هست یا خیر، قطعاً همچین مطلبی نادرست است و انشاالله که قوه قضاییه مشخص کند که کدام دوره ریاست جمهوری بوده و برای کدام کاندیدا است تازه اگر ادعای او درست باشد.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا وزیر کشور درباره املاک نجومی به هیأت وزیران گزارشی داده است یا خیر، تصریح کرد: تا آخرین جلسه که روز یکشنبه بود آقای وزیر کشور گزارشی نداد ولی بنده از ایشان مطالبه می‌کنم، اگر گزارش آماده باشد حتماً اطلاع‌رسانی خواهم کرد.

نوبخت در پاسخ به این سوال که خبرهای منتشر شده مبنی بر اینکه دولت کار انتخاباتی خود را آغاز کرده و بعضاً ستاد انتخابات آقای روحانی در وزارت ارتباطات و به ریاست آقای نجفی و واعظی برگزار می‌شود، آیا این مطلب صحت دارد یا خیر؟ گفت: خود آقای روحانی که هنوز اعلام کاندیداتوری نکرده‌اند و چطور می‌شود کار انتخابات شروع شده باشد؟! خود آقای واعظی هم که نام بردید گفتند به بنده که ایشان این حرف را تکذیب کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که اخیراً آقای روحانی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود گفته‌اند آخرین قسمت تعهدات در سالروز برجام انجام می‌شود یعنی 27 دی و سپس گفته‌اند که امیدواریم طرف مقابل هم به تمام تعهدات خود عمل کند، آیا دولت معتقد است که آمریکا به تمام تعهدات خود پایبند بوده که می‌خواهد همه تعهدات خود را تا 27 دی‌ماه انجام دهد با توجه به اینکه آخرین مرحله از تعهدات ایران در سایت فردو است؟ گفت: اینکه در فردو چه تعهداتی وجود دارد و انجام خواهد شد قطعاً سخنگوی سازمان انرژی اتمی توضیح خواهند داد منتهی صحبت آقای روحانی یک صحبت عمومی و درستی بود، طرفین باید تعهدات خودشان وفا کنند و آنها را انجام دهند.

وی ادامه داد: این توافق‌نامه پیش‌بینی کرده که اگر یکی از این طرفین تعهد خودش را عمل نکند با چه ترتیبی با او برخورد خواهد شد. اینطور نیست که اگر من بگویم شما این را انجام ندهید من هم انجام نمی‌دهم، کارگروهی مشخص شده و بررسی می‌کنند و با کشوری که نقض تعهدات کند با او برخورد خواهد کرد بنابراین در چهارچوب همین موافقت‌نامه بود که آقای رئیس جمهور به وزیر امور خارجه ماموریت دادند که این را طبق همان توافق برجام پیگیری کنند، نسبت به نقض عهدی که آمریکایی‌ها انجام داده‌اند.

نوبخت در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که منظورتان از 11 میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گرفته دقیقا چیست و آیا این میزان سرمایه طرح های مصوب است یا جذب شده؟ همچنین این سرمایه گذاری ها مستقیم هستند یا فاینانس؟ گفت: ما فاینانس را سرمایه گذاری خارجی نمی دانیم سرمایه گذاری نوعی تامین مالی است بنابراین آن سرمایه گذاری خارجی بوده که صورت گرفته است، این ها اول تصویب و سپس اجرا می شود، اینها مجوز گرفتند دارند شروع می کنند و دارند الان کار می کنند اینکه مثلا به بهره برداری رسیده اند که قطعا کدام طرح ما در یک سال فارس محترم انتظار دارد که از طرح های داخلی مان ظرف یکسال حتما بلافاصله به بهره برداری قرار بگیرد، این سرمایه گذاری ها در فرآیند انجام است.

وی در پاسخ به این سوال که طبق آخرین مطالب عنوان شده ظاهرا دو نفر از مدیران دولتی حاضر نشدند حقوق های نجومی خود را برگردانند و این دو نفر چه کسانی هستند گفت: باید از آقای دکتر عادل آذر رئیس دیوان محاسابات سوال کنید من بی اطلاع هستم، آن طور که از آقای عادل آذر شنیدم یک نفر از آنها در زندان است.

سخنگوی دولت در ابتدای این نشست خبری درباره آخرین آمار تسهیلات ارائه شده از سوی نظام بانکی به واحدهای نیمه فعال اشاره کرد و گفت: براساس گزارشی که به من داده شده ما موفق شدیم از طریق نظام بانکی تا تاریخ 6 دی ماه به 19 هزار و 509 واحد تولیدی اعتباری حدود 13 هزار و 645 میلیارد تومان تسهیلات بدهیم که آنها بتوانند از حالت نیمه رکود به فعال تبدیل شوند.

نوبخت درباره آخرین گزارش پیرامون تخصیص های اعتبارات عمرانی اظهارداشت: براساس آخرین گزارش 33 هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی تخصیص داده شده تا بتوانیم با تمام 246 طرح و پروژه تا قبل از پایان دولت یازدهم آنها را آماده این بهره برداری کنیم. بنابراین محصول این دو سرمایه گذاری از طریق اعطای تسهیلات به بخش خصوصی و تخصیص اعتبار به طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه ای این بود که موفق شدیم در شش ماه اول همانطور که مرکز آمار نیز اعلام کرد، رشد 6.5 درصدی با نفت و 4.5 درصدی بدون نفت را داشته باشیم که توزیع آن 6 درصد در گروه کشاورزی، 9.1 درصد در گروه صنعت و 5 درصد در گروه خدمات بود. لازم به ذکر است که سهم نفت در تولید ناخالص داخلی 4.7 دهم درصد، سهم کشاورزی 13 درصد، سهم صنعت 20 درصد و بقیه مربوط به بخش خدمات است.

وی خاطرنشان کرد: باید سرمایه گذاری خارجی را هم به آن اضافه کرد. براساس گزارش سازمان سرمایه گذاری خارجی دریافت شده، نحوه سرمایه گذاری خارجی ما با روندی که از مهر ماه سال 92 یعنی شروع کار دولت تا اول دی ماه 94 که از آغاز دولت تا زمان اجرایی شدن برجام را سام می شود، برای 108 طرح تولیدی، 5 میلیارد و 211 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی صورت گرفت که این آمار به تفکیک کشورهایی که سرمایه گذاری کرده‌اند و استان‌هایی که در آنها سرمایه گذاری شده موجود است.

سخنگوی دولت اضافه کرد: از اول دی ماه سال گذشته تا اول دی ماه امسال یعنی از زمان آغاز اجرایی شدن برجام برای 113 طرح بالغ بر 11 میلیارد و 802 میلیون دلار سرمایه گذاری انجام شده است.

تعداد بازدید: 571 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING